eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
  • Date: Thu, 12 May 2011 13:34:05 +0200
    From: LEPEK <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw.

    W dniu 2011-05-12 13:00, Andrzej Ława pisze:

    > No i jak to interpretujesz, hmm?

    Ty chyba w jakimś urzędzie pracujesz, co?

    > Pierwszy haczyk: skoro i tak wszystkie pojazdy muszą jeździć "możliwie
    > blisko prawej krawędzi jezdni" - co ten przepis "ma na myśli"? Bo
    > bardziej na prawo jak "możliwie blisko prawej krawędzi" się nie da -
    > przynajmniej legalnie.

    Może zjechać np. na pobocze, które jezdnią nie jest. Albo na trawę. Albo
    na chodnik. Poza tym zatrzymać się praktycznie zawsze da się bardziej po
    prawej, niż jechać.

    > Drugi haczyk: zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania... Komu?
    > Jadącym z przeciwka? Nie, ty masz zdaje się na myśli podjeżdżających z
    > tyłu do traktora/roweru...

    Przepis dotyczy pojazdu wyprzedzanego, więc nie ja to mam na myśli,
    tylko przepis tak stanowi.

    > I z rowerem masz problem: rower nie musi być
    > wyposażony w lusterka, zatem póki nie zacznie manewrować - rowerzysta
    > formalnie nie wie i nie musi wiedzieć, czy ktoś za nim jedzie.

    Ke? Formalnie nie musi wiedzieć, że coś za nim jedzie? Pomijając już
    fakt, że jadąc rowerem po drodze doskonale słychać, czy coś za rowerem
    jedzie (i nie pisz mi o elektrycznych samochodach), to ma ułatwić
    wyprzedzanie. Aby to zrobić trzeba obserwować drogę. A jeśli zamierzasz
    wykazywać, że nie ma konkretnego przepisu nakazującego obserwację drogi
    (również za sobą, bo przecież co z tego, że mam lusterka, skoro nikt nie
    karze mi w nie patrzeć), to jest na samym początku PORD przepis o
    zachowaniu ostrożności i szczególnej ostrożności. Zachowanie szczególnej
    ostrożności wymaga obserwacji otoczenia dookoła.

    > Trzeci haczyk: jeśli by ten przepis rozumieć tak, jak ty to rozumiesz to
    > - jak pisałem - rowerzyści nie mogliby w ogóle poruszać się po drodze,
    > tylko najwyżej stać boku i czekać, aż skończy się paliwo na stacjach i
    > samochody staną.

    Jeśli ruch i droga jest taka, że non stop wyprzedzanie jest mocno
    utrudnione, a non stop konieczne, to owszem. Tyle, że ja na taką drogę,
    to bym się rowerem nie pchał dla własnego bezpieczeństwa.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm