eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów! › Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
  • Data: 2011-05-12 13:00:33
    Temat: Re: Zakazać stosowania znaku B-9 i znieść obowiązek jazdy tzw. "śmieszkami rowerowymi" przez rowerzystów!
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.05.2011 12:22, LEPEK pisze:

    > Ale to nie jest żadna interpretacja, tylko praktycznie zacytowany ten
    > przepis:
    > "
    > Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez
    > silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie
    > potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.
    > "

    No i jak to interpretujesz, hmm?

    Pierwszy haczyk: skoro i tak wszystkie pojazdy muszą jeździć "możliwie
    blisko prawej krawędzi jezdni" - co ten przepis "ma na myśli"? Bo
    bardziej na prawo jak "możliwie blisko prawej krawędzi" się nie da -
    przynajmniej legalnie.

    Drugi haczyk: zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania... Komu?
    Jadącym z przeciwka? Nie, ty masz zdaje się na myśli podjeżdżających z
    tyłu do traktora/roweru... I z rowerem masz problem: rower nie musi być
    wyposażony w lusterka, zatem póki nie zacznie manewrować - rowerzysta
    formalnie nie wie i nie musi wiedzieć, czy ktoś za nim jedzie.

    Trzeci haczyk: jeśli by ten przepis rozumieć tak, jak ty to rozumiesz to
    - jak pisałem - rowerzyści nie mogliby w ogóle poruszać się po drodze,
    tylko najwyżej stać boku i czekać, aż skończy się paliwo na stacjach i
    samochody staną.