  • 141. Data: 2018-02-20 12:52:23
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:p6h0bn$amd$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 20.02.2018 o 12:16, J.F. pisze:

    >Czego nie rozumiesz w " Pieszy znajdujący się na tym przejściu
    _ma_pierwszeństwo_przed_pojazdem_." ?

    Nie rozumiem do jakiej sytuacji pijesz.
    Jesli masz na mysli pierwsze kroki pieszego na przejsciu, to
    "cmentarze sa pelne tych, co mieli pierwszenstwo" pasuje jak ulał :-)

    >A moze uważasz, że autobus właczający się do ruchu z zatoczki ma
    >pierwszeństwo?

    Nie ma, co jest zreszta wyraznie zapisane i ma dalsze konsekwencje
    prawne.
    I jesli "dawac pierwszenstwo" pieszemu na chodniku, to tylko na tej
    zasadzie ... ale najlepiej wcale :)

    >Może ale dalej mu nie wolno. Co najwyżej uniknie kary.

    Ano. Niby nie wolno, a sad uniewinni :-)

    J.

  • 142. Data: 2018-02-20 12:52:24
    Od: p...@g...com

    --Albo Turcy, albo Rosjanie ...

    juz to widze jak tureckim albo ruskim wjezdzasz przed nosem na pasy :-) a wytnij taki
    numer w piatkowy wieczor na Sankt Pauli to kosa na nastepnych swiatlach gwarantowana
    (tureccy) albo kosz na smieci na masce (ruscy) bo chyba ze bedziesz mial farta i
    tylko flaszka oberwiesz

  • 143. Data: 2018-02-20 12:54:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 12:43, J.F. pisze:

    > 2 II W przypadku, gdy ruch kołowy jest tak silny, że piesi nie mogą
    > bezpiecznie przejeżdżać przez ulicę, a piesi w sposób nieuzasadniony
    > utrudniają ruch pojazdów, piesi powinni być trzymani z daleka od drogi
    > (szyna lub łańcuchowa balustrada) lub ruch pieszych musi się
    > przemieszczać poniżej Uwzględnienie uzasadnionych zakłóceń w niektórych
    > punktach (np. Oznakowanie przejść dla pieszych lub budowa sygnalizacji
    > świetlnej). W razie potrzeby administracja drogowa powinna zachęcać do
    > instalacji wysp.

    Przecież to dotyczy sytuacji _poza_ przejściami.

    Shrek

  • 144. Data: 2018-02-20 12:56:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 12:52, J.F. pisze:

    > _ma_pierwszeństwo_przed_pojazdem_." ?
    >
    > Nie rozumiem do jakiej sytuacji pijesz.
    > Jesli masz na mysli pierwsze kroki pieszego na przejsciu, to "cmentarze
    > sa pelne tych, co mieli pierwszenstwo" pasuje jak ulał :-)

    Co nie zmienia tego, że dalej ma pierwszeństowo. Rozmawiamy o tym co
    jest w prawie zapisane, czy o prawie silniejszego?

    > Nie ma, co jest zreszta wyraznie zapisane i ma dalsze konsekwencje prawne.

    Dokładnie tak, jak samochód na przejściu. Nie ma pierwszeństwa i jest to
    jasno napisane w PoRD.

    > Ano. Niby nie wolno, a sad uniewinni :-)

    Co nie zmienia, że nie wolno. Jak komuś zapierdolisz portfel i cię nie
    złapią, to znaczy że wolno?

    Shrek

  • 145. Data: 2018-02-20 13:08:14
    Od: p...@g...com

    --Ano. Niby nie wolno, a sad uniewinni :-)

    tak tez moze byc, w tym konkretnym przypadku wg doniesien prasowych profesor zrobil
    doslownie 2 kroki wiec potraktowano to jak wtargniecie. Sprawca powinien jednak
    dostac wspolwine bo przekraczajac predkosc przed przejsciem musial sie liczyc z tym
    ze nie zdazy zareagowac.

    PS w Bayernie byl taki przypadek ze sad przylozyl 75% kierowcy a 25% pieszemu bo ten
    wlazl pod auto w nocy na batmana, wina kierowcy bezsporna ale pieszy sie przyczynil
    wiec wspolwina

  • 146. Data: 2018-02-20 13:14:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-20, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak nie bedzie widzial, bo pieszy schowany za ciezarowka na prawym
    > pasie - to moze.

    To ta ciężarówka chyba musiałby stac przed przejściem skoro pieszy
    jeszcze z niego nie zlazł, więc jakiś widok by był. Również rzeczony
    kierowca powinien w takiej sytuacji zachowac ekstra ostrożność, bo
    przecież musi być świadomy, że dopiero co światło się zmieniło, nie ma
    pełnego widoku na przejście, a jeszcze dodatkowo stoi przed nim inny
    samochód. Nie wjeżdża się w ciemno w takiej sytuacji.

    --
    Marcin

  • 147. Data: 2018-02-20 13:23:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > pełnego widoku na przejście, a jeszcze dodatkowo stoi przed nim inny
    > samochód. Nie wjeżdża się w ciemno w takiej sytuacji.

    Był podawany link do takiej ciężarówki w postaci autobusu. W sumie
    cieżko było coś takiego przewidzieć, na szczęście dobrze się skończyło.
    Bez bicia się przyznam, że sam kiedyś lubiłem dojeżdzać akurat na zmianę
    świateł i deptać gaz, wiec przez przejście przejeżdzałem pewnie z
    sekundę po zmianie światła i pewnie koło 50. Dziś wiem, ze to wcale
    mądre nie było.

    No dobra - wielu rzeczy można się nie spodziewać, ale tu piszą, że nie
    da się ustąpić pierwszeńtwa pieszemu, no bo skąd tu się pieszego
    spodziewać na przejściu.

    Shrek

  • 148. Data: 2018-02-20 13:54:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Co nie zmienia tego, że dalej ma pierwszeństowo. Rozmawiamy o tym co
    >jest w prawie zapisane, czy o prawie silniejszego?

    No to w prawie jest zapisane, ze pieszy poki jeszcze jest na chodniku,
    to mu nie wolno wejsc prosto pod pojazd.
    A jak jednak wejdzie, to co prawda ma pierwszenstwo, ale nie sposób
    skazac kierowcy za nieudzielenie tego pierwszenstwa :-)

    Oczywiscie rozmawiamy o tym przypadku, gdy kierowca juz nie ma szans
    zahamowac.

    >Dokładnie tak, jak samochód na przejściu. Nie ma pierwszeństwa i jest
    >to jasno napisane w PoRD.

    Ale dopiero jak pieszy jest juz na pasach :-)

    >Co nie zmienia, że nie wolno. Jak komuś zapierdolisz portfel i cię
    >nie złapią, to znaczy że wolno?

    Wlasnie uznali, ze jak zabierzesz komus 50zl, to jestes niewinny :-)

    J.

  • 149. Data: 2018-02-20 14:00:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > zachowanie pieszych nie, wprowadzenie tu dodatkowego elementu
    > niepewnosci pt. magiczna linia po ktorej pieszy z ustepujacego staje
    > sie majacym pierwszenstwo dodatkowo niepotrzebnie komplikuje ta
    > sprawe
    >
    > problem w tym ze pieszy i kierowca spotykajac sie przy przejsciu za
    > kazdym razem musza kombinowac "co dalej" i jezeli trafi na siebie
    > dwoch nie do konca zdecydowanych to moze byc roznie

    Przepisy nie sa moze najszczesliwsze aczkolwiek: czy wy naprawde macie
    problem z przechodzeniem przez jezdnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 150. Data: 2018-02-20 14:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > No to legitnie robią - w czym ich winę widzisz?

    Chyba juz o tym rozmawialismy kiedys.
    Prezentujesz podejscie szukajace winny niewinny w prawie, a ja szukam
    podejscia zeby jak najwiecej osób przezyło.
    Wchodzenie tuz przed jadace auto nawet jako ono TYM RAZEM wyhamuje jest
    głupie, niepotrzebne i ja nie jestem pewny czy jest zgodne z prawem.
    Bo prawo chyba nie definiuje wejscia tuz przed w ten sposób, ze jak
    kierowca zdazył wyhamowac to było ok?

    > A ty na zielonym się zatrzymyjesz i rozglądasz? Bo wiesz - kiedyś
    > trafisz na zaspanego tirmana....

    Jezdze tak, zeby przezyc i jechac w miare płynnie.
    Jezeli jade główna droga z pierwszenstwem i widze ze ktos podejrzanie
    szybko zbliza sie jadac podporzadkowana to tak, obserwuje i przyhamowuje.
    Nie zawsze sie da bo predkosci inne, wymogi inne ale troche sie da.
    Pieszy ma łatwiej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy