  • Data: 2009-11-03 11:22:29
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/44 - fotoplenery.eu
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant pisze:

    > Śliczny krajobraz trudniej zrobić - trzeba wstać, iść, marznąć czy się
    > pocić, cierpieć...

    Rozumiem co mówisz i w części popieram. Natomiast często stoję w
    miejscu, parafrazując dowcip o bazy, "o ku..a jak tu piknie" i wychodzą
    zdjęcia knoty. Może to rzecz w nogach spoceniu i zmarznięciu (też), ale
    i w głowie.

    Myslę że 'pikne' koduje nam w głowach (uwarunkowane genetycznie i
    uwarunkowanie to jest starsze niz fotografia) 'jedynie słuszny' sposób
    przedstawienia w fotografii, w sensie zgodności z naturą, czyli realizm.
    Żólte drzewa widziane tak, jak widział je pradziadek. (Broń Boże nie
    krytykuję umieszczonych tu jesiennych zdjęć, wręcz im po cichu
    zazdroszczę). Przyjeżdza wystawa piktorialistyczna (niewiele mi to mówi)
    obiecuję sobie, że sie przejdę. To chyba jeszcze inna filozofia.

    'Brzydkie' (tzn nie postrzegane przez gawiedź jako 'pikne') prowokuje do
    transformacji, potraktowania twórczą-przetwórczą fotografią. Nie mówię o
    agresywnym fotoszopowaniu, jakiś kontraścik, nietypowa perspektywa,
    zmienione światło itd. Zdjęcie jeszcze zbyt słabe, abym tu puszczał, ale
    powiem: byle krople mżawki (jak wkur...jącej mnie tamtego dnia - wk..łem
    się że nie będzie tak, że nie zrobię zdjęcia, tupnąłem noga i zrobiłem),
    krople na byle liściach, we flashu w lekkim makro - wielu z rodziny
    zainteresowało (profi jeszcze nie pokazuję tego). Zero komputerowych
    efektów. Działa przez przetworzenie, wyrwanie z codziennego patrzenia
    (tak powiedział szwagier zupełnie spoza środowiska foto).

    A może filozofuję...

    > To nie jest tak, że jedna galeria jest cacy, inna be. Dziś w każdym
    > masowym miejscu pokazywania zdjęć co najmniej 99 procent to dziadostwo
    > albo przeciętności. I nie wynika do z nędzy estetycznej wśród
    > pstrykających, a z ilości zdjęć w ogóle.

    Jeszcze kilka lat temu bywały w necie kręgi z komentarzami 'jakby pod
    brodą było więcej przestrzeni, było lepsze'. Chciało się ludziom i dzis
    się nie chce? Dzis wrzuca się miliony zdjęć i tyle. (w kręgach wzajemnej
    adoracji zdawkowe 'bjuti' albo zjebka dla obcych)
    Lub to ja nie bywam we właściwych miejscach...