  • Data: 2010-04-25 22:00:33
    Temat: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Apr 2010 23:27:59 +0200, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >[...]
    >
    >Może i można, na przykład do celów eksperymentalnych. Natomiast takiego
    >rozwiązania nie wolno stosować do zasilania urządzeń elektrycznych w
    >miejscach publicznych.
    No ja zakładam, że jak się pyta o takie kombinacje to raczej
    prywatnie.

    Bo w miejscach publicznych uniemożliwia choćby wymaganie o oddzielnym
    proawdzeniu torów sygnałowych i silnoprądowych, o czym oboje piszemy
    poniżej.

    >Z braku dostępu w tej chwili do stosownych norm proponuję zerknąć w
    >dopuszczalne zastosowania kabla UTP - o, tutaj na przykład piszą tak:

    Jakby ci się kiedyś chciało i znalazłbyś to może byś tutaj coś o tym
    napisał.

    Zresztą jaka to norma?

    >W tym przepisie mowa jest o dopuszczalnej odległości kabli UTP od innych
    >przewodów energetycznych z uwagi raz na zakłócenia, dwa na brak
    >jakichkolwiek zabezpieczeń prądowych/napięciowych instalacji
    >przeznaczonej do przesyłu danych. Nie chciałbyś chyba, żeby monter,
    >który przyjdzie zmienić wtyczkę RJ-45 na kabelku, został porażony
    >prądem, bo jakiś idiota dopuścił pojawienie się napięcia 230V na
    >drucikach?

    No to jest oczywiste.

    >Takie przewody - o ile nie są poprowadzone w peszlach - muszą mieć
    >podwójną izolację wykonaną zgodnie z P/N. Poza tym muszą mieć trzecią
    >żyłę ochronną najlepiej rozdzielającą dwie żyły robocze (przy płaskim
    >przewodzie), powinny być wykonane w drucie a nie w lince, a cała
    >instalacja musi chroniona zabezpieczeniami nadprądowymi i bezpiecznikiem
    >różnicowym.

    I nie jest to technologia kosmiczna - tylko tyle chciałem pokazać.

    >Teraz piszesz o zasilaniu 12V czy o 230V w kablu, bo się pogubiłem?

    A jest jakakolwiek praktyczna różnica przy fachowo wykonanej i
    zabezpieczonej instalacji? (tak, wiem 12V to już tzw. napiecie
    bezpieczne i na dobrą sprawę nie potrzeba tutaj jakoś specjalnie
    zabezpieczać się przed porażeniem a dla 230V już tak).

    >Oczywiście. Ale to się robi zgodnie z przepisami, a nie na pałę. Na
    >rynku jest mnóstwo urządzeń przeznaczonych do zasilania PoE napięciem
    >48V. Zasilanie takie jest w pełni kontrolowane przez elektronikę,
    >niedopuszczającą ani do przeciążenia zasilacza, ani nawet do pojawienia
    >się napięcia na kablu który nie jest zakończony urządzeniem zgodnym z
    >PoE.
    >
    >Jak wygląda taka kontrola - przeczytaj sam:
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet#St
    ages_of_powering_up_a_PoE_link

    >Ja zaś radziłbym mu poszukać dobrego adwokata.
    Jak prywatnie to bardzo wątpie, jak w miejscu publicznym to patrz na
    początek.
    --
    Grzegorz Krukowski