eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 203

  • 1. Data: 2018-02-16 11:08:53
    Temat: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>


    https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm

    "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił, że
    zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do zaistnienia
    wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na godzinę i tym
    samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku. Mógł uniknąć
    potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną prędkością 50 km na
    godzinę i zastosował ekstremalny manewr hamowania.

    *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w ten
    sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości
    zbliżającego się i oświetlonego auta."*

    --
    Liwiusz


  • 2. Data: 2018-02-16 12:16:52
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p66ajo$anm$...@n...news.atman.pl...
    >https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kier
    owcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
    >"Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił,
    >że zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do
    >zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na
    >godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku.
    >Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną
    >prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny manewr
    >hamowania.

    >*Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w
    >ten sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej
    >prędkości zbliżającego się i oświetlonego auta."*

    Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
    powinien sie rozejrzec,
    czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ?

    J.


  • 3. Data: 2018-02-16 12:31:05
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:p66ajo$anm$...@n...news.atman.pl...
    >> https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
    >>
    >> "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił, że
    >> zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do
    >> zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na
    >> godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku.
    >> Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną
    >> prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny manewr hamowania.
    >
    >> *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w ten
    >> sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości
    >> zbliżającego się i oświetlonego auta."*
    >
    > Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
    > powinien sie rozejrzec,
    > czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ?

    Wyroku nie dostał za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie
    wypadku. Ma jechać tak, aby móc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym
    przejść przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś
    chciał używać argumentu, że nagle ktoś się pojawił).

    --
    Liwiusz


  • 4. Data: 2018-02-16 12:54:13
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
    > powinien sie rozejrzec,

    Nie. Sąd uznał że pieszy ma mieć radar w oku i mierzyć prędkość.
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 5. Data: 2018-02-16 12:55:44
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p66fds$fbi$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-02-16 o 12:16, J.F. pisze:
    >> https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
    >>> "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii
    >>> ocenił, że zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili
    >>> się do zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok.
    >>> 65 km na godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia
    >>> wypadku. Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
    >>> dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
    >>> manewr hamowania.
    >
    >>> *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w
    >>> ten sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej
    >>> prędkości zbliżającego się i oświetlonego auta."*
    >
    >> Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
    >> powinien sie rozejrzec,
    >> czy ze mozna dostac wyrok za tak drobne przekroczenie predkosci ?

    >Wyroku nie dostał za przekroczenie prędkości, tylko za spowodowanie
    >wypadku.

    Poniekad dostal. Nie ma u nas "za spowodowanie wypadku", tylko
    "Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek ..."

    Ale ja nie o tym.

    > Ma jechać tak, aby móc zatrzymać się przed 81-latkiem chcącym
    > przejść przez jezdnię na przejściu dla pieszych (to tak jakby ktoś
    > chciał używać argumentu, że nagle ktoś się pojawił).

    Ciagle jeszcze u nas zabrania sie pieszemu wchodzenia na jezdnie
    bezposrednio przed jadacy pojazd.

    Stwierdzenie "Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z
    dopuszczalną prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny
    manewr hamowania" IMHO swiadczy o tym, ze pieszy jednak nie zachowal
    wymaganej ostroznosci i "sam sie prosil" ... bo co by bylo, gdyby
    kierowca zareagowal ulamek sekundy pozniej, albo mial gorsze opony
    itp.

    No chyba ze pan profesor pokonal juz jeden pas ruchu i byl
    pelnoprawnie na przejsciu - szerokosci pasow u nas takie, ze zazwyczaj
    daje to kierowcy jadacemu 50 czas na zahamowanie, a z kolei 81-letni
    staruszek raczej nie przebiega przez jezdnie ...

    A tak swoja droga to ciekaw jestem rzeczywistej predkosci - swietnie
    widac zdarzenie na filmie, bylo z 80, ale zdazyl wyhamowac do 65,
    czy bieglemu wyszlo 65, a z uczciwym rachunkiem bledow to byloby
    jeszcze +20/-30 ...

    J.




  • 6. Data: 2018-02-16 13:05:24
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Feb 2018 11:08:53 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
    > "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił,
    > że
    > zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do
    > zaistnienia
    > wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na godzinę i
    > tym
    > samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku. Mógł uniknąć
    > potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną prędkością 50 km
    > na
    > godzinę i zastosował ekstremalny manewr hamowania.
    > *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w
    > ten
    > sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości
    > zbliżającego się i oświetlonego auta."*

    A nie byłoby problemu gdyby pieszy musiał ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi.

    --
    Marek


  • 7. Data: 2018-02-16 13:19:12
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-16 o 13:05, Marek pisze:
    > On Fri, 16 Feb 2018 11:08:53 +0100, Liwiusz
    > <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >> https://krakow.onet.pl/krakow-wyrok-w-procesie-kiero
    wcy-ktory-potracil-prof-vetulaniego/hnplxmm
    >>
    >> "Biegły z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych w opinii ocenił, że
    >> zarówno kierowca samochodu, jak i pieszy przyczynili się do
    >> zaistnienia wypadku. Kierowca poruszał się z prędkością ok. 65 km na
    >> godzinę i tym samym ograniczył sobie możliwość uniknięcia wypadku.
    >> Mógł uniknąć potrącenia pieszego, gdyby jechał z dopuszczalną
    >> prędkością 50 km na godzinę i zastosował ekstremalny manewr hamowania.
    >> *Z kolei pieszy przyczynił się w sposób bezpośredni do zdarzenia w ten
    >> sposób, że wszedł na pasy bez uwzględnienia rzeczywistej prędkości
    >> zbliżającego się i oświetlonego auta."*
    >
    > A nie byłoby problemu gdyby pieszy musiał ustąpić pierwszeństwa pojazdowi.

    Ale jest, że pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i też nie
    powinno być problemu.

    --
    Liwiusz


  • 8. Data: 2018-02-16 13:52:50
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 16 lutego 2018 13:19:13 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale jest, że pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i też nie
    > powinno być problemu.

    jest problem, bo rownoczesnie jest

    Art.14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a)bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych

    Wg mnie powinni sie na cos zdecydowac, albo pieszych nalezy przepuszczac jak juz
    zblizaja sie do przejscia, albo samochody powinny miec pierszenstwo...

    Aktualnie sad raczej nie mial wyjscia i wyrok jest sluszny - obaj winni zlamania
    przepisow...

    A o do oceny predkosci przez pieszego - ma wchodzic tak, zeby bylo bezpiecznie i
    samochod mial szanse zahamowac - jesli nie jest pewien, to powinien czekac...

    WS



    WS


  • 9. Data: 2018-02-16 14:40:22
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p66i80$i1l$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-02-16 o 13:05, Marek pisze:
    >> A nie byłoby problemu gdyby pieszy musiał ustąpić pierwszeństwa
    >> pojazdowi.

    >Ale jest, że pojazd musi ustąpić pierwszeństwa pieszemu, i też nie
    >powinno być problemu.

    Pieszemu na przejsciu, nie pieszemu na chodniku.

    Co prawda stope na przejsciu postawic latwo ... ale warto sie
    wczesniej rozejrzec, bo samochod sie w miejscu na pewno nie zatrzyma .



    J.



  • 10. Data: 2018-02-16 14:45:33
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1hyk5ag670wmh$.11oi30767gh1h.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Fri, 16 Feb 2018 12:16:52 +0100, J.F. napisał(a):
    >> Ale o co chodzi - ze sad uznal, iz pieszy przed wejsciem na pasy
    >> powinien sie rozejrzec,

    >Nie. Sąd uznał że pieszy ma mieć radar w oku i mierzyć prędkość.

    A kierowca to nie musi miec radaru ? Co chwila jakies ustapienie
    pierwszenstwa.

    przy 50 droga hamowania na tyle krotka, ze pieszy naprawde nie
    powinien wchodzic na jezdnie, bo auto jest "tuż".
    A przy 65 niewiele dalej ...

    J.

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 20 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: