  • 21. Data: 2013-05-30 22:13:58
    Temat: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.05.2013 17:31, Shrek pisze:

    > To żeby być w temacie - http://goo.gl/maps/i88hE - masz tu rowerzystę na
    > pasach - chętnie posłucham jak zamierzasz my "nie podarować"?
    posłuchaj.... jak jeden strażnik miejski wlepi mandat, to strażnik
    będzie postrzegany jak wróg publiczny. jak każdy trawnik ( lwia
    większość) będzie prywatny, (zarządca, kary za gówna na trawniku)
    pojawią się kamery. jak obcy pies nasra - mówi się trudno. jak będzie
    codziennie przychodził - zostanie wyśledzony, nagrany, zapłaci. To jest
    tylko kwestia ilości kamer, które filmowany obiekt przekazują jedna
    drugiej. i oczywiście opłacalności ścigania. tylko że dla państwa
    opłacalność jest mała. Dla administratora trawnika - 100zł to już jest
    stawka.

    Tak samo na pasach. jak go auto puknie - będzie śmiesznie. czekam z
    niecierpliwością na wyrok sądu w takiej sprawie. JAk codziennie jedzie
    tamtędy do pracy, zapłaci. jak więcej osób zapłaci, to nagle wszyscy
    zdejmą łaskawie dupska z siodełek, i przeprowadzą rower.

    > I co popierasz?
    wysokie, dotkliwe kary, ale w sensownych przypadkach.

    > No i super - pozwól jednak, że ja zadecyduje głupio czy nie.
    oczywiście.
    > BTW - to
    > jest ubezpieczenie jak komuś lusterko zarysuje, bo jak kogoś poważnie
    > uszkodzę, to i mnie i jemu gówno z tego ubezpieczenia przyjdzie.
    niewiem jaki masz zakres.
    moje pokrywa wszystko co jest związane z życiem prywatnym, minus
    konkretne wyłączenia typu psy agresywne, skoki na banji....
    Tak więc jak moje dziecko wjedzie komuś w auto - nie będzie probemu.
    oczywiście do jakiejś tam kwoty 100tyś czy cośtam..

    ToMasz

  • 22. Data: 2013-05-30 22:16:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-30 22:13, ToMasz pisze:
> [...]
    > Tak więc jak moje dziecko wjedzie komuś w auto - nie będzie probemu.
    > oczywiście do jakiejś tam kwoty 100tyś czy cośtam..

    Jakie masz (ubezpieczyciel/nazwa)? I po ile w ramach tych 100 tysięcy?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-05-30 22:28:13
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.05.2013 22:16, Liwiusz pisze:

    > Jakie masz (ubezpieczyciel/nazwa)? I po ile w ramach tych 100 tysięcy?

    ubezpieczenie OC osób fizycznych w życiu prywatnym (gr59) pzu
    suma ubezpieczenia 100tyś, nie więcej niż 50 tyś na zdarzenie. 48zł na
    rok na 2 dorosłych i 2 dzieci
    ToMasz

  • 24. Data: 2013-05-31 06:51:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-05-30 22:13, ToMasz wrote:

> [...]
    > drugiej. i oczywiście opłacalności ścigania. tylko że dla państwa
    > opłacalność jest mała. Dla administratora trawnika - 100zł to już jest

    No dobra - ale co to ma do rejestracji rowerów - boisz, się że przez
    twój prywatny chodnik będą jeździć czy jak? No więc informuje, że
    otablicowane samochody regularnie jeżdzą po chodnikach i dzień dzień
    parkują w wych samych niedozwolonych miejscach i nic z tego nie wynika.
    Skąd w tobie wiara, że z rowerami miałoby być inaczej.

> [...]
    > Tak więc jak moje dziecko wjedzie komuś w auto - nie będzie probemu.
    > oczywiście do jakiejś tam kwoty 100tyś czy cośtam..

    No właśnie o to coś tam się rozchodzi. Dla samochodowego oc jest 5M euro
    - zobacz jak przy tym wygląda twoje 25k euro.

    Shrek.

  • 25. Data: 2013-05-31 18:52:34
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-29 19:51, ToMasz pisze:
    > OC całej rodziny, wtym zdarzeń na drodze - 50zł/rok
    a gdzie takie ubezpieczenie?

  • 26. Data: 2013-06-01 12:14:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 08:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Jeszcze tylko głupia wypowiedź czy już trollowanie?

    Niekoniecznie - cos w tym jest. Widac kolega rowerzyste omijal i
    wypadek spowodowal :-)

    Rowerzysci widza to nieco inaczej: jeszcze zaden pieszy nie zginal pod
    kolami roweru. A rowerzystow pod kolami samochodow co roku
    kilkadziesiat. Wiec dlaczego nei pozwala sie rowerom po chodnikach
    jezdzic ?

    Ja jestem jak najbardziej za - rower na jezdni przeszkadza.

    J.

  • 27. Data: 2013-06-01 13:45:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2013, ToMasz wrote:

    > ubezpieczenie OC całej rodziny, wtym zdarzeń na drodze - 50zł/rok
    > Czy to tak dużo?

    Już Ci wyjaśnili co sobie tym ubezpieczeniem możesz (też mam, jakby co).

    Możesz posprawdzać w archiwach - od lat szukam "normalnego" ubezpieczenia
    na jazdę rowerem, na *takich zasadach* jak dla samochodu.
    NIE MA.
    Raz jeden było w ofercie, wyłącznie dla studentów, w ramach jakiejś
    akcji 'ubezpieczenia na całą Europę' (dedukuję, że w .eu są kraje
    w których bywa "normalniej" i zasady były narzucone odgórnie przez
    organizację m-narodową).

    Idzie oczywiście o kwotę ubezpieczenia od szkód osobowych - realnie
    bardzo mało prawdopodobnych (przy rowerze głównie pośrednio),
    ale za to *OD NICH* trzeba się ubezpieczyć.
    Nie da się.
    Można tylko "majątkowo", a w tym momencie kwota na milion czy dwa
    (renta przez wiele lat!) jest zabijająca.

    Jasne, że szkody kategorii majątkowej oraz niewielkie osobowe
    (złamanie albo cóś) są znacznie bardziej prawdopodobne i OC
    majątkowe istotną z p. widzenia prawdopodobieństwa część
    "załatwia".
    Ale nie załatwia tych NAJBARDZIEJ ISTOTNYCH.
    Bardzo mało prawdopodobnych, ale za to "groźnych" również dla kieszeni.

    > To cena przeciętnej opony rowerowej

    I pozwala w najlepszym razie pokryć szkody materialne w wymiarze
    starego auta. Nie zapomnij odliczyć "kosztów prawnych", zawartych
    również w kwocie ubezpieczenia, żebyś mi całymi 100kzł nie rzucił
    na stół ;) - tyle poszkodowany nigdy nie dostanie

    > Nie wiem jak Wy, ale ja znam jeden przypadek, w którym rowerzysta
    > bez OC musiał pokrywać szkody.

    Też znam, choć szkody niewielkie (reflektor), zaraz potem
    kupował całej rodzinie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-06-01 13:51:26
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 12:14:31 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > jezdzic ?
    >

    > Ja jestem jak najbardziej za - rower na jezdni przeszkadza.

    Rower nie przeszkadza. Rowerzyści przeszkadzają. Rower nie może być głupi a
    rowerzyści często są głupi. Do tego brak jakichkolwiek wymagań ze znajomości
    podstawowych przepisów w stosunku do rowerzystów. Dawno temu były karty rowerowe.
    Zdanie egzaminu na taka kartę nie powodowało ze od razu było się ekspertem. Egzamin
    eliminował najgłupszych. Wczoraj widziałem taki obrazek. Grupa rowerzystów. Do
    rowerów mają przymocowane na oko dwu metrowe kije i na nich na całej długości szmaty.
    Jadą szmaty jak flaga łopocą. Najmniejszy podmuch wiatru i się wszyscy muszą
    wypierdolić. Równolegle do ulicy którą jadą jest w odległości 150 kroków ulica na
    której ruch dla samochodów jest zamknięty. Niby teraz tam duży remont. Ale piesi
    chodzą to i na rowerze da się przejechać. A oni jedną z ulic o największym w mieście
    ruchu jadą.

  • 29. Data: 2013-06-01 14:01:46
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-05-29 10:00, Budzik pisze:

    > Jeszcze tylko głupia wypowiedź czy już trollowanie?

    hmmm... trochę racji ma.

    Rowerzyści jako uczestnicy ruchu mogą powodować zagrożenie i powinni być
    łatwo identyfikowalni. Oczywiście tylko wtedy gdy poruszają się na ulicy.

    Udało się wymusić na quadowcach tablice, czemu rowerzyści na drogach
    mieliby być inni?

    Swoją drogą ja bym wymusił jeszcze powrót przednich tablic do motorów.

  • 30. Data: 2013-06-01 14:04:23
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 12:14, J.F. pisze:

> [...]
    > jezdzic ?
    > Ja jestem jak najbardziej za - rower na jezdni przeszkadza.

    Agree... lubię sobie czasem wyskoczyć na rower i też (niezgodnie z
    przepisami) jeżdżę po chodniku - bezpieczniej dla mnie i wygodniej dla
    kierowców. IMO powinni wprowadzić przepis nakazujący budowę pasa dla
    rowerów przy każdej budowie lub większym remoncie drogi (prawnicy już by
    to ubrali w słówka) i problem by zniknął.