  • Data: 2009-11-03 08:49:54
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/44 - fotoplenery.eu
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Czerwinski pisze:
    > a) nie tyle pytanie ile podzielenie się, mi osobiście często trudność
    > sprawiają 'śliczne krajobrazy', w sensie nie wychodzi mi to, jakiś
    > sliczny kicz itd. Paradoksalnie lepsze zdjęcia na czymś 'brzydkim'. Też
    > tak macie?

    Śliczny krajobraz trudniej zrobić - trzeba wstać, iść, marznąć czy się
    pocić, cierpieć...

    > b) Jakoś nie zauważam tu poparcia dla takich platform publikowania i
    > krytyki jak 'obiektywni' że o 'jakis tam art' na onecie nie wspomnę. Nie
    > wiem co o takich środowiskach a.d. 2009 mysleć. Na tych najbardziej
    > popularnych widać dobry sprzęt, niezłą technikę (w cyfrze to nietrudne)
    > dobre okazje (atrakcyjne tereny, imprezy itd) i często zmarnowane w
    > koszmarnej kompozycji.

    Kompozycji nie da się kupić, to można w trudzie wypracować (i nie do
    końca), albo się tak ma od początku.

    > Gdzie można zerkać (potem się umieścić) i wynieść pozytywna naukę, że
    > nie wspomnę uczącym sie dzieciom link pokazać?

    Zależy co, ale większość tematów została doskonale opracowana w dobrych
    wydawnictwach z XX wieku. Dobrze też podejrzeć film.

    > Link który się tu na grupie powtarza, Devianart rozumiem dla kolegów już
    > trochę się komercjalizującyh jest?

    To nie jest tak, że jedna galeria jest cacy, inna be. Dziś w każdym
    masowym miejscu pokazywania zdjęć co najmniej 99 procent to dziadostwo
    albo przeciętności. I nie wynika do z nędzy estetycznej wśród
    pstrykających, a z ilości zdjęć w ogóle.
    Każda sztuka, która jest szybka i łatwa dziadzieje. Od muzyki, przez
    pisarstwo, po fotografie. Zauważmy, że np. nie ma dużo kiczowatych
    filmów, bo nie ma ich dużo w ogóle - proces powstawania takiegoż trwa
    długo (nie wspominam o klipach z komórek, to inna grupa) i jak już ktoś
    to robi, to musi mieć ciśnienie wewnętrzne, a więc i przygotowuje się do
    tego. Podobnie nie ma totalnie kiczowatych powieści (z wyjątkiem
    komercji), czy rozbudowanych aranżacji muzycznych (również z wyjątkiem
    komercji).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl