eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZielona strzałka.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 117

  • 81. Data: 2016-10-17 13:34:23
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 13:29, Shrek pisze:
    > W dniu 17.10.2016 o 13:17, Liwiusz pisze:
    >
    >>> A dobrze było wtedy, jak ktoś to wymyślił. Od tego czasu zmieniły się
    >>> realia zarówno jeśli chodzi o "gęstość" ruchu kolejowego jak i
    >>> samochodowego, osiągane prędfkości, a przede wszystkim do przodu poszła
    >>> nauka o inżynierii i pojawiło się pojęcie "fail safe". Dziś rozwiązanie
    >>> którego bronisz (podawanie przez system automatyki bezpieczeństwa
    >>> sygnału mniej bezpiecznego w przypadku awarii) jest uznawane za
    >>> podstawowy błąd jaki można popełnić przy projektowaniu takiego systemu.
    >>> Tu tkwi on w samych założeniach.
    >>
    >> Nie o tym jest dyskusja.
    >
    > Kiedy właśnie o tym.

    Nie. Dyskusja jest o takim głupim czyimś stwierdzeniu " w zależności od
    tego co się świeci na sygnalizatorze, oznacza to stój lub stój."


    > historycznej. Nie ma powodu, żeby skoro nie ma pociągu to dać zielone. W

    Każdy system czasem się psuje. Również ten, co będzie dawał zielone światło.

    --
    Liwiusz


  • 82. Data: 2016-10-17 13:37:57
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5804af10$0$15194$6...@n...neostrad
    a.pl...
    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 17.10.2016 o 11:23, yabba pisze:
    >>> Może ustalmy jedno. Szlabanowy brak czerwonego nie oznacza
    >>> bezwarunkowego "zielonego". Żeby trzymać się tematu, to będzie
    >>> raczej
    >>> odpowiednik czerwonego z zieloną strzałką do przodu (dop góry).
    >
    >> Ja wiem, co znaczy. Mówię tylko, że to bez sensu.

    >Według mnie jest sens, bo tak jest bezpieczniej dla kierowcy, że
    >nigdy nie
    >ma bezwarunkowego pierszeństwa przed pociagiem. Dopiero wymuszanie
    >pierszeństwa na pociągu jest bez sensu.

    Jeszcze by trzeba na kursach wpoic i do egzaminu wprowadzic, ze przed
    torami sie zatrzymujemy, rozgladamy, przejezdzamy.
    A wiekszosc rodakow IMO uwaza, ze jak szlabany podniesione to mozna
    jechac.
    Nawet chyba niektorych czerwone swiatlo nie zatrzyma - tzn niektorych
    w jakims znaczacym procencie, bo niektorych to nawet opuszczone
    polzapory nie zatrzymaja, a jeszcze niektorzy, to i z "calymi"
    zaporami sobie poradza :-)

    Ale ... takie przejezdzenie, choc jak najbardziej chwalebne ... czy
    nie utworza wielkiego korka na drodze ?

    >Tak, chodziło mi o TOP-y.
    >Czy u Czechów biały migający oznacza dla kierowcy "droga wolna" czy
    >zachowaj zwykła ostrożność na przejeździe?
    >Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł
    >nie oznacza "zielonego".

    Ale oni przynajmniej wiedza "sygnalizacja uszkodzona".

    J.


  • 83. Data: 2016-10-17 13:45:59
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 13:34, Liwiusz pisze:

    >> Kiedy właśnie o tym.
    >
    > Nie. Dyskusja jest o takim głupim czyimś stwierdzeniu " w zależności od
    > tego co się świeci na sygnalizatorze, oznacza to stój lub stój."

    Przecież właśnie to oznacza.

    >> historycznej. Nie ma powodu, żeby skoro nie ma pociągu to dać zielone. W
    >
    > Każdy system czasem się psuje. Również ten, co będzie dawał zielone
    > światło.

    I właśni dlatego jest tak ważne, żeby zepsuty system nie wskazywał
    "zielonego" co próbuję ci uświadomić. Jest to najbardziej fundamentalny
    błąd jaki można popełnić projektując automatykę bezpieczeństwa. Teraz
    rozumiesz?

    Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    "zielony".

    Nie dogadamy się, bo ja mówię o projektowaniu "fail safe" a ty o
    polityce "double check". Z tym że polityka double check to co innego,
    niż pomysł, pierwszy sygnalizator w pozycji "ok" będzie wkskazywał tak
    naprawdę "albo ok, albo mamy awarię" i nie da się tego usprawiedliwiać w
    żaden sposób - jest to bez sensu, skrajnie niebezpieczne i tylko dlatego
    że układający przepisy kolejowe mają to w dupie istnieje już drugie
    stulecie w swojej poronionej formie. Forma ta była akceptowalna w XIX
    wieku - od tego czasu technika poszła naprzód.

    Shrek


  • 84. Data: 2016-10-17 13:52:35
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 13:45, Shrek pisze:
    > W dniu 17.10.2016 o 13:34, Liwiusz pisze:
    >
    >>> Kiedy właśnie o tym.
    >>
    >> Nie. Dyskusja jest o takim głupim czyimś stwierdzeniu " w zależności od
    >> tego co się świeci na sygnalizatorze, oznacza to stój lub stój."
    >
    > Przecież właśnie to oznacza.

    To znaczy, że nigdy nie przejeżdżałeś przez przejazd?


    >> Każdy system czasem się psuje. Również ten, co będzie dawał zielone
    >> światło.
    >
    > I właśni dlatego jest tak ważne, żeby zepsuty system nie wskazywał
    > "zielonego" co próbuję ci uświadomić. Jest to najbardziej fundamentalny
    > błąd jaki można popełnić projektując automatykę bezpieczeństwa. Teraz
    > rozumiesz?

    A ja ci chcę uświadomić, że nawet w najlepszym systemie czasem może
    pojawić się błędne zielone światło.


    > Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    > sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    > "zielony".

    Zdecyduj się, schizofreniku ;) czy brak światła to dla ciebie w końcu
    stój, czy zielone?

    > Nie dogadamy się

    Tu zgoda, nie trawię robienia kurwy z logiki.

    --
    Liwiusz


  • 85. Data: 2016-10-17 13:56:28
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 13:52, Liwiusz pisze:

    >> Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    >> sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    >> "zielony".
    >
    > Zdecyduj się, schizofreniku ;) czy brak światła to dla ciebie w końcu
    > stój, czy zielone?
    >
    >> Nie dogadamy się
    >
    > Tu zgoda, nie trawię robienia kurwy z logiki.

    EOT - będziesz bronił absurdalnej sytuacji, gdy awaria zasilania choćby
    powoduje wyświetlenie sygnały mniej bezpiecznego, właśnie robił kurwę z
    logiki, bo... zdarzyło ci się kiedyś przyznać choćby przed samym sobą,
    że nie miałeś racji?

    EOI.

    Shrek


  • 86. Data: 2016-10-17 14:05:47
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 13:56, Shrek pisze:
    > W dniu 17.10.2016 o 13:52, Liwiusz pisze:
    >
    >>> Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    >>> sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    >>> "zielony".
    >>
    >> Zdecyduj się, schizofreniku ;) czy brak światła to dla ciebie w końcu
    >> stój, czy zielone?
    >>
    >>> Nie dogadamy się
    >>
    >> Tu zgoda, nie trawię robienia kurwy z logiki.
    >
    > EOT - będziesz bronił absurdalnej sytuacji, gdy awaria zasilania choćby
    > powoduje wyświetlenie sygnały mniej bezpiecznego, właśnie robił kurwę z
    > logiki, bo... zdarzyło ci się kiedyś przyznać choćby przed samym sobą,
    > że nie miałeś racji?

    Słuchaj, kapucynie, nie bronię, jest to system gorszy. Dyskutuję tylko z
    takim downem, dla którego sygnał czerwony i brak sygnału oznacza to sam
    stój.

    --
    Liwiusz


  • 87. Data: 2016-10-17 15:34:51
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.10.2016 o 13:01 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    pisze:

    > Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł nie
    > oznacza "zielonego".

    Teoretycznie nie oznacza. Ale w praktyce, dopóki jest sprawna, oznacza.
    Tylko, że właśnie: DOPÓKI.
    Oczywiście najbezpieczniej by było gdyby kierowcy widząc nie świecącą
    sygnalizację, zachowywali się tak jak na przejeździe bez sygnalizacji
    (czyli bardzo dokładnie się rozglądali) ale niestety ludzie się
    przyzwyczajają, że sygnalizacja zwykle działa więc się rozglądają co
    najwyżej mniej więcej dokładnie. Uwzględniając ten dodatkowy czynnik,
    bezpieczniej by było dać im tę dodatkową informację, żeby się rozglądali
    szczególnie dokładnie właśnie wtedy kiedy to jest najbardziej potrzebne.

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 88. Data: 2016-10-17 15:43:02
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.10.2016 o 13:29 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > że jak się jakiś dróżnik spije to dostaje zarzuty spowodowania
    > zagrożenia katastrofą. Niby jakie zagrożenie, skoro w sumie nic złego
    > sie nie stało, bo przecież kierowca i tak jest zobowiązany, blalbalba i
    > jest zupełnie bezpiecznie?

    Na przejeździe z dróżnikiem kierowca jest jednak trochę mniej zobowiązany.

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 89. Data: 2016-10-17 15:46:15
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-10-13 o 19:35, Shrek pisze:

    > sygnalizacja powinna być
    > tak skonstruowana, że nie powinny cię specjalnie interesować sygnały dla
    > innych.

    I przyjmij, że jest. Tzn. patrz na sygnały dla ciebie - masz 1. CZERWONE
    ŚWIATŁO, 1a. zieloną strzałkę. I tego się trzymaj. Nie interesuj się
    jakie światło ma pieszy, rowerzysta i woźnica pojazdu zaprzęgowego obok.


  • 90. Data: 2016-10-17 15:51:23
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.10.2016 o 13:45 Shrek <...@w...pl> pisze:

    >> Nie. Dyskusja jest o takim głupim czyimś stwierdzeniu " w zależności od
    >> tego co się świeci na sygnalizatorze, oznacza to stój lub stój."
    >
    > Przecież właśnie to oznacza.

    Niezupełnie. Raz oznacza "stań, po sprawdzeniu przejedź" a raz "stań i
    stój".

    > Wskaż mi drugą taką samą absuradlną sytuację, gdzie w razie awarii
    > sygnalizacji bezpieczeństwa sygnalizator ustawia się domyślnie jako
    > "zielony".

    Nie "zielony" tylko "mylony z zielonym".


    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: