-
Data: 2022-11-07 13:13:29
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sun, 6 Nov 2022 11:03:52 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 4 Nov 2022 11:22:00 +0100, J.F
>>> Dlatego (P)HEV mają zdecydowanie większy sens niż ICE w kwestii
>>> oszczędzania paliwa -- i to widać w praktycznym zużyciu.
>>
>> PHEV ogolnie wydaja sie miec spory sens obecnie ... choc ładowarek i w
>> Polsce przybylo, nawet tych szybkich.
>
> Na palcach jednej ręki mogę policzyć jak się ładowałem na mieście (i to
> głównie dlatego że i tak musiałem siedzieć w samochodzie, to se pojechałem
> na kurczaka i stanąłem przy okazji na ładowarce, dzięki czemu ciepełko
> miałem z grzałki). PHEV się do tego nie nadają, maksymalny prąd DC jaki mój
> MOP przyjmuje to 15kW. I ładuje tylko do 80%.
No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
ładować.
>> Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
>> powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
>> jednym przelozeniu.
>> Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
>> tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?
>
> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
> energię.
No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
A kiedy baterie laduje?
> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)
>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
> Kombinuj dalej.
>
>> automat jakis kiepski miales,
> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
> automat jaki może być, bezstopniowy.
I pali 12/100? Dziekuje :-)
I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
czy jednak miales manual?
>> odzysk energii przy hamowaniu/zjazdach z gory,
>> czy cos tam jeszcze poprawili w aerodynamice,
>
> Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
> przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
> prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
> w podłogę.
No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
odpowiedzialna ...
>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
> podróżą do Włoch).
Czyli chyba nie bylo roznicy.
>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
A ja mam oske :-)
> zawsze, PHEV nie.
Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
zrobic dobrze.
> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
ESP od pewnego czasu obowiązkowy.
Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)
>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
Eee tam sie nie da :-)
P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.22 13:24 Cavallino
- 07.11.22 13:45 J.F
- 07.11.22 13:52 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:55 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:57 Cavallino
- 07.11.22 14:10 J.F
- 07.11.22 14:19 Cavallino
- 07.11.22 14:37 J.F
- 07.11.22 16:43 Myjk
- 07.11.22 16:49 Myjk
- 07.11.22 16:55 Myjk
- 07.11.22 17:53 J.F
- 07.11.22 18:15 J.F
- 07.11.22 19:00 J.F
- 07.11.22 19:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=