  • Data: 2009-05-28 13:39:22
    Temat: Re: Zdjecia pewnej Anny Marii
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gvlh3c$klt$1@news.wp.pl...

    > Nie. Ale to wynika z mojej prywatnej definicji - sztuka bierze się z
    > emocji. Z wyrachowania czy też czystego ''planizmu'' nie. Sztuką są np.
    > improwizowane bazgroły dziecka tworzone połamaną kredką w kącie pokoju,
    > ale już nie te bazgroły robione z myślą o dziadku na dzień dziadka przy
    > komentarzach rodziców. Sztuką jest to, co silniejsze od racjonalnego
    > zachowania, inaczej to, na co tracimy czas nie myśląc zupełnie o zyskach z
    > tego płynących.
    > Ale jak powiedziałem, to moja definicja.

    Twoja definicja MZ jest całkowicie błędna, a co wiecej całkowicie
    nieprzydatna!,- to, czy coś to juz sztuka czy tez jeszcze nie, nie można
    oceniać bowiem wg stanu emocji twórcy w czasie aktu tworzenia. W podanym
    przykładzie,-błędne jest stwierdzenie, ze bazgroły dziecka z emocjami to
    sztuka, bez nich juz nie. Co ma bowiem powiedziec ich widz nie znajacy ich
    historii? - nie ma prawa do oceny??!
    Przecież:
    1. dzieła kwalifikujemy do przegródki "sztuka" wg ich cech, a nie wg poziomu
    emocji twórcy w czasie ich powstawania
    2.co zrobić z dziełami z nieznanym nam procesem ich powstawania?- czy mamy
    je zakwalifikowac do przegródki: "dopóki nie dowiem sie, co czuł twórca nie
    wiem, czy to sztuka"?;-)
    3. emocje przy powstawaniu sztuki mogą byc pomocne, moga byc tez
    przeszkodą,- zreszta ile kiczów powstało przy wielkim wzruszeniu twórców,
    ilu grafomanów przezywało wielkie uniesienia piszącswoje gnioty.
    4. "Ty rób zdjęcia dobrze, a nie na klęczkach (czy w innym uniesieniu)",-
    tak sparafrazuje znane powiedzenie;-)

    I na koniec, niezamierzenie nieco złosliwie;- twoja definiecja, cyt."Sztuką
    jest to, co silniejsze od racjonalnego zachowania, inaczej to, na co
    tracimy czas nie myśląc zupełnie o zyskach z tego płynących" to wypisz,
    wymaluj opis pobudek większości grafomanów;-)
    Zawodowcy, poczynając od najwiekszych (są wprawdzie NIELICZNE!! wyjątki)
    jednak myślą o kasie...

    p47

    p47