  • Data: 2011-02-16 11:04:45
    Temat: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W kwestii formalnej: prawo nie zabrania wyrzucania za drzwi ;)
    > Można wiec postawić ultimatum: wylot, który uchylę jak schowasz
    > aparat - ale właśnie w tę stronę, do operacji odwrotnej czyli
    > LITERALNIE "zakazu fotografowania" nie znam podstawy prawnej,
    > poza ew. naciągnięciem zasady a maiori ad minus; naciągnięcia,
    > bo nadal pozostaje sprawa *odwrócenia kolejności* zdarzeń
    > wynikłych z ochrony miru - ochrona przysługuje po zażądaniu
    > opuszczenia lub przy "wdarciu", a nie przed żądaniem i bez
    > "wdarcia".
    > Chyba że ktoś zna inną "podstawę", to poproszę ujawnić :D

    Nawet jesli może(?) masz formalnie rację (szczerze mówiąc coś nie chce mi
    się tegoz kodeksami analizować;-), to MZ twoje rozumowanie mimo to jest
    klasycznym dzieleniem włosa na czworo;-).
    Owszem, byc może zakazu fotografowania "solo", jako takiego może nie być,
    (wcale nie jestem pewien, czy takich przepisów jednak nie ma,- na jakiej
    zatem podstawie wprowadzane są przepisy niedopuszczające robienie zdjęc w
    takich tez prywatnych obiektach, jak np. banki?), ale nawet gdyby tak było,
    to własciciel prywatnego obiektu może, jak sam napisałes, skutecznie
    regulować zachowaniem gości na swoim terenie w ten sposób własnie, że
    osoby naruszające jego zakazy właśnie stają przed perspektywa jak
    najbardziej dopuszczanego przez prawo wyrzucenia za drzwi! A zatem jest
    sankcja i jest opisany warunek, kiedy sankcja jest stosowana, - w sumie
    skuteczny i oparty na prawie co najmniej wewnętrzny przepis pełną gębą!
    ;-)