  • 41. Data: 2010-04-25 22:10:06
    Temat: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 00:00:33 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

    > I nie jest to technologia kosmiczna - tylko tyle chciałem pokazać.

    Jasne, ale gdzie widzisz te zabezpieczenia w przypadku UTP?

    > A jest jakakolwiek praktyczna różnica przy fachowo wykonanej i
    > zabezpieczonej instalacji? (tak, wiem 12V to już tzw. napiecie
    > bezpieczne i na dobrą sprawę nie potrzeba tutaj jakoś specjalnie
    > zabezpieczać się przed porażeniem a dla 230V już tak).

    Otóż to. Dokładnie o tym problemie piszę od samego początku.

    > Jak prywatnie to bardzo wątpie, jak w miejscu publicznym to patrz na
    > początek.

    Jeśli taka instalacja doprowadzi do pożaru, w którym ucierpią jak
    najbardziej prywatne osoby, na przykład jego bliscy, to też pójdzie
    siedzieć.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 42. Data: 2010-04-25 22:45:41
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 26 Apr 2010 00:10:06 +0200, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >Jasne, ale gdzie widzisz te zabezpieczenia w przypadku UTP?
    Jak sobie wepchnie 230V w skrętkę ...

    >Jeśli taka instalacja doprowadzi do pożaru, w którym ucierpią jak
    >najbardziej prywatne osoby, na przykład jego bliscy, to też pójdzie
    >siedzieć.
    Tak jak i przy każdym takim zdarzeniu. Jak zrobi to z głową, tj. tor
    230 zabezpieczy, założy separację i wpakuje to w dobrą obudowę
    izolacyjną, tak, że bez rozkręcania nie będzie mógł do tych 230V się
    doktnąć, sam przewód ułoży poprawnie, to nie przewiduję większych
    problemów z awaryjnością/bezpieczeństwem. Tylko że pewnie nie będzie
    to się opłacało i albo zrobi na pajączka albo wymieni zasilacz ;) I
    nie ma co demonizować, jak będzie takie coś wykonane z rozsądkiem i
    pomyślunkiem technicznym to będzie bezpieczne.

    Ale zaciekawiłeś mnie z tym ograniczeniem dot. kabla UTP. Czy
    ograniczenie to wynika tylko z regulacji prawnych dot. obszaru
    zastosowań tego kabla jako całości, czy jednak mimo oznaczenia np.
    300V to izolacja może być wykonana słabiej lub mniej starannie niż
    przewód energetyczny. Np. drut nawojowy emaliowany ma dość wysokie
    napięcia probiercze ale jednocześnie norma dopuszcza w nim określoną
    ilość uszkodzeń izolacji na jednostkę długiości. I to co nie
    przeszkadza gdy drut jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem może
    zrobić kuku gdyby ktoś zaplanował zrobienie sobie ,,kabelka'' z czegoś
    takiego ;)

    Choć twój tok rozumowania popieram, gdyż gdyby dozwolić na wolną
    amerykankę w tzw. miejscach publicznych to czarno to widzę.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 43. Data: 2010-04-25 23:05:04
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-25 23:57, JoteR pisze:

    > kogoś ani nie udzielił mu podobnej rady. Bo nie każdy ma tak leniwy prąd jak
    > jedna z naszych grupowych koleżanek, co to musi 2 minuty odczekać zanim prąd
    > dopłynie z kuchni do listwy w pokoju.

    Sprawdziłam i już jest ok. Być może w tym drugim komputerze zasilacz
    wysiadał.
    Teraz zaufałam Wam i jak przychodzę do domu to włączam wtyczkę
    przedłużacza od listwy do gniazdka w kuchni, potem idę do pokoju i
    włączam przycisk listwy oraz od razu włączam komputer. Bramka, router i
    komputer włączaja się od razu i bezproblemowo.
    Tak szczerze mówiąc dlatego jestem ostrożna (bo wyłączam kabel z
    gniazdka jak wychodz z domu) dlatego, że miałam strasznie zalane
    mieszkanie przez pijaka z piętra wyżej, nawet musiała przyjechać policja
    i mu zakręcić krany pod zlewozmywakiem, który miał zapchany i specjalnie
    zalewał i pił w tym czasie ze swoim towarzystwem wódkę. Policjanci
    niemal wykopali mu drzwi, bo nie chciał otworzyć. Ściek lał się na moją
    kuchenkę gazową, szafki, stół itd. Kuchenkę miałam zalaną, potem
    zamknęłam pokrywę kuchenki, bo dalej się lało. Przeszłam koszmar (
    brzydziłam się wejść do własnej kuchni!) i teraz jak wychodzimy z domu
    to zawsze przykrywam kuchenkę klapą i wyłączam kabel z kontaktu. Listwę,
    którą mam na regale przy telewizorze, do której jest też podłączona
    wieża, magnetowid i odtrarzacz dvd także wyłączam, żeby odciąć prąd w
    czasie naszej nieobecności.
    Za wiele już przeszłam z tym zalewaniem mojego mieszkania, więc nigdy
    nie wiadomo co będzie dzisiaj, co będzie jutro. Juz raz miałam wybuch w
    puszcze w ścianie w przedpokoju, ściana była czarna, ale ten korek,
    którym jest wyłożona nie ucierpiał i dało się umyć. Jak przedtem
    wzywałam elektryków z administracji to oni sobie żartowali, brali się za
    kostke przy żyrandolu w kuchni i jeszcze pogorszali wszystko, bo światło
    gorzej migało. Jeszcze patałachy domagali się pieniędzy na piwo.
    Wiedziałam, że coś jest nie tak i ich pognałam, a zawsze uczciwym
    ludziom i fachowcom pieniędzy nie żałowałam. Co jakiś czas coś
    strzelało, ale nie nie mogłam zlokalizować gdzie, aż któregos dnia
    nastąpił wybuch. Potem inspektor od elektryków mnie przepraszał i
    przysłał innego elektryka, żeby od innej puszki doprowadził mi prąd.
    No i tak Wam mówię: ten się śmieje, który śmieje się ostatni! Nikogo z
    Was pewnie takie nieszczęścia nie spotykały, nie macie sąsiada pijaka
    demolującego swojej byłej żony mieszkania, a zarazem mojego- piętro niżej.

    --
    animka

  • 44. Data: 2010-04-25 23:12:27
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > domowym routerem kablem ca 80m. Wszystko działa OK ale czasami sie zdarzy,
    > że APek wiesza sie. Nie pytajcie jaki to i że pewnie gówno - sprawdzałem
    > go na krótko i działa bez zarzutu. Podejrzewam że na tak dużej odległości
    > firmowy zasilacz jest zwyczajnie za słaby i dociera zbyt małe napięcie.
    >
    > Jest to zasilacz powiedzmy 12V 1A
    > - czy zamienić na zasilacz z większym napięciem? np 14V 1A
    > - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A
    >
    > Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre

    Rozsądek podpowiada zmierzyć WOLTOMIERZEM (pod obciążeniem) napięcie NA
    APEKU.
    Ma być 12V plusminus pewnie tak z 5 procent, ale lepiej plus 5 procent.
    Druga rzecz - zasilacz ma pracować na ok 75% swej nominalnej obciążalności.
    Dodatkowo timer (zegar dobowy z Biedronki) na zasilaniu resetujący APEKA raz
    na dobę o 4 nad ranem nie zaszkodzi :))

    Pozdrawiam
    feromon

  • 45. Data: 2010-04-26 01:10:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Choć twój tok rozumowania popieram, gdyż gdyby dozwolić na wolną
    > amerykankę w tzw. miejscach publicznych to czarno to widzę.

    Ja cały czas mówię o prywatnym dla siebie i u mnie to ja dotykam moich
    kabli, nikt inny. A do kabelków UTP stosowałem bezpieczniki - jeden na
    początku, a drugi na końcu - 100mA. Nigdy mi żaden nie padł, ale u mnie
    kable to eksperymenty właśnie, często zmieniane, kabel jak jest w jednym
    miejscu, to ze 3 miesiące max. I to oczywiście całkiem prywatnie dla siebie.
    I zgadzam się, że wolnej amerykance w public mówić trzeba nie.

  • 46. Data: 2010-04-26 01:45:02
    Temat: Re: Zasilanie PoE na du
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Pszemol pisze:
    > "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > Jeszcze raz powtórzę, bo widzę że nie dociera do niektórych...
    > Elektronika w routerze (procesor, pamięci, porty Ethernet) pracują
    > na 3,3V lub w starszych urządzeniach na 5V. To 5 lub 3,3V jest tam
    > generowane przez zasilacz/regulator napięcia wewnątrz routera.
    > To co dostaje taki zasilacz na wejście jest małoistotne, zwłaszcza
    > jeśli jest tam zasilacz impulsowy, tolerujący szerokie widełki Vin.

    A jaki spadek napięcia jest wymagany przez ten stabilizator do np 5V?
    Znaczy o ile musi być wyższe napięcie, aby układ prawidłowo je
    wystabilizował?

  • 47. Data: 2010-04-26 05:34:46
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 26 Apr 2010 00:45:41 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >przeszkadza gdy drut jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem może
    >zrobić kuku gdyby ktoś zaplanował zrobienie sobie ,,kabelka'' z czegoś

    Sprawdziłem izolacje w różnych kabelkach i wyszło, że bez sprawdzenia
    co podaje producent to nie warto ryzykować. Np. Telefonika podeje dla
    ich kabli tego typu, że napięcie prób to 1000VDC i 700 AC, dzięki temu
    można je by zastosować do 230V, z drugiej strony mam przed sobą
    kabelek wykonany w stylu AWM2835 co oznacza dopuszczalne napięcie 30V.
    Innymi słowy - jak brak jasnego oznaczenia napięcia lub stylu AWM to
    nie warto ryzykować.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 48. Data: 2010-04-26 06:25:44
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A
    >
    > Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre

    Ja tam nie wiem jaki sprzet na koncu stoi ale stawiam, ze i tak jego realne
    napiecie zasilania to cos rzedu 3,3-5V. Latwo sprawdzic podpinajac zasilacz
    o mniejszym napieciu (np 7V) - nadal APek bedzie dzialal. W srodku na 99%
    stoi przetwornica DC/DC.
    A jezeli tak jest, to na pewno nie pomoze tu zadne podnoszenie napiecia.
    Bardziej kwestia jego stabilnosci itp.

    Fantom

  • 49. Data: 2010-04-26 06:29:50
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Po pierwsze zamiana zasilacza z 1A na 1.2A. Ta wartość określa przy

    Na pewno nic nie da. Tego typu sprzety pobieraja srednio cos kolo 300-400
    mA.

    Fantom

  • 50. Data: 2010-04-26 08:44:28
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-25 09:59, Olek pisze:
> [...]
    > - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A
    >
    > Rozsądek podpowiada, żeby zwiększać napięcie - ale może ktoś ma dobre

    Rozsądek podpowiada mi zastosowanie prawa Ohma z którego prawie na pewno
    wyniknie że owa nie stabilność nie zależy od pary napięcie/natężenie
    tylko od czegoś innego. Być może od jakości zasilacza może od samego
    onego APek-a z anteną.

    miab