  • Data: 2010-09-27 08:17:05
    Temat: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurand wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Stosunku ilości wypadków w danej grupie wiekowej do przebywanych
    > dystansów.

    To może od razu podzielmy przez średnią prędkość?
    Co się bawić z dystansami.

    Jeśli wyjdzie że ci co jeżdżą 2 razy szybciej powodują tylko 1,5 raza
    więcej wypadków, to git, lepsi kierowcy, nie?

    > Nie odwracaj kota ogonem.
    > Facet, który jeździ 180 tysięcy km rocznie i ma przez ten czas 2
    > stłuczki, jest gorszym kierowcą, niż facet, który jeździ 5000 km
    > rocznie i ma co roku 1 stłuczkę?

    Zastanów się - którego z nich wpuścisz na rok na drogi - gdyby od
    Ciebie zależała decyzja?

    Pytanie nie dotyczy tego który jest "lepszym" kierowcą, tylko który z
    nich stanowi większe zagrożenie na drodze.

    Bardziej łopatologicznie - ten facet co przejeżdża 5 tysięcy rocznie z
    jednym wypadkiem, stanowi MNIEJSZE zagrożenie niż ten co przejeżdża 180
    tysięcy i ma 2 wypadki.
    Po prostu masz większe szanse spotkać na drodze tego co przejeżdża 180
    tysięcy.

    Jeszcze inaczej to przedstawiając:
    dwa samochody, jeden pali 5 l/100km, drugi 100l/100 km, ale ten
    pierwszy rocznie przejeżdża 100 tysięcy km, a drugi 200 km.
    Który Cię będzie więcej kosztował w skali roku?

    Który z kierowców pośle więcej ludzi do szpitala?

    Nie szukamy tu jakiejś hipotetycznej grupy lepszych kierowców, a
    jedynie typujemy grupę, która powinna być poddawana badaniom kontrolnym.

    Zawodowi kierowcy ciężarówek stosunek "wypadki do pokonanego dystansu"
    mają zapewne najlepszy, a jakoś muszą regularnie przechodzić takie
    badania kontrolne. Zastanów się, dlaczego?

    --
    Pozdro
    Massai