eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035? › Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
  • Data: 2022-11-07 13:13:29
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 6 Nov 2022 11:03:52 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 4 Nov 2022 11:22:00 +0100, J.F

    > Na palcach jednej ręki mogę policzyć jak się ładowałem na mieście (i to
    > głównie dlatego że i tak musiałem siedzieć w samochodzie, to se pojechałem
    > na kurczaka i stanąłem przy okazji na ładowarce, dzięki czemu ciepełko
    > miałem z grzałki). PHEV się do tego nie nadają, maksymalny prąd DC jaki mój
    > MOP przyjmuje to 15kW. I ładuje tylko do 80%.

    No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
    Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.

    Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
    ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
    ładować.

    > Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
    > energię.

    No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?

    > Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
    > wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.

    Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
    I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
    A kiedy baterie laduje?

    > Literalnie jak jadę poniżej 120 to
    > baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
    > długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.

    No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)

    > Kombinuj dalej.

    > Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
    > No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
    > automat jaki może być, bezstopniowy.

    I pali 12/100? Dziekuje :-)

    I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
    czy jednak miales manual?

    > Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
    > przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
    > prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
    > w podłogę.

    No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
    odpowiedzialna ...

    > Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
    > specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
    > podróżą do Włoch).

    Czyli chyba nie bylo roznicy.

    > Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
    > ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża

    Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
    a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
    A ja mam oske :-)

    > zawsze, PHEV nie.

    Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
    Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
    zrobic dobrze.

    > Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.

    Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
    ESP od pewnego czasu obowiązkowy.

    Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
    No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)

    > Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
    > BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
    > chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.

    Eee tam sie nie da :-)

    P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?

    J.