eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Date: Sun, 12 Feb 2012 08:12:23 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <jh7op6$ffr$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jgs55l$ppq$1@news.task.gda.pl> <jgs5eu$a71$1@mx1.internetia.pl>
    <jgs5if$ppq$2@news.task.gda.pl> <jgs69a$cg2$1@mx1.internetia.pl>
    <j...@p...onet.pl> <jh30ii$t9a$1@inews.gazeta.pl>
    <9201652947$20120210130238@squadack.com> <jh6r6b$4d0$1@inews.gazeta.pl>
    <9288577356$20120212004347@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-207-8.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1329030758 15867 87.205.207.8 (12 Feb 2012 07:12:38 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Feb 2012 07:12:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <9288577356$20120212004347@squadack.com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2433747
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-02-12 00:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello yabba,
    >
    > Saturday, February 11, 2012, 11:47:42 PM, you wrote:
    >
    >>> Tektura służy temu, żeby ograniczyć wahania temperatury wynikające z
    >>> nadmiernego przechłodzenia płynu w chłodnicy. W Polonezie bez
    >>> przesłonięcia chłodnicy temperatura skacze pomiędzy poniżej 70 a 90
    >>> stopniami cyklicznie. Po przesłonięciu się uspokaja i stabilizuje.
    >>> Trzeba tylko wiosną pamiętać, żeby wszelkie przesłony posciągać, bo
    >>> się robi za ciepło.
    >>> Wyjaśnienie zjawiska jest banalnie proste - przed otwarciem termostatu
    >>> plyn w silniku ogrzewa się do 90 stopni a w chlodnicy mamy zmrożony
    >>> płyn - otwiera się termostat i masa zimnego płynu wpada od dołu do
    >>> silnika i zanim dotrze do termostatu - obniża temperature silnika o
    >>> ponad 20 stopni (za pierwszym razem nawet więcej).
    >> Ale termostat nie działa 0/1. Chyba, że układ w Polonezie miał dużą
    >> histerezę, układ miał długi czas odpowiedzi i wpadał w oscylacje?
    >
    > Zanim zimne doleci do termostatu, to już pozamiatane. W mieście ten
    > problem nie był zauważalny, bo przepływ powietrza przez chłodnicę
    > słaby a i częste postoje na światłach ułatwiały "złapanie temperatury"
    > przez całą masę płynu. Ale w trasie była masakra.

    Potwierdzam, ale nie we wszystkich wersjach. Poldon 2.0 grzał aż
    miło - zero kłopotów. Tyle, że on z typowym to miał wspólną
    chłodnicę :)

    > Jeszcze gorzej było w starszych samochodach, z wielkimi, mosiężnymi
    > chłodnicami - ale tam były fabryczne roletki na chłodnice. Ciekaw
    > jestem, ilu tutejszych czytelników miało okazję widzieć to na własne
    > oczy :)

    Jestem jednym z tych co nie tylko widzieli ale i używali :)
    Zresztą pewnie w wielu samochodach można znaleźć podobne rozwiązania
    tylko ludzie są tego nieświadomi (może dlatego, że są automatyczne).
    Tyle, że tutaj jak widać "wiara" nie powala wielu potwierdzić, że
    przesłonięcie chłodnicy daje określone efekty.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: