  • 121. Data: 2010-11-29 09:39:28
    Temat: Re: [YT] Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-27 00:01, DoQ pisze:

    > aaaa czyli jak spotkamy się na drodze, postanowisz mnie wyprzedzić ja z
    > kolei w tym czasie zacznę przyśpieszać to pewnie będę gosciem a Ty
    > kretynem??

    Świat nie jest binarny - jeżeli zrobisz to złośliwie by utrudnić mi
    wyprzedzanie to owszem, będziesz kretynem. W innych sytuacjach może
    być różnie.

  • 122. Data: 2010-11-29 09:58:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-29, Tomek Kańka <t...@t...eu.org> wrote:

    > No to dawaj, opowiadaj jak to zrobić zgodnie z przepisami. Dla ustalenia
    > uwagi:
    >
    > "Art. 24. [...]
    >
    > 6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    > i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. [...]"
    >

    > Ty ruszasz pierwszy, ja po Tobie ale mam szybszy samochód.

    KONWENCJA WIEDEŃSKA o ruchu drogowym.
    Art. 11
    Pkt. 6.
    Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują całą
    szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 123. Data: 2010-11-29 10:01:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-29, Maciek <k...@X...pl> wrote:

    > Gosc w Ladzie zaczal hamowac po tym jak SUV zajechal mu droge trzymajac
    > hamulec w podlodze. Sugeruje nawet to kamerzysta szybko zblizajacy sie Lady.

    > No to chyba dobrze, ze mial wieksza predkosc skoro wyprzedzal?;) Nie zmienia
    > to faktu, ze zrobil to niebezpiecznie.

    Nie jestem przekonany. Precyzując: nie jestem przekonany czy samo
    wyprzedzanie wykonał niebezpiecznie; co do dalszej "działalności" to nie
    ma wątpliwości.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 124. Data: 2010-11-29 10:07:54
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-29, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Nie kręć:
    ><cite>
    > Jeśli specjalnie zahamował (powodu bądź braku powodu nie widać) to jest
    > równorzędnym kretynem.
    ></cite>
    >
    > Tutaj masz swoje porównanie kretynizmu obydwu kierowców.

    Nie manipuluj, to napisałem juz po tym jak zacząłeś krytykujących
    kierowcę Łady ustawiać na pozycji obrońców kierowcy z SUVa.

    > Mylisz się - z filmu nie wynika, że kierowca łady celowo i złośliwie
    > utrudniał wyprzedzanie, ponieważ za mało widać z przodu.

    Niecelowo przyspieszył. LOL.

    > Standardowo - jedzie na zderzaku, bez stosownego marginesu
    > bezpieczeństwa,

    To nie jemu zabrakło marginesu.

    > do tego ograniczając innym widoczność.

    LOL.

    > Jak najbardziej teoretyzowanie i próba przenoszenia odpowiedzialności
    > za zachowania bandy idiotów na ludzi, którzy utrzymują stosowny
    > margines bezpieczeństwa. Kretyn wjeżdża na grubość kurzu na lakierze
    > (on się zmieści), a człowiek ma deptać po hamulcu jeszcze patrząc,
    > czy przypadkiem i jemu ktoś w dupę nie wjedzie.

    Tak, tak. "Ja tu miałem bezpieczną odległość i będę jechał tak jakbym
    nadal miał". Typowe kapelusznictwo nie mające nic wspólnego z bezpieczną
    jazdą.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 125. Data: 2010-11-29 10:19:16
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Krzysiek Kielczewski* w wiadomości
    ho.pl napisał(a):
> [...]
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    Tak OT w myśl tego co zacytowałeś zawsze mnie zastanawiało po co stawiano
    znak zakaz wyprzedzania na dwupasmówkach które schodziły do jednego pasa :)
    Powód pewnie ten sam co remont sygnalizacji świetlnej w moim mieście krótko
    po którym usunięto wiele tzw. powtarzaczy, czyli połowe sygnalizatorów :)

    Pozdr

  • 126. Data: 2010-11-29 10:43:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)

    > Nie manipuluj, to napisałem juz po tym jak zacząłeś krytykujących
    > kierowcę Łady ustawiać na pozycji obrońców kierowcy z SUVa.

    LOL - jak złapię cię za rękę, to powiedz, że nie twoja...

    > Niecelowo przyspieszył. LOL.

    Skoro tak, to pokaż mi, gdzie tam widzisz włączony kierunkowskaz tego
    z daewoo.

    > To nie jemu zabrakło marginesu.

    Nie, nie, skąd. Ciekawe czemu ci z przodu zjeżdżali na pobocze (za
    linię).

    > LOL.

    LOL? Ciekawe ile widzisz w lusterku, albo przed sobą, jeżeli ci taki
    baran zasłania widoczność? Że już nie wspomnę o sytuacji, kiedy
    mam włączony kierunkowskaz, a ten za mną stwierdzi, ze jest szybszy
    i to jednak on na mnie wymusi schowanie się, a nie umożliwi mi wykonanie
    manewru.

    > Tak, tak. "Ja tu miałem bezpieczną odległość i będę jechał tak jakbym
    > nadal miał".

    Tak, tak, z całą pewnością taki sens miała moja wypowiedź.

    >Typowe kapelusznictwo nie mające nic wspólnego z bezpieczną
    > jazdą.

    Tak, tak , masz rację. To ja wolę swój kapelusz niż te tendencyjne
    interpretacje, które mają na celu tworzenie podstawy do kolejnego
    teoretyzowania. Pożytek z tego niewielki, ale jak ktoś lubi...

  • 127. Data: 2010-11-29 10:48:45
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Artur Maśląg* w wiadomości news:icvn2u$opf$1@news.onet.pl napisał(a):
    > O to to - ten z łady bardziej szkodliwy.

    Trafił mi się kilka razy pajac który chciał mnie wychować "chamując",
    ostatni sam już nie wiem ile lat temu. Takich przyśpieszających czasem
    spotykam, ostatni kilka miesięcy temu. Nauczycieli łatwo wyczuć i nie są
    uciązliwi jak się przewiduje zachowania na drodze i pamięta co dany kierowca
    wyczyniał 10, 30, 60s temu. A jak wyczuć że ktoś przyśpieszy złośliwie? Z
    reszta czy złośliwie czy po prostu co sugerujesz dziwnym zbiegiem
    okoliczności zredukuje bieg, wciśnie pedał w podłoge i oleje lusterka...
    Efekt jest ten sam i taki ktoś jest szkodliwy.
    Jakoś jak jade 50-60kmph w zabudowanym i wyprzedza mnie maluch to mu sie
    manewr uda, choć przy tej prędkości na 5 biegu dysponuje mocą 3x większa niż
    maksymalna jaką jest w stanie wykrzesać 650ccm malca. Ja nie mam problemów z
    tym że jakieś pierdzidełko mnie wyprzedzi, jeśli ktoś go ma lub swoim
    zachowaniem utrudnia manewr to nie powinien jeździć.

    > Wiele zauważyłem, ale niekoniecznie interpretacja musi być zgodna
    > z trendem tu panującym.

    A podzieliłbyś się swoją interpretacją w zakresie tego co się działo z Ładą
    podczas jej wyprzedzania? Interesuje mnie czy widzisz że ona zwalnia, jedzie
    ze stała predkościa, przyśpiesza... To tak na początek.

    > Proszę bardzo:
    > <cite>
    > A spotkała Cie kiedyś taka sytuacja gdy wyprzedzany z niewiadomych
    > przyczyn pragnał byś ugrzęzł na pasie do jazdy w przeciwnym kierunku? Tak
    > się zachowuje normalny kierowca? Masz racje, ręce opadają...
    > </cite>
    > Skoro przyśpieszając spowodował ugrzęźnięcie kierowcy za nim, to
    > chyba oczywiste, że przyśpieszając powodował spowalnianie kierowcy
    > z tyłu.

    Właśnie do tego piłem, mylisz spowalnianie z czymś innym, ale może sam do
    tego dojdziesz :)

    > Nie odwracam kota ogonem, tym bardziej więc nie mogę robić tego
    > nieumiejętnie.

    Niestety, ubzdurałeś sobie spowalnianie, może uprzedze że to co za chwile
    raczyś wyciągnąć w kontekscie predkości terenówki i Łady będzie dosyć
    karkołomne :)

    > He, he, he - zupełnie jak polityk z pewnej partii. Z góry przyjmuje
    > jakieś ograniczone założenia i reszta go nie interesuje. Masz rację,
    > przy takim podejściu z Twojej strony dalsza dyskusja sensu nie ma.

    Wielu rzeczy nie widać, ale troche tak, przykro mi że nie będę zaklinał
    rzeczywistości w kontekście tego co bezsprzecznie widać. A motywacje
    kierowcy Łady i terenówki nie zostaną odgadnięte, nie zaprzeczysz że gość z
    terenówki mógł hamować z powodu zwolnienia samochodów przed nim i nagle z
    całej historyjki się okaże że gośc z terenówki jechał zgodnie z ichnim
    prawem... tylko że ja na siłe wybielać gościa nie zamierzam co Ty czynisz w
    przypadku zwiedzacza pleneru.

    Pozdr

  • 128. Data: 2010-11-29 10:53:43
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Artur Maśląg* w wiadomości news:icvoru$ug7$1@news.onet.pl napisał(a):
    > Świat nie jest binarny - jeżeli zrobisz to złośliwie by utrudnić mi
    > wyprzedzanie to owszem, będziesz kretynem. W innych sytuacjach może
    > być różnie.

    Pare miesięcy temu jechałem jakimś toczydłem, zapragnąłem wyprzedzić
    zawalidroge Fieste 1.1, której kierowca nagle dał w palnik, a jak za niego
    zjechałem jechał dalej max 40kmph. Jak ocenisz postawe tego kierowcy? Dla
    mnie nie ma znaczenia czy ma kompleks, czy po prostu ma specyficzny styl
    jazdy połączoby z bardzo niebezpiecznym nawykiem niekorzystania z lusterek,
    efekt końcowy był taki sam.

    Pozdr

  • 129. Data: 2010-11-29 12:06:11
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał(a)

> [...]
    > pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    > nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    Nie, ale my stoimy _obok_ siebie. Wtedy nie ma poprzedzającego pojazdu i
    ten artykuł nie ma zastosowania.

    --
    Tomek

  • 130. Data: 2010-11-29 14:18:54
    Temat: Re: Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 26 Lis, 21:21, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Nie skąd, dopiero co zrobiłem prawo jazdy i jeżdżę tylko w NFS.

    Ale to było dobre ;-)

    Wtrącę jeszcze moje trzy grosze uzupełniając temat o moje zdarzenie z
    dzisiejszego dnia. Dzisiaj na "ekspresowej" z Sosnowca do Katowic gość
    mi usiadł na zderzaku przy krótkim i szybkim manewrze wyprzedzania.
    Nie wymusiłem mu, tak kolo zasuwał i puszczał na mnie długie, że
    strach mnie obleciał ;) masakra... w życiu nie odważyłbym się wcisnąć
    hebla w takiej sytuacji, nawet jadąc samemu jakimś trupem.