eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 185

  • 121. Data: 2014-05-17 00:53:09
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    > news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
    >> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
    >>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między turbosprężarką a
    >>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
    >>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
    >>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
    >>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie, ale
    >>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
    >>>
    >>> Jesteś pewnym?
    >>>
    >> No przecież pamiętam, co się działo.
    >
    > Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
    > przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
    > dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
    > jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
    > pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))

    Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.


  • 122. Data: 2014-05-17 06:32:17
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    news:ll64sq$pcg$2@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
    >> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    >> news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
    >>> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
    >>>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między turbosprężarką a
    >>>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
    >>>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
    >>>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
    >>>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i konie,
    >>>>> ale
    >>>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
    >>>>
    >>>> Jesteś pewnym?
    >>>>
    >>> No przecież pamiętam, co się działo.
    >>
    >> Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
    >> przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
    >> dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
    >> jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
    >> pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))
    >
    > Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.

    A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.


  • 123. Data: 2014-05-17 10:58:59
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 06:32, Pszemol pisze:
    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    > news:ll64sq$pcg$2@node1.news.atman.pl...
    >> W dniu 2014-05-17 00:48, Pszemol pisze:
    >>> "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message
    >>> news:ll5uk7$veh$1@node2.news.atman.pl...
    >>>> W dniu 2014-05-16 22:55, anacron pisze:
    >>>>> W dniu 16.05.2014 22:37, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>>>>> Kiedyś w warsztacie zapomnieli mi założyć rury między
    >>>>>> turbosprężarką a
    >>>>>> intercoolerem. Silnik był niemożliwie ospały, ale miał dokładnie taką
    >>>>>> samą charakterystykę - powyżej 2000 rpm zaczynał rwać, oczywiście
    >>>>>> słabiej, ale rwał. Więc odpowiedź jest oczywista - taką ma silnik
    >>>>>> charakterystykę. Turbo potrafi jedynie podbić niutonometry i
    >>>>>> konie, ale
    >>>>>> proporcjonalnie do pierwotnej charakterystyki.
    >>>>>
    >>>>> Jesteś pewnym?
    >>>>>
    >>>> No przecież pamiętam, co się działo.
    >>>
    >>> Sugerujesz że każdy samochód, nawet bez turbo ma skorowy
    >>> przyrost mocy powyżej 2000rpm i jeżdząc różnymi autami od
    >>> dwudziestu paru lat dopiero zauważyłem to jadąc na próbnej
    >>> jeździe nówką passata CC w 2009 roku gdy ta jazda była moim
    >>> pierwszym doświadczeniem z autem z turbo? Ciekawe :-))
    >>
    >> Mówię o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
    >
    > A ja mówię o passacie CC z turbo, silnik benzyna - miał skok.

    To trzeba było na tej jeździe próbnej zdjąć rurę od sprężarki i porównać
    charakterystyki ;)


  • 124. Data: 2014-05-17 18:53:48
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > M�wi� o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.

    turbodziura w benzynach tez wystepuje

    a sama turbosprezarka tez sie steruje... np. na tym generalnie bazuje chip tuning,
    zwlaszcza turbo diesli

    Turbosprezarki posiadaja np. zmienna geometrie, zawory obejsciowe

    Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis
    tam obrotow...

    WS


  • 125. Data: 2014-05-17 23:08:27
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 18:53, WS pisze:
    > W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    >
    >> M�wi� o dieslach. Benzyna nie ma tego skoku.
    >
    > turbodziura w benzynach tez wystepuje
    >
    > a sama turbosprezarka tez sie steruje... np. na tym generalnie bazuje chip tuning,
    zwlaszcza turbo diesli
    >
    > Turbosprezarki posiadaja np. zmienna geometrie, zawory obejsciowe
    >
    > Wiec da sie bez problemu zrobic, zeby tak na prawde zaczynala dzialac powyzej jakis
    tam obrotow...

    Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy
    jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez komputer, to nawet
    nie jest elektrozawór.

    A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
    jednego rezystora równolegle do przepływomierza?


  • 126. Data: 2014-05-17 23:17:22
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-17 23:08, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > (...)
    > Większość turbosprężarek nie ma zmiennej geometrii. Zawór nadciśnieniowy

    A czy w aktualnie produkowanych samochodach większości nie stanowią już
    jednak sprężarki ze zmienną geometrią?

    > jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez komputer, to nawet
    > nie jest elektrozawór.
    >
    > A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 zł za wpięcie
    > jednego rezystora równolegle do przepływomierza?

    Robi tak jeszcze ktoś?
    Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy - ale nie mam teraz
    rozeznania - Freelandera TD4 wymieniłem na Pajero II z mechaniczną pompą
    wtryskową.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 127. Data: 2014-05-17 23:56:25
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-05-17 23:17, Adam pisze:

    > Robi tak jeszcze ktoś?
    > Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy

    Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.


  • 128. Data: 2014-05-18 00:19:46
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-17 23:56, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    >> Robi tak jeszcze ktoś?
    >> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
    >
    > Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    > oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.

    Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
    działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
    się w praktyce.


    Pozdrawiam


  • 129. Data: 2014-05-18 21:49:51
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    news:ll8n9u$kv3$1@node2.news.atman.pl...
    > Dnia 2014-05-17 23:56, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    >
    >>> Robi tak jeszcze ktoś?
    >>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
    >>
    >> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    >> oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
    >
    > Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
    > działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
    > się w praktyce.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego


  • 130. Data: 2014-05-19 02:10:12
    Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-05-18 21:49, Użytkownik Pszemol napisał:

    >>>> Robi tak jeszcze ktoś?
    >>>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
    >>>
    >>> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy. Cała reszta to jest
    >>> oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
    >>
    >> Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
    >> działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
    >> się w praktyce.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego

    Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 19


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: