    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Zestawienie wad WP 7.5
    Date: Tue, 07 Feb 2012 17:32:05 +0100

    W dniu 2012-02-07 16:19, Skrypëk pisze:

    > A ajfonie to nikomu nie przeszkadzało.

    iPhonea zwrocilem - m.in tez z powodu posiadania dodatkowych aplikacji
    srodowiskowych by cos sensownego zrobic (nie mam komputera swojego - nic
    nie wgram)

    > Same się konwertują w tle. Nobody gives a shit.

    a czy ty masz tylko jeden komputer?
    Sa sytuacje, ze trzeba obsluzyc wspolpracowac z paroma komputerami - na
    kazdym mam instalowac jakies dziwne oprogramowanie?

    (pomijam fakt, ze polityka wielu firm tego zabrania)

    > Nie ma w przyrodzie rzeczy niegraniczonych.

    nie, ale sa pewne standardy, ktorych nie zmienisz
    chocbys tupal nozka

    > To akurat polityka celowa a nie niedoróbka.

    tak tez mowi apple
    a internet swoje i stron fleshowych nie ubywa
    zly internet, zly .... ;)

    Ja chce sie dostosowac do obecnie istniejacej sytuacji a nie czekac az
    za pare lat flesh sam wymrze smiercia naturalna.

    > Być może jakieś aplikacje do dropbox są. Ale po co, jak jest SkyDrive?

    ale sa pewne standardy
    SkyDrive jest na ile systemów operacyjnych dostepne?

    Dodatkowo w Dropbox nie przechowuje sie tylko dokumentow office.

    > W życiu by mi nie przyszło do głowy, żeby z telefonu coś drukować.
    > To taka standardowa technika marketingowa androidziarzy: wymyśleć
    > absurdalne ekstremalne zastosowanie i gardłować jakież ono koniecznie i
    > niezbędne.

    to po co Ci obsluga dokumentow (patrz Twoj przyklad z SkyDrive)
    Ja rzadam by smartfon umozliwil mi wydruk dokumentu (pdf/worda/excela)
    jaki mam na telefonie - bez koniecznosci podlaczania telefonu do
    komputera (tu sie klania durne miedzymordzie w postaci potrzeby
    posiadania Tunes - bo via BT sie nie da przeslac pliku na notebooka....)
    Toc to juz 'glupi i pymitywny' symbian potrafil wydrukowac dokument.

    Ale oczywiscie stoisz przy swoim: "ja nie potrzebuje, to inni rowniez"

    > Reader firmy Adobe jest bezsensowny? U mnie działa, znaczy PDFy wyświetla.
    > To może napiszta lepszy, linuksiarze, skoro tak kochacie ten standard?

    no przeciesz pisza, ze kleka przy dlugich plikach PDF.
    Jak wczytam cala ksiazke lub paruset stronicowa instrukcje w pdf - da rade?

    > Jako.. wrogie? Cóż to za brednie jakiegoś paranoika?

    jakie formaty ebookow (ogolnie przyjete) akceptuje WM7 ?
    Prosze o odpowiedz tutaj.

    > Jakieś programy do tego są. Nie interesowałem się, bo do czytania wolę
    > kindla.

    a masz interfejs Kindla na WM7?
    Bo z glupiego androida bez problemu sie da polaczyc z baza ksiazek
    Kindla i pobrac w jego natywnym formacie (bez potrzeby targania
    dodatkowego urzadzenia).

    > W telefonach pozwalających i tak mało kto używa.

    patrz wyzej: "nie uzywasz i twierdzi, ze nie potrzeba"
    Tu sie mylisz.
    Czujesz sie wyobcowany jak posiadacz iPhonea.

    Przyklad:
    mam w telefonie dokument w pdf.
    zalozmy, ze nie mam mozliwosci wydrukowania wprost z telefonu,
    wiec chcialbym go szybko przekopiowac na komputer kolegi (nie ma Zune'a)
    po BT by on wydrukowal ten plik na drukarce lokalnej.

    Jak to zrobi posiadacz WM7?

    Pewnie powie - a po co?

    > Ba. Nihili novi.

    No tak - super argument :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Nihil_novi

    > Strasznie trudne, faktycznie :)

    nie jest trudne - ale powoduje, ze jak masz paredziesiat roznych
    programow, to:
    - nie da szybko do nich dojsc (ograniczona liczba kafli)
    - nie da sie ich grupowac w podgrupy tematycznie (czyli zakladac
    katalogow, np. na programy edycyjne, narzedzia, etc).
    Caly czas masz jeden worek, w ktorym bedziesz nieustannie grzebal.

    > I zjebać w ten sposób cały design. Jasne.
    > Nie po to kupiłem WP by wyglądał jak jakieś stare gówno.

    rozumiem, ze 6 kafli = 6 funkcji telefonu Ci wystarczy :)

    > Biznes to nie działalność charytatywna. Polaczki-biedaczki to kiepski
    > rynek.

    a ty jestes bogatym Amerytkaninem :)

    Powiem Ci kim jestes: ofiara marketingu bogatych Amerykanow.

    > A jakież to poważne zastosowania koproracyjne będą linuksiarze uprawiać
    > w piwnicy u rodziców?

    Co argumentow zabraklo - albo nawet nie wiesz do czego to sluzy?

    > Jakie tam ono inteligentne. Wodotrysk zbędny. Normalnym ludziom się to
    > nie podoba.
    > Zdrowy człowiek dzwoni poprzez wybranie kontaktu z rejestru ostatnich
    > połączeń (klasycznie pod zieloną słuchawką) lub z listy kontaktów, a nie
    > klepiąc numery. Tak samo na klasycznych telefonach jak i na "smartfonach".

    Bo masz 6 nuemrow w ksiazce telefonicznej - podobnie jak 6 kafli na
    ekranie ;)

    > Jak zwykle próbujecie publice wmówić, że jakiś foch jest obowiązkowym i
    > powszechnym zastosowaniem.

    > Tak, to jest system wciąż rozwijany, bo istnieje raptem od roku.

    na razie to bubel
    albo inaczej - system dla telefonu - a nie smartfonu.

    Wyglad telefonu (tego Nokii nie ujmuje) to nie wszystko.
    Ty sie na razie zachwycasz tylko wygladem, bialymi ramkami etc.

    > To ty się ustosunkuj do tych wad androida:
    > - jest brzydki, niespójny i tworzony bez gustu zupełnie

    tez tak moge powiedziec o MacAir - choc nigdy z niego nie korzystalem

    > - wymaga dualcorów do płynnego działania

    nie mam dualcora - prc. 800MHz i chodzi plynnie

    > - ma gorszą klawiaturę ekranową niż WP

    a ja mam sprzetowa i sie nie chwale.
    W czym jest gorsza ta ekranowa klawiatura?
    W Twoim subiektywnym odczuciu, czy masz jakis konkretny argument

    > - nie obsługuje Xbox Live

    A kto ma w domu Xbox live?

    A jesli ktos woli PS3 lub Nintendo - to ma sobie tez tego Xboxa kupic?

    Najdurniejszy argument jaki od dawna slyszalem :-D

    > Być może gdyby takie rzeczy dopisać do artykułu, to uczyniłoby go
    > bardziej rzetelnym. Czytający miałby wtedy świadomość, że android nie
    > jest wcale lepszym rozwiązaniem tylko innym. I że wybór androida to
    > kompromis a nie żaden sukces.

    ale mi chodzi o pewne zalozenia tego systemu.
    a nie o dzialanie.
    Zalozenia to jego funkvcjonalnosc - jak to zrobia - nie interesuje mnie to.
    Po prostu niektorzy wymagaja ciut wiecej funkcjonalnosci (nawet kosztem
    ergonoimii, ktora w tym przypadku jest drugorzedna sprawa).

    > No ale wam religia każe twierdzić iż jesteście lepsi, nawet wbrew dowodom.

    ja nie twierdze, ze cos jest lepsze/gorsze - bo to jest subiektywne.
    Chce Ci tylko wyprostowac mysli i swiatopoglad - ze nie kazdy patrzy
    Twoimi oczami.
    Przykladowo: nie mam kamery do videorozmow - bo nie potrzebuje (nie
    uzywam, lub uwazam za zbedne. A jakbym potrzebowal to poszukalbym takigo
    modelu co to ma), ale np. braku wymiany plikow po BT nie potrafilbym
    odzalowac (to 1 z punktow dyskwalifikujacych).

    > j.w.
    >
    > Nie może być tak, żeby jeden głupi minus przysłaniał wszystkie plusy.

    ale wymianilem Ci tych minusow sporo - i staralem sie nie czepiac
    szczegolow.

    > Dlatego sensowna recenzja powinna zawierać nie tylko wady ale i zalety -
    > wtedy dopiero publika może podjąć w miarę rozsądną decyzję.

    szukajac nowego produktu - wpierw czytam o jego wadach.
    Czy sa akceptowalne i czy mieszcza sie w kompromisie na jaki moge sie
    zgodzic.

    > ^^ Nie, no ten fragment jest po prostu przepiękny. :>

    tu sie ustosunkuj do autora tych slow, a nie do mnie

    > No nas stać na ładne rzeczy, drogie dziecko, i nie do przerabiania je
    > kupujemy.

    j/w

    > Nie. To dzieci marnujące życie na modowanie chcą by tylko ich telefony
    > nazywano smartfonami.

    uwierz - nie marnuje zycia na modowania telefonu - po prostu raz
    skonfigurowany mi sluzy i robi to co od niego oczekuje.
    Czasami dokladajac do niego jakas nowa funkcje czy program (ktory tu
    ktos nawet poleci).
    Nie instaluje wszystkich programow/gier z markietu - nie mam na to czasu
    i checi.
    Konfiguruje raz telefon _pod siebie_ i zapominam o tym.

    > Chcę personalizować i personalizuję. Ale personalizacja ma swoje
    > rozsądne granice.

    To wydrukuj jakis dokument ?
    Lub przeslij plik na sluzbowy laptop lub laptop kolegi (bez instalacji
    dod. oprogramowania)
    Polacz sie laczem VPN z siecia swojej firmy?

    > Czy ty masz jakąś paranoję? Zniewolony się czujesz przez Onych?

    nie ja - tylko Ty.
    I d\to do tego stopnia, ze tego nie zauwazasz.
    Czyli z punktu widzenia marketoiddowca - jestes idealnym klientem.

    > Ja po prostu wybieram takie urządzenie, jakie mi się najbardziej z
    > dostępnych podoba. Po to żeby z niego korzystać, nie po to żeby go modować.

    i kazdy ma do tego prawo
    Ale wyglad to nie wszystko.
    Z wygladu bardzo podoba mi sie iPhone4 - a lezy w szufladze.

    > Ja? To nastoletni androidziarze uzurpują sobie wyłączność na słowo
    > "smartfon", co jest pociesznie głupie.

    nie, slowo smartfon jest obecnie promowane wszedzie - naduzywane.

    > Ja tam mówię że mam telefon. Na Nokię E50 i BlackBerry też mówiłem telefon.

    ja tez nie mowie "zapomnialem smartfona" tylko telefon i tak go traktuje.
    Poprzednio nosilem dwa urzadzenia: telefon + Palmtop.
    Teraz jestem zadowolony, ze majac jedno urzadzenie mam ta funkcjonalnosc
    - a nawet wieksza - niz poprzednio przy dwoch.

    > oraz ładnego, szybkiego, wygodnego i stabilnego. Zamiast przestarzałego
    > ajfona i przereklamowanego androida.

    ajfon przestarzaly?
    przereklamowany android?

    Leczysz kompleksy?