eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagazowanie Punto II - plastikowy kolektorRe: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
    Date: Sun, 08 May 2011 23:16:50 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <iq71qi$h3j$1@mx1.internetia.pl>
    References: <iq3rtj$frb$1@inews.gazeta.pl> <iq5nvm$6ev$1@news.onet.pl>
    <iq6igl$v2b$1@mx1.internetia.pl>
    <1hccupyqgjhwm$.1hmrq7mochiqf.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1304890002 17523 77.252.249.9 (8 May 2011 21:26:42 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 8 May 2011 21:26:42 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <1hccupyqgjhwm$.1hmrq7mochiqf.dlg@40tude.net>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    Thunderbird/3.1.10
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2366697
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-05-08 22:31, A.K. pisze:
    >> bo w okresie międzywojennym
    >> gaźniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser
    > ???
    Instalacje I i II generacji opierają się na jakimśtam dawkowaniu gazu.
    Bardziej zaawansowane gaźniki (nawet takie webery sprzed 70 lat) dawkują
    mieszankę wstępnie rozrobioną przy użyciu dyszy emulsyjnej, dobraną
    względem podciśnienia w kolektorze, względem dociśnięcia pedału do
    końca, względem temperatury itp. W mikserze I gen nie masz ciągłej
    regulacji dawkowania gazu względem przepływającego powietrza, po prostu
    ileśtam go leci - da się to wyregulować ale nigdy dobrze dla pełnego
    zakresu pracy (niskie-wysokie obroty/przepływy, temperatury powietrza i
    silnika itd). W dodatku nie ma zamykania dopływu przy hamowaniu
    silnikiem, bo bezwładność systemu zbyt duża (i by gasło). Przy
    instalacjach z jednym wtryskiwaczem jest trochę lepiej, ale niewiele,
    bo sterowniki (w większości) na maksa uproszczone. Po prostu to nie te
    czasy, nie ta technika i technologia, porównaj sobie sterowniki do IIgen
    który ma komplikację i inteligencję przerywacza kierunkowskazów a jakiś
    do IVgen, ja np znam trochę STAG300 i to już niewiele się różni od
    "normalnego komputera silnika", w zasadzie dało by się już zrobić IVgen
    bez oryginalnego komputera silnika w ogóle.

    > Dokładnie, i tu masz rozwiązanie zagadki źle wyregulowanych instalacji II
    > gen. Rutyna zabija, która by to nie była generacja. Znam wiele przypadków
    > źle zainstalowanych sekwencji, od źle dobranych podzespołów po strzały w
    > kolektor (tak, w IV generacji!).
    No niestety - to że coś się da zepsuć, to znaczy że prędzej czy później
    ktoś to zepsuje. Nawet IV generację można źle zamontować. Ale nie znaczy
    to, że najlepiej jest jeździć z mikserem i smrodem bigosu po zgaszeniu
    silnika.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: