eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Zasilacze rozruchowe a elektronika pojazdu...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <noqq4h$ghe$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nos021$7iv$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    Date: Mon, 15 Aug 2016 12:46:34 +0200
    Message-ID: <2...@4...net>
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1471257981 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15187 82.143.187.50:55324
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704091
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 15 Aug 2016 11:46:52 +0200, Marek napisał(a):
    > On Mon, 15 Aug 2016 10:55:29 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    >> Jeśli tak rzeczywiście jest, to pewnie zasilacze te dostarczają większą
    >> moc na cienkich kablach: P=U*I
    >
    > Ok, zatem producenci zadilacza muszą zakładać, że elektronika pojazdu
    > i tak wytrzyma. Czyli na jakie napięcie jest projektowana elektronika
    > pojazdu, jest jakaś norma jaki voltarz musi wytrzymać?

    Nawet jesli nie ma, to 15V moze sie zdarzyc, a jak padnie regylator to
    20V bedzie.

    Zrobic taka elekreonike, aby 16V wytrzymala, a przy 20 padla jest
    trudno, wiec bylbym dosc spokojny o te 20V.
    Choc jak widac - niektorzy sie zabezpieczaja, skutecznie :-)

    Niektorzy pisza o mozliwych szpilkach napiecia w samochodzie i ze musi
    wytrzymac cos 100V, ale czy to ujete w jakas norme, to nie wiem.

    > - samochodowe zasilacze (prostowniki) rozruchowe nie sa
    > stabilizowane, znalazłem opis jak ktoś mierzył na zaciskach takiego
    > zasilacza jałowo i było napięcie 52V (!!), stwierdził że to jest
    > prawidłowo, bo po podłączeniu do akumulatora w pojeździe napięcie
    > spadło do 17V

    Co prawda to prawda, skoro akumulator rozladowany, to ograniczy
    pieknie.

    > - z powodu braku stabilizacji i dużych prądów rozruchowych oraz
    > indukcyjności w układzie (rozrusznik) podczas rozruchu moze się
    > indukowac w układzie wysokie napięcie...

    z tym, ze te napiecie sie wygeneruje w rozruszniku a nie na
    zewnatrz...

    > Oczywiście można temat zamknąć zabezpieczając układ mocną zenerką i
    > rezystorem - niech na nim wydzieli się nadwyżka mocy w takich
    > sytuacjach.

    1kW ?

    > Ale w moim przypadku to tylko połowa sukcesu, układ ma
    > mosfety mocy zasilające grzałki, tam już takie zabezpieczenie nie da
    > się zastosować, stąd mosfety trzeba dobrać aby chwilową nadwyżka
    > napięcia je nie ubiła...

    Albo otworzyc, a przy okazji stabilizator z tego wyjdzie :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: