  • Data: 2010-07-14 18:20:10
    Temat: Re: Zestaw do złożenia
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 14-07-2010 o 14:12 MC napisał na pl.comp.pecet:

    > A to mało?! Do tego jeszcze trzy napędy DVD i karta PCI-E :)
    > ->
    > Za mało, zeby napisać, że to przez dyski trzeba wymieniać zasilacz na
    > mocniejszy. Ogon nie macha psem.

    Wystarczająco. Im wartość obciążenia jest bliżej granicy, tym zasilacz
    bardziej się grzeje i traci na żywotności, a jak traci na żywotności
    to się jeszcze bardziej grzeje i kółko się zamyka. To jest proces "wolny".
    Ja zaliczyłem proces "szybki". Po włożeniu dysku, zjarał się dysk i
    zasilacz.Na więcej takich eksperymentów już nie mam ochoty. Ale nikomu
    nie bronię.

    > Twoje stwierdzenie mija się z prawdą. Nie ma absolutnie żadnego związku
    > między mocą zasilacza, a poborem energii. Taką zależność określa
    > charakterystyka - "sprawność - obciążenie" dla konkretnego modelu.
    > ->
    > Podaj przykład zasilaczy podobnej konstrukcji z których silniejszy
    > zużywa mniej energii od słabszego albo nazwę cię kłamcą.

    No i jak tu z Tobą dyskutować? Chcesz się czegoś dowiedzieć, czy się
    zaczniesz wymądrzać? Nie rozumiem dlaczego to ja mam cokolwiek udowadniać.
    Czy Ty poparłeś swoje twierdzenie jakimś dowodem?

    Gdyby było tak jak napisałeś, cała idea 80plus byłaby o kant potłuc.
    Sprawność zasilacza jest to stosunek mocy oddanej do pobranej i nie ma
    znaczenia jego maksymalna wytrzymałość prądowa.
    Prąd natomiast płynie o takiej wartości jakiej potrzebuje odbiornik,
    dlatego jest wartością zmienną. Mało tego. Słabych zasilaczy o niskiej
    sprawności jest zatrzęsienie. Wykaż trochę inicjatywy i znajdź zasilacz
    1000W o sprawności niższej niż 80+! A to są właśnie "jego potrzeby".
    Chcesz przykładów? Jakich? Każdy zasilacz o niższej sprawności będzie
    pobierał więcej prądu od tego z wyższą, nawet taki 5kW.

    Przedrukuję Ci może jeszcze z Wikipedii:
    "trzeba zwrócić uwagę, że mitem jest określenie, jakoby mocniejszy
    zasilacz pobierał więcej prądu. Jeśli weźmiemy dwa zasilacze o takiej
    samej sprawności a różnej mocy, np. 350W i 1000W i podłączymy do tego
    samego komputera to uzyskamy taki sam pobór prądu z sieci energetycznej.
    Abstrahując od tego przykładu warto zauważyć, że mocniejsze i droższe
    zasilacze cechują się często wyższą sprawnością."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_komputera

    A i dodam jakiś obrazek:
    http://i25.tinypic.com/qyvept.jpg
    http://www.purepc.pl/node/1186?page=0%2C4&pageNo=ALL