eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-11-07 16:43:58
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F

    > No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
    > Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.

    Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
    Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
    spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.

    > Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
    > ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
    > ładować.

    Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
    no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.

    >> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
    >> z elektryka lepiej dysponuje energię.
    > No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?

    Przy przyśpieszaniu na przykład. Albo na koniec jak się już dojeżdża do
    miejsca przeznaczenia. Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
    50km.

    >> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
    >> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
    > Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
    > I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
    > A kiedy baterie laduje?

    Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?

    >> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
    >> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
    >> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
    > No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)

    No i pali nieco więcej, ale jednocześnie pracuje z większą sprawnością,
    za to potem z większą sprawnością tę energie przekłada na koła. Ostatecznie
    spalanie wychodzi więc MNIEJSZE.

    >>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
    >> Kombinuj dalej.
    >>
    >>> automat jakis kiepski miales,
    >> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
    >> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
    >> automat jaki może być, bezstopniowy.
    > I pali 12/100? Dziekuje :-)

    Proszę bardzo. Postaw na swojej vektruni 20 cm pudło z desek, dorzuć masy z
    5 zdrowych chłopa, dostaw na dach belki, dachboks i sprawdzimy jaki
    będziesz mieć wtedy wynik spalania.

    > I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
    > czy jednak miales manual?

    Z ciebie standardowo wyszła pokraka która ekstrapoluje wszystko na sobie i
    nie rozumie że vectra to nie outlander, że to benzyna a nie diesel itd. :P

    > No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    > To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
    > odpowiedzialna ...

    Skopana jest po prostu technologia spalinowego silnika działającego
    samodzielnie (tzn. ze skrzynią) i nic więcej. Powtarzam ponownie, spaliniak
    najwyższą sprawność ma >3,5 tys. obrotów, przy 120/h ICE ma ta tablicy
    około 2,5 tys. czyli jest poniżej optymalnej sprawności. Czego tu jeszcze
    nie ogarniasz?

    >>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
    >> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
    >> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
    >> podróżą do Włoch).
    >
    > Czyli chyba nie bylo roznicy.
    >
    >>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
    >> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
    >> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
    >
    > Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
    > a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
    > A ja mam oske :-)

    Obydwa były w auto, czyli 2WD z automatycznym dopinaniem 4WD w razie
    potrzeby. Z pewnością ICE nie jechał na tzw. sztywnym 4WD.

    >> zawsze, PHEV nie.
    >
    > Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
    > Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
    > zrobic dobrze.

    Po prostu zastosowany elektryczny silnik ma zbyt mały moment aby ściągnąć
    auto z rolek. Wiec z rolek nie zjedzie, ale w praktycznych sytuacjach,
    nazwijmy to terenowych, w tym na zwykłej drodze, samochód prowadzi się
    znacznie lepiej w zakrętach i daje mniejsze prawdopodobieństwo wylecenia z
    toru jazdy.

    >> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
    > Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
    > ESP od pewnego czasu obowiązkowy.

    ESC/ESP jest oparte o ABS, a tutaj jest jeszcze zastosowany żyroskop który
    "widzi" przechył auta, jest też akcelerometr. To zdecydowanie bardziej
    zaawansowana konstrukcja niż ESP.

    > Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
    > No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)

    I znowu ty ty ty. Problem z tobą jest taki, że jesteś mocno ograniczony
    swoim ja. Znaczy nie używałeś, ale już wiesz że to nie potrzebne.

    >>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
    >> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
    >> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
    >> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
    >
    > Eee tam sie nie da :-)
    > P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?

    W końcu kupiłem nowe, niby opływowe. Nie gwiżdżą, ale świszczą.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: