    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 5 Mar 2013 13:50:57 -0800 (PST)
    <kgt5gp$ehk$1@node2.news.atman.pl> <kgtaip$l1j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kgv6n8$5se$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <kgvcp5$c4u$1@node1.news.atman.pl> <kh09e3$p45$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <kh0fg5$ggj$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <kh31tr$55m$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <s...@f...debian.org.pl>
    Subject: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 5 marca 2013 10:31:08 UTC+1 użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Jak się policzy piksele, to nawet 4 razy więcej.

    > Zależy, w których kinach. Kinowa projekcja DCI 4K jest jak na razie
    >
    > częściej spotykana, niż telewizja w tej samej rozdzielczości.
    >

    > k.
    >
    > --
    >
    > Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
    >
    > Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
    >
    > PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D
    >
    > Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg

    Akurat ostatnio mam kontakt z branżą filmową i nie jest to wideofilmowanie wesel.
    Filmy nakręcone na kamerze cyfrowej, najczęściej Redzie jak mają iść do kin w których
    nie ma projektorów cyfrowych naświetlane są w rozdzielczości 2k. Niedawno na jakimś
    polskim festiwalu dostał nagrodę film nakręcony kamerą VHS. Po cyfrowej obróbce i
    wyświetleniu na dużym kinowym ekranie poszły głosy że był nakręcony na taśmie 16mm.
    16mm to cirka jebałt 2,5k. Oprócz Reda jest jeszcze jedna uznana marka kamer
    cyfrowych To Arri. Zrobili kamerę cyfrową za ponad 100 tysięcy dolców o
    rozdzielczości 2,5k. Wychodzi że pierdyliony pikseli są potrzebne nie przemysłowi
    filmowemu a zwykłemu ludkowi co się lubi chwalić że ma jakieś cudo. Tak jak z mocami
    wzmacniaczy 5x2000W ( PMPO) zasilanymi z zasilaczy wielkości paczki fajek.