  • Data: 2009-11-26 12:29:34
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/47 - fotoplenery.eu
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie wszystko to jakieś takie subiektywne :). Ja nie lubię
    > wszelkich ujednoliceń i tego pojęcia jak "moje i tylko moje", poza tym
    > młody jestem i ciągle poszukuję :).

    Z czego wzięło się to "moje i tylko moje".
    Żyjesz w Polsce tak?
    Trwa tutaj narodowy test na ujajanie. A ty nie możesz dać się ujajić choćby
    nie wiem co. Bycie w opozycji do wszystkiego i do wszystkich jest naszym
    narodowym obowiąziem. To nasza wiekowa tradycja, historia... I żaden polak
    nigdy nie zrozumie, że może byc inaczej. Z drugiej strony mechanizm ten
    zapewnił nam przetrwanie i gdyby go nie było nas też by nie było. Tego skolei
    nie pojmie nikt poza nami.
    Co dla nas niepojęte ładnie ujęła Carol Marie Thigpen, druga żona Miłosza
    &#8222;Staraj się nie utracić swojego przyzwyczajenia, by wierzyć, że świat nie jest
    naprawdę taki zły, a niektóre polityczne wydarzenia mogą obrócić się na dobre.
    Polacy nigdy nie pojmą tego rozumowania, lecz dla twojego zdrowia psychicznego
    ważne jest, byś nie porzucał swych przekonań&#8221;...

    No więc koledzy sobie niby żartują ale nie do końca. Podskurnie każdy z nich
    czuje się zagrożony. Jednocześnie tak czując siłą rzeczy wkraczają do
    tzw. "pospólstwa", od którego przecież są skłonni się odżegnywać. Jak inaczej
    urodziłaby się ta gadka szmatka? Której, możliwe, nikt już nawet nie będzie
    mógł realnie ocenić. Wszak trzaba się przeciwstawić. Może nie werbalnie ale
    przynajmniej myśl przejdzie przez głowę.

    "Być wszędzie u siebie, umieć oswoić świat.." jak dalej mówiła Thigpen
    Co nie znaczy, że trzeba się odżegnać od swojej kultury. Raczej starać się ją
    zrozumieć i uznać jako punkt wyjścia.

    pozdrawiam
    marek

    ps.
    Twój przedmówca twierdzi coś o dobrej lub słabej fotografii.
    I w całej rozciągłości się myli. Jego słowa są równoznaczne z zatrzymaniem się
    w czasie i przestrzeni. Tak jakby wypowiadał się marmurowy posąg, który
    ujżawszy coś raz z tym obrazem pozostał.

    Teraz, poszę nie zrozumcie mnie źle. Przyszło mi coś do głowy ale traktuję to
    jako porównania ideologicznego czy coś w tym rodzaju. Po prostu klasyczny
    przykłąd zatrzymania się w czasie:)
    Mój ulubiony fragment
    "Triumf woli" Leni Riefenstahl

    http://www.youtube.com/watch?v=FHI3nUckBGA&NR=1