  • Data: 2010-04-25 21:57:22
    Temat: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BQB" napisał:

    > Joter, ty nawet nie wiesz, jak cienką izolację ma uzwojenie
    > transformatora, a 2 żyły można użyć.

    Akurat wiem, chociaż migałem się jak mogłem na warsztatach z zajęć w
    pracowni transformatorów. I faktycznie, warstewka lakieru w charakterze
    izolacji jest cieniutka jak pomysł z wpuszczeniem ~230V do skrętki. Ale w
    transformatorze owo napięcie występuje tylko na końcach uzwojenia
    pierwotnego, zazwyczaj dość odległych geograficznie od siebie. Zaś napięcie
    pomiędzy sąsiednimi zwojami czy nawet warstwami zwojów jest ułamkiem
    napięcia przyłożonego i ewentualne zwarcie sąsiednich drucików wewnątrz
    uzwojenia pierwotnego spowoduje tylko nieznaczne obniżenie się napięcia na
    uzwojeniu wtórnym. Natomiast w skrętce pełne napięcie pomiędzy dwoma
    kotłującymi sie wewnątrz skrętki drucikami będzie występować na całej
    długości przewodu i o nieszczęście nietrudno. Ja w konstruowanych amatorsko
    na własne potrzeby urządzeniach też stosowałem, bywało, połączenia wołające
    o pomstę do SEP-u (bo praktycznie każde było prototypem i często trzeba było
    modyfikować "na pająka"), ale nigdy bym czegoś takiego nie zamontował u
    kogoś ani nie udzielił mu podobnej rady. Bo nie każdy ma tak leniwy prąd jak
    jedna z naszych grupowych koleżanek, co to musi 2 minuty odczekać zanim prąd
    dopłynie z kuchni do listwy w pokoju.

    JoteR