-
131. Data: 2014-05-19 02:58:38
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
news:llbi4v$ca9$2@node2.news.atman.pl...
> Dnia 2014-05-18 21:49, Użytkownik Pszemol napisał:
>
>>>>> Robi tak jeszcze ktoś?
>>>>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
>>>>
>>>> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy.
>>>> Cała reszta to jest oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
>>>
>>> Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
>>> działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
>>> się w praktyce.
>>
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego
>
> Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.
Co konkretnie nazywasz głupotą w tej notatce na wiki?
Podważasz prawdziwość badania jej przez Ośrodek
Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych FSO?
Czy może to, że w ogóle były nieprzemyślane nawet
od teoretycznej strony, bo nie działały tak jak sobie
wyobraził ich działanie autor "wynalazku"?
-
132. Data: 2014-05-19 10:06:58
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-05-16 17:47, RadoslawF pisze:
> Gdyby paliwo nie cofało się z instalacji przez nieszczelne zaworki
> w pompie to palił by za drugim zakręceniem a nie po tylu sekundach
> dydłania.
Nie cofało się. Za drugim zakręceniem mechaniczna pompa pf125 nie wypełni gaźnika do
poziomu
umożliwiającego odpalenie, zwłaszcza zimnego silnika. Te 10s kręcenia to był właśnie
czas
potrzebny do wypełnienia komory pływakowej do +/- przyzwoitego poziomu.
Sprawdzone empirycznie. Ech, kiedyś człowiek miał czas i ochotę do takich zabaw.
--
JW
-
133. Data: 2014-05-19 10:08:12
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu sobota, 17 maja 2014 23:08:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> W dniu 2014-05-17 18:53, WS pisze:
> > W dniu sobota, 17 maja 2014 00:53:09 UTC+2 u�ytkownik Tomasz W�jtowicz
napisaďż˝:
>
> Wi�kszo�� turbospr�arek nie ma zmiennej geometrii.
To jeszcze takie produkuja? ;)
> Zaw�r nadci�nieniowy jest zaworem samosterownym, nie jest sterowany przez
komputer, to nawet nie jest elektrozaw�r.
A np. takie "cus" http://www.motofaktor.pl/47,2/WARSZTAT-24-7/Zawor-ob
ejsciowy-turbosprezarki,1173.html ?
> A chip-tuningiem co nazywasz? Skasowanie klienta na 500 z� za wpi�cie
> jednego rezystora r�wnolegle do przep�ywomierza?
Cos takiego napisalem? Zazwyczaj zmaiana map dajaca zwiekszenie cisnienia doladowania
+ odpowiednia do tego ilosc paliwa...
A silniki bez turbo to sie chyba (?) slabo "chipuja"
WS
-
134. Data: 2014-05-19 10:32:45
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-05-16 18:27, k...@g...com pisze:
> Przestań nawijać makaron na uszy. W dyszy wolnych obrotów paliwo było tylko wtedy
kiedy silnik pracował. Wykręcenie dyszy wolnych obrotów nie skutkowało wypłynięciem
przez dziurę gdzie była wkręcona paliwa z gaźnika. Ordynarny sposób uszczelnienia
korpusu dyszy wolnych obrotów za pomocą zgniatanego O ringu i gwintu powodowało że
całość była odporna na lewe powietrze jakie mogło się tamtędy dostać.
Jak pisałem było to ćwierć wieku temu.
Tak patrzę teraz na zdjęcia gaźnika pf125, i to była na 95% ta spora mosiężna śruba
dostępna z boku.
Jakaś dysza - może główna? Ale rzeczywiście, nie była to dysza w.o., muszę przyznać.
Pod nią było stale wilgotno, i z całą pewnością było tam paliwo, gdyż po odkręceniu
tegoż ustrojstwa
wypływało całe z komory pływakowej. Ani dokręcanie ani nowa podkładka miedziana nie
pomagały.
Po odkręceniu widać było ten felerny odlew. Pomogło dopiero jak założyłem
eksperymentalnie cienką
podkładkę gumową. Z tą protezą jeździł dalesze 10 lat i dobrze dopalał.
--
JW
-
135. Data: 2014-05-19 10:38:30
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-05-16 17:49, RadoslawF pisze:
> Źle sprawdziłeś. Wymieniacze kupują w beczkach i płacą
> cenę za litr jakiej tobie przy zakupie na litry nikt nie
> zaproponuje.
Ale ja nie chcę z beczki, tylko z butelki, której oryginalność mogę organoleptycznie
ocenić,
i to najlepiej jeszcze przez zakupem. Ot, taka fanaberia, czy jak ktoś woli,
paranoja.
-
136. Data: 2014-05-19 11:28:14
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2014-05-19 10:06, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2014-05-16 17:47, RadoslawF pisze:
>
>> Gdyby paliwo nie cofało się z instalacji przez nieszczelne zaworki
>> w pompie to palił by za drugim zakręceniem a nie po tylu sekundach
>> dydłania.
>
> Nie cofało się. Za drugim zakręceniem mechaniczna pompa pf125 nie wypełni gaźnika
do poziomu
> umożliwiającego odpalenie,
... choć oczywiście zależy, co rozumiesz przez zakręcenie...
-
137. Data: 2014-05-19 12:44:14
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości
>> Źle sprawdziłeś. Wymieniacze kupują w beczkach i płacą
>> cenę za litr jakiej tobie przy zakupie na litry nikt nie
>> zaproponuje.
>Ale ja nie chcę z beczki, tylko z butelki, której oryginalność mogę
>organoleptycznie ocenić,
>i to najlepiej jeszcze przez zakupem. Ot, taka fanaberia, czy jak
>ktoś woli, paranoja.
Moj ma drogo nawet ten z beczki.
J.
-
138. Data: 2014-05-19 12:47:44
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości
W dniu 2014-05-12 04:46, Pszemol pisze:
>> Nigdy nie miałem auta z turbo... kiedyś jechałem jednym takim
>> passatem CC z turbo i wiem, że się to mu włącza tak powyżej
>> 2500 obrotów.
>Powtarzasz klasyczną głupotę "znafcuff" samochodów. Zobacz sobie
>gdzieś schemat turbosprężarki i odpowiedz sobie na pytanie, co tam
>miałoby się włączać przy jakichś obrotach? Są spaliny- turbina się
>obraca.
W niektorych jest "variable turbine geometrie".
Ale nawet tam gdzie nie ma, jest jakis dziwny skok momentu przy ~2000.
I np mam dwa mondeo, rozne lata, ale silnik niby taki sam - jeden na
wolnych obrotach "wcale nie ciagnie".
I tak sie zastanawiam - turbina sie zacina/wolno kreci bo ma duze
opory, czy przeplywomierz, czy co ...
J.
-
139. Data: 2014-05-19 15:35:33
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-05-19 02:58, Użytkownik Pszemol napisał:
>>>>>> Robi tak jeszcze ktoś?
>>>>>> Chyba niewiele więcej kosztuje zmiana mapy
>>>>>
>>>>> Jedyny prawdziwy chiptunning to jest zmiana mapy.
>>>>> Cała reszta to jest oszustwo jak słynna turbinka Kowalskiego.
>>>>
>>>> Turbinka nie była oszustwem, to był typowy przykład że rozwiązania
>>>> działające w sterylnym laboratorium nie koniecznie sprawdzają
>>>> się w praktyce.
>>>
>>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbinka_Kowalskiego
>>
>> Internet jak pamiętnik, wpiszesz w nim każdą głupotę.
>
> Co konkretnie nazywasz głupotą w tej notatce na wiki?
> Podważasz prawdziwość badania jej przez Ośrodek
> Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych FSO?
> Czy może to, że w ogóle były nieprzemyślane nawet
> od teoretycznej strony, bo nie działały tak jak sobie
> wyobraził ich działanie autor "wynalazku"?
Nieprawda jest to zdanie:
"W publikacji "Usprawnienia Poloneza" przytoczono wyniki testów
turbinki przeprowadzone przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów
Osobowych FSO, zainstalowanej na nowym silniku 1.5 OHV wyposażonym
w elektroniczny zapłon i układ zubażający mieszankę paliwową.
Stwierdzono że silnik wyposażony w turbinkę legitymuje się gorszymi
osiągami, większą emisją spalin oraz większym zużyciem paliwa czego
przyczyną było powstawanie filmu paliwowego na ściankach kolektora
dolotowego, spowodowane przez turbinkę która zamiast rozbijać
kropelki paliwa, rozpryskiwała je na ściankach."
Akurat widziałem wynik tych testów i był zdecydowanie inny.
Niewykluczone że to zdanie odnosi się do innych przeprowadzonych
na maszynie z jakimiś przebiegiem, ale wypadało by taką
informację zamieścić a nie udawać że to było jedyne badanie.
Pozdrawiam
-
140. Data: 2014-05-19 15:38:12
Temat: Re: Zawór zamiast korka spustowego w misce oleju silnikowego
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-05-19 11:28, Użytkownik Jakub Witkowski napisał:
>>> Gdyby paliwo nie cofało się z instalacji przez nieszczelne zaworki
>>> w pompie to palił by za drugim zakręceniem a nie po tylu sekundach
>>> dydłania.
>>
>> Nie cofało się. Za drugim zakręceniem mechaniczna pompa pf125 nie
>> wypełni gaźnika do poziomu
>> umożliwiającego odpalenie,
>
> ... choć oczywiście zależy, co rozumiesz przez zakręcenie...
>
Do napełnienia gaźnika wystarczyło 3 góra 4 sekundy.
Więcej było potrzeba jak paliwo spłynęło do zbiornika
z powodu nieszczelnego zaworka w pompce paliwowej.
Pozdrawiam