-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagy235.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Date: Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <l...@4...net>
References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<635e7e53$0$473$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<635f661c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<635fdbb1$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<63600bfb$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
<tjqcjb$70k$1$Cav@news.chmurka.net>
<kcjgcqf33qli.z10rvxur55uq$.dlg@40tude.net>
<tjt9sc$vvb$3$Cav@news.chmurka.net>
<8...@4...net>
<tjtbcg$vva$3$Cav@news.chmurka.net>
<4o0ng58l00vw$.1glhvf5mtanux.dlg@40tude.net>
<tjturc$f3m$1$Cav@news.chmurka.net>
<oe8ukg1wv0dh$.s2nxwgd5tvoj.dlg@40tude.net>
<tju1pr$gae$1$Cav@news.chmurka.net>
<tjvosg$l2b$1$kolczan@news.chmurka.net> <lpfv86knswuw$.dlg@myjk.org>
<o...@4...net> <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: aagy235.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aagy235.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.180.235";
logging-data="21274";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708397
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 6 Nov 2022 11:03:52 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 4 Nov 2022 11:22:00 +0100, J.F
>>> Dlatego (P)HEV mają zdecydowanie większy sens niż ICE w kwestii
>>> oszczędzania paliwa -- i to widać w praktycznym zużyciu.
>>
>> PHEV ogolnie wydaja sie miec spory sens obecnie ... choc ładowarek i w
>> Polsce przybylo, nawet tych szybkich.
>
> Na palcach jednej ręki mogę policzyć jak się ładowałem na mieście (i to
> głównie dlatego że i tak musiałem siedzieć w samochodzie, to se pojechałem
> na kurczaka i stanąłem przy okazji na ładowarce, dzięki czemu ciepełko
> miałem z grzałki). PHEV się do tego nie nadają, maksymalny prąd DC jaki mój
> MOP przyjmuje to 15kW. I ładuje tylko do 80%.
No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
ładować.
>> Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
>> powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
>> jednym przelozeniu.
>> Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
>> tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?
>
> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
> energię.
No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
A kiedy baterie laduje?
> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)
>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
> Kombinuj dalej.
>
>> automat jakis kiepski miales,
> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
> automat jaki może być, bezstopniowy.
I pali 12/100? Dziekuje :-)
I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
czy jednak miales manual?
>> odzysk energii przy hamowaniu/zjazdach z gory,
>> czy cos tam jeszcze poprawili w aerodynamice,
>
> Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
> przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
> prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
> w podłogę.
No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
odpowiedzialna ...
>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
> podróżą do Włoch).
Czyli chyba nie bylo roznicy.
>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
A ja mam oske :-)
> zawsze, PHEV nie.
Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
zrobic dobrze.
> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
ESP od pewnego czasu obowiązkowy.
Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)
>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
Eee tam sie nie da :-)
P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.22 13:24 Cavallino
- 07.11.22 13:45 J.F
- 07.11.22 13:52 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:55 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:57 Cavallino
- 07.11.22 14:10 J.F
- 07.11.22 14:19 Cavallino
- 07.11.22 14:37 J.F
- 07.11.22 16:43 Myjk
- 07.11.22 16:49 Myjk
- 07.11.22 16:55 Myjk
- 07.11.22 17:53 J.F
- 07.11.22 18:15 J.F
- 07.11.22 19:00 J.F
- 07.11.22 19:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=