-
Data: 2010-09-27 21:50:10
Temat: Re: ZginÄ?li jadÄ?c pod prÄ?d
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jurand wrote:
> Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:i7pct1$cim$1@news.onet.pl...
>
> >>> > Z tego wynika, że nie masz pojęcia o statystyce, logice i
> >>> > matematyce (nie żebym się zdziwił).
> >>> > Podziel teraz te liczby przez średni dystans roczny kierowcy z
> >>> > danej grupy wiekowej.
> > > >
> >>> Co spodziewasz się uzyskać po takiej akurat operacji dzielenia?
> > >
> > > Stosunku ilości wypadków w danej grupie wiekowej do przebywanych
> > > dystansów.
> >
> > To może od razu podzielmy przez średnią prędkość?
> > Co się bawić z dystansami.
>
> Bo to, na ile jesteś niebezpiecznym kierowcą, mimo wszystko zależy od
> tego, ile kilometrów jesteś w stanie pokonać bez wypadku.
Mówimy o dwóch różnych sprawach.
Ty mówisz o tym "który z kierowców bezpiecznie przejedzie dany dystans".
Ja mówię "który z kierowców w określonym czasie spowoduje więcej
wypadków".
>
> > Jeśli wyjdzie że ci co jeżdżą 2 razy szybciej powodują tylko 1,5
> > raza więcej wypadków, to git, lepsi kierowcy, nie?
>
> Nie - bo 2-krotny wzrost prędkości powoduje 1.5-krotny wzrost
> wypadkowości.
A dlaczego nie?
Masz jednego kierowcę który jeździ rocznie 10 tysięcy i powoduje jeden
wypadek, i drugiego który rocznie jeździ 30 tysięcy i powoduje dwa
wypadki.
I uparcie twierdzisz że ten drugi jest lepszym kierowcą.
Dlaczego umiejętność pokonania większego dystansu z niższą średnią
szkodowością uważasz za dowód bycia lepszym kierowcą, a już umiejętność
pokonania danego dystansu z większą prędkością z niższym
współczynnikiem szkodowość/średnia prędkość - wg ciebie nie jest takim
dowodem?
Weźmy np. zwykły kapelusznik i kierowca rajdowy. Który jest lepszym
kierowcą? Może się okazać że kapelusznik będzie miał niższą szkodowość
na kilometr...
Wybrałeś sobie jako wskaźnik pokonywany dystans. Czemu? Ze względu na
jakąś "społeczną przydatność"? Przejedzie, dostarczy coś tam itp?
Wbrew pozorom dla np. firmy transportowej nie liczy się bezszkodowy
dystans tylko bezszkodowe przewiezienie towarów w określonym czasie.
Co komu po kierowcy tira który kulając się maks 20 km/h przejedzie
milion km bez wypadku?
>
> >>> A dokładniej - dlaczego chcesz dzielić jabłka przez gruszki?
> > > >
> >>> Zastanów się - facet ci wyjeżdża z podporządkowanej, dzwon, on
> >>> wysiada i mówi "paaanie ja tłukę rocznie 180 tysięcy km, a to
> >>> dopiero mója 2 stłuczka w tym roku". Ucieszysz się że on taki
> dobry >>> kierowca?
> > >
> > > Nie odwracaj kota ogonem.
> > > Facet, który jeździ 180 tysięcy km rocznie i ma przez ten czas 2
> > > stłuczki, jest gorszym kierowcą, niż facet, który jeździ 5000 km
> > > rocznie i ma co roku 1 stłuczkę?
>
> > Zastanów się - którego z nich wpuścisz na rok na drogi - gdyby od
> > Ciebie zależała decyzja?
>
> Tego, który ma stłuczki co 90 tysięcy kilometrów (180/2) , a nie co 5
> tysięcy kilometrów. To, jakby na to nie patrzeć, jest 19x rzadziej.
Ale to nadal są 2 wypadki rocznie vs 1.
>
> > Pytanie nie dotyczy tego który jest "lepszym" kierowcą, tylko który
> > z nich stanowi większe zagrożenie na drodze.
> >
> > Bardziej łopatologicznie - ten facet co przejeżdża 5 tysięcy
> > rocznie z jednym wypadkiem, stanowi MNIEJSZE zagrożenie niż ten co
> > przejeżdża 180 tysięcy i ma 2 wypadki.
> > Po prostu masz większe szanse spotkać na drodze tego co przejeżdża
> > 180 tysięcy.
>
> A najbardziej łopatologicznie - TU nie ma znaczenia, jaki weźmiemy
> okres.
Właśnie jak najbardziej ma.
Wyobraź sobie że masz wydac ustawę która wprowadzi przymusowe badania
lekarskie dla kierowców. Dajmy na to wszystkich, tylko z różną
częstotliwością.
Jak określisz w przepisie co ile ma się zgłaszać na badania? Co rok czy
co 20-50-100 tysięcy km?
A badanie techniczne samochodu? Nowy samochód - i badanie techniczne za
3 lata.
Stary - co rok.
Mimo że ten pierwszy może przejeździ jako PH w ciągu tych 3 lat 200
tysięcy km, a drugi przetoczy się na 5 tysięcy km.
> Dla jazdy po drodze najważniejsze jest to, ile kilometrów
> jesteś w stanie pokonać bez wypadku, a nie jak często w sensie upływu
> czasu zdarza się kolizja.
Znów mylisz. Przyjmujesz za punkt wyjścia jednostkowe zdarzenie -
spotkanie 2 kierowców na drodze.
> Podam Ci przykład identyczny - masz 2
> fachowców, zajmujących się produkcją towaru o nazwie X. Pierwszy
> fachowiec rocznie produkuje 180 tysięcy sztuk tego towaru, z czego ma
> 20 sztuk odpadków. Drugi fachowiec produkuje rocznie 5000 sztuk
> towaru, ma z tego 10 sztuk odpadków. Kto ma wyższą globalną jakość
> produkcji? Ten, który ma mniej odpadów ROCZNIE, czy ten, który ma
> mniej % odpadów w skali produkcji?
Dobry przykład. Teraz weź tych dwóch fachowców i policz dla każdego
kwotę rezerwy w budżecie projektu - ile złotówek musisz wpisać w
pozycji "nieuniknione straty z tytułu odpadów".
>
> > Jeszcze inaczej to przedstawiając:
> > dwa samochody, jeden pali 5 l/100km, drugi 100l/100 km, ale ten
> > pierwszy rocznie przejeżdża 100 tysięcy km, a drugi 200 km.
> > Który Cię będzie więcej kosztował w skali roku?
>
> Nieadekwatny przykład.
>
> > Który z kierowców pośle więcej ludzi do szpitala?
>
> To też nie ma znaczenia.
Ależ właśnie to jest kluczowa sprawa. Potencjalne zagrożenie jakie
stwarza dany kierowca, jeśli dasz mu uprawnienia na rok.
Co jest takiego złego w wypadkach? Ano to że powodują konsekwencje w
postaci uszczerbku na zdrowiu uczestników oraz straty materialne.
Konkretne liczby - 1 osoba ranna vs 2 osoby ranne rocznie czy
miesięcznie.
>
> Musisz założyć, że kierowca na drodze nie znajduje się dla swojego
> widzimisię - bowiem bardzo mało jest ludzi, którzy sobie jeżdżą tam i
> spowrotem, bo im się nudzi. Ktoś pokonuje określony dystans z
> jakiegoś określonego powodu.
Zrozum, z punktu widzenia np. kosztów w budżecie służby zdrowia (na
leczenie ofiar wypadków), kosztów ludzkich (ile dzieci straci ojca w
wypadku) itp. - nie ma znaczenia po co on po tej drodze jeździ, ile
jeździ itd. To jego sprawa ile jeździ, ma taką pracę czy lubi się
pobujać po drodze.
Nie wybierasz kierowcy który ma DLA CIEBIE wykonać jakieś zadanie (i w
związku z tym np. zależy ci na niskiej szkodowości na dany dystans),
tylko po prostu na zimno oceniasz który z nich na TWOJEJ DRODZE jest
bardziej szkodliwy. Jesteś np. dyspozytorem karetek i musisz zaplanować
ile tych karetek trzymać żeby zabezpieczyć sytuacje na drodze.
Ty wchodzisz w dywagacje "no ale widac musi dużo jeździć, ktoś musi
dowieźć bułki do sklepu itp". A nie o to chodzi.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.10 22:07 Artur Maśląg
- 27.09.10 22:23 Jurand
- 27.09.10 22:39 Adam Płaszczyca
- 27.09.10 22:47 Tomasz Pyra
- 27.09.10 23:07 Cavallino
- 27.09.10 23:17 DoQ
- 28.09.10 03:06 Massai
- 28.09.10 03:09 Massai
- 28.09.10 08:12 Karolek
- 28.09.10 00:15 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 09:10 DoQ
- 28.09.10 10:09 Tomasz Pyra
- 28.09.10 10:12 Cavallino
- 28.09.10 10:13 Cavallino
- 28.09.10 10:14 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=