-
121. Data: 2014-05-17 00:53:09
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
> news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
>>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między turbosprężarką a
>>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
>>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
>>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
>>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie, ale
>>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
>>>
>>> Jesteś pewnym?
>>>
>> No przecież pamiętam, co się działo.
>
> Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
> przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
> dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
> jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
> pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))
Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
-
122. Data: 2014-05-17 06:32:17
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
news:ll64sq$pcg$2@node1.news.atman.pl...
> W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
>> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
>> news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
>>>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między turbosprężarką a
>>>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
>>>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
>>>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
>>>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie,
>>>>> ale
>>>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
>>>>
>>>> Jesteś pewnym?
>>>>
>>> No przecież pamiętam, co się działo.
>>
>> Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
>> przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
>> dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
>> jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
>> pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))
>
> Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.
-
123. Data: 2014-05-17 10:58:59
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-05-17 06:32, Pszemol pisze:
> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
> news:ll64sq$pcg$2@node1.news.atman.pl...
>> W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
>>> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
>>> news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
>>>> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
>>>>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>>>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między
>>>>>> turbosprężarką a
>>>>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
>>>>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
>>>>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
>>>>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i
>>>>>> konie, ale
>>>>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
>>>>>
>>>>> Jesteś pewnym?
>>>>>
>>>> No przecież pamiętam, co się działo.
>>>
>>> Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
>>> przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
>>> dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
>>> jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
>>> pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))
>>
>> Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
>
> A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.
To trzeba było na tej jeździe próbnej zdjąć rurę od sprężarki i porównać
charakterystyki ;)
-
124. Data: 2014-05-17 18:53:48
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> M�wi� o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
turbodziura w benzynach tez wystepuje
a sama turbosprezarka tez sie steruje... np. na tym generalnie bazuje chip tuning,
zwlaszcza turbo diesli
Turbosprezarki posiadaja np. zmienna geometrie, zawory obejsciowe
Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis
tam obrotow...
WS
-
125. Data: 2014-05-17 23:08:27
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-05-17 18:53, WS pisze:
> W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
>
>> M�wi� o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
>
> turbodziura w benzynach tez wystepuje
>
> a sama turbosprezarka tez sie steruje... np. na tym generalnie bazuje chip tuning,
zwlaszcza turbo diesli
>
> Turbosprezarki posiadaja np. zmienna geometrie, zawory obejsciowe
>
> Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis
tam obrotow...
Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy
jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez komputer, to nawet
nie jest elektrozawór.
A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
jednego rezystora równolegle do przepływomierza?
-
126. Data: 2014-05-17 23:17:22
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2014-05-17 23:08, Tomasz Wójtowicz pisze:
> (...)
> Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy
A czy w aktualnie produkowanych samochodach większości nie stanowią już
jednak sprężarki ze zmienną geometrią?
> jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez komputer, to nawet
> nie jest elektrozawór.
>
> A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
> jednego rezystora równolegle do przepływomierza?
Robi tak jeszcze ktoś?
Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy - ale nie mam teraz
rozeznania - Freelandera TD4 wymieniłem na Pajero II z mechaniczną pompą
wtryskową.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
127. Data: 2014-05-17 23:56:25
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-05-17 23:17, Adam pisze:
> Robi tak jeszcze ktoś?
> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
-
128. Data: 2014-05-18 00:19:46
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-05-17 23:56, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
>> Robi tak jeszcze ktoś?
>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
>
> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
> oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
się w praktyce.
Pozdrawiam
-
129. Data: 2014-05-18 21:49:51
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
news:ll8n9u$kv3$1@node2.news.atman.pl...
> Dnia 2014-05-17 23:56, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
>
>>> Robi tak jeszcze ktoś?
>>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
>>
>> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
>> oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
>
> Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
> działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
> się w praktyce.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego
-
130. Data: 2014-05-19 02:10:12
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-05-18 21:49, Użytkownik Pszemol napisał:
>>>> Robi tak jeszcze ktoś?
>>>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
>>>
>>> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
>>> oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
>>
>> Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
>> działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
>> się w praktyce.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego
Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.
Pozdrawiam