  • Data: 2009-11-03 13:06:42
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/44 - fotoplenery.eu
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    marek augustynski pisze:
    > Rozmawiamy jednak o fotorafii, która może jest sztuką, więc z kimś trzeba
    > znaleźć nić porozumienia, dowiedzieć się czegoś i nawet samemu zachłysnąć się
    > czasem żeby potem móc zlecieć i rąbnąć o ziemię. Gdzie więc? Wszędzie. Jest
    > sporo wartościowych ludzi na świecie. Takich, którzy nie szukają swojego
    > prywatnego interesu, mówiących to co myślą. To oni kszałtują wszysko do okoła
    > a za nimi idą ci od "biuti", ci od "więcej miejsca pod brodą" i wielu innych.
    > Mogę np przytoczyć nazwisko, Susan Sontag, ale jaki to ma sens jeśli sam się

    Z tymi co kształtują wszystko do około to też różnie bywa. Wśród
    wielkich też są wszelkiego rodzaju towarzystwa wzajemnej adoracji i
    grupy trzymające władzę. Weźmy światową fotografię mody to jest bardzo
    zamknięte środowisko, gdzie obowiązują pewne schematy i tak zewnątrz
    wpaść i zrobić furorę raczej nie jest możliwe, mimo posiadania świetnego
    portfolio. Takich dziedzin można mnożyć na pęczki. To samo tyczy
    malarstwa czy rzeźby i całej sztuki. Np. cały ten ZPAF to jedno wielkie
    towarzystwo wzajemnej adoracji ;). Nawet takie Magnum jak się dokładnie
    przejrzy to aż głowa boli dlaczego takie kwiatki tam się znalazły ;).
    Nie wspomnę o wszelkiego rodzaju kuratorach wystaw czy wydawnictwach
    które są bardzo opinio twórcze. Ale nie ma co się temu w ogóle dziwić
    wiadomo że w stadzie bezpieczniej. Jak już się osiągnie jakaś pozycję to
    trzeba się okopać by jej nie utracić, a nic nie gwarantuje sukcesu jak
    grupa zaprzyjaźnionych medialnych krzykaczy.
    A zjawisko subiektywności estetyki w fotografii już totalnie sprzyja
    wszelkim patologiom.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.