  • Data: 2010-02-06 14:53:29
    Temat: Re: Zasilanie z dwóch zasilaczy
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Radosław Sokół" napisał:

    > Bo przy takich poborach:

    Spokojnie, to tylko prototyp mał taki apetyt, docelowo wymieniłem co się
    dało na LS, HC i HCT (16 scalaków). Dzisiaj to wszystko pewnie byłoby na
    jakimś Atmelu.

    > a) na stabilizator zakłada się radiator odpowiednio duży,

    Że zacytuję klasyka SF: "Przestrzeni, przestrzeni!" ;-)

    > b) stosuje się kilka stabilizatorów pracujących równolegle,

    Walczyliśmy razem z Eagle Lite o każdy milimetr rozmiaru płytki, biorąc pod
    uwagę iż ścieżki będą malowane ręcznie. Metoda na wydruk laserowy i żelazko
    jeszcze nie była opanowana ;-)

    > c) stosuje się stabilizator impulsowy.
    >
    > 7805 to prościutki układ. Gdzieś ten spadek napięcia musi
    > "oddać" :)

    Właśnie dlatego napisałem, że bez sensu jest kombinować ze zbijaniem 12V do
    5V za pomocą samoróbki (bez wytrawienia płytki się raczej nie obejdzie),
    mając do dyspozycji gotowy zasilacz z olbrzymim zapasem mocy do tego
    zadania.
    Inna rzecz, że kombinacja opisana w wistującym poście wydaje się mało
    zrozumiała, ale biorąc pod uwagą, że to kolega Osadnik, to nie zdziwiłbym
    się, gdyby się okazało iż komputer jest wbudowany w szafkę nocną a dyski w
    nocnik ;-)

    JoteR