  • Data: 2010-09-27 22:47:36
    Temat: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-27 22:23, Jurand pisze:

    > Oczywiście, że to są dwie różne sprawy!
    > Cały czas bowiem stawiamy pytanie - który sposób oceny umiejętności
    > kierowcy jest lepszy?

    Ale to nie jest konkurs o złotą kierownicę.
    Nie chodzi o porównywanie umiejętności, a o zmniejszanie liczby wypadków.

    Jeżeli mamy dwóch kierowców - jeden powoduje wypadek raz na 100.000km, a
    drugi powoduje wypadek raz na 200.000km.
    Oczywiście drugi z nich jest lepszy, bo rzadziej popełnia błędy.

    Mając przejechać 100km jako pasażer należy wybrać tego drugiego
    kierowce, bo zapewnia większą szansę bezwypadkowego przejechania 100km.

    Natomiast jeżeli ten drugi (lepszy) jeździ 4x więcej niż ten pierwszy,
    to mając do wyboru którego z nich należy wyeliminować z ruchu drogowego,
    to w interesie nas wszystkich jest wyeliminowanie tego drugiego. Dlatego
    że powoduje więcej wypadków.

    Jadąc swoim samochodem masz 2x większą szansę że spotka się wypadek
    spowodowany przez tego drugiego kierowce, pomimo że na kilometr
    statystykę ma lepszą.

    Z punktu widzenia uczestnika ruchu jest Ci to zupełnie obojętne czy na
    ulicę wyjeżdża właśnie kierowca który dziś przejedzie 1km i spowoduje
    wypadek, czy może nim go spowoduje zdąży przejechać jeszcze 10km.