  • 91. Data: 2013-06-02 10:38:22
    Temat: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-02 01:00, Jawi pisze:
    > Co drugi tutaj zna wszelkie przypadki osobiście :)
    > Jeden przypadek, inny dwa przypadki, a ja jestem lepszy bo znam trzy
    > takie przypadki!!! ;)

    > "A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu
    > wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście
    > staruszkę przejechali, tak?" -jeśli, gdyby...

    > nie sądzę, że przy tej prędkości należy użyć słowa "niechby tylko"
    > i nie przekonasz mnie, że to częsty widok rowerzysty po chodniku z taką
    > prędkością.
    > Tak więc, teoretyzujesz na maksa. Może byś kiedyś wsiadł na rower i się
> [...]

    W tym rzecz, że te moje uwagi wypływają z codziennej obserwacji.
    Praktycznie codziennie idę/jadę sobie 900 m wąskim chodnikiem
    szerokości ok 1 m do pobliskiego centrum handlowego. Jest to jedna z
    głównych arterii wylotowych Warszawy, 2 jezdnie 3 (miejscami 4) pasmowe,
    z dużym ruchem samochodowym. Dlatego też, (a dodatkowo także z powodu
    nie za wielkiej szerokości pasów jezdni) praktycznie wszyscy rowerzyści
    na tym odcinku jadą nie na zatłoczonej jezdni, ale właśnie tym chodnikiem.
    Przyznaję, robię to także i ja, gdy rezygnuję z jazdy samochodem, czy
    motocyklem i wyciągam rower, bo na jezdni jest niebezpiecznie, smród , a
    poza tym musiałbym na końcu dźwigać rower przez kładkę na druga stronę
    jezdni.
    Tyle, ze ja, nauczony przykrym, bolesnym doświadczeniem na tym chodniku
    jadę max. 10-12 km/godz i gdy dojeżdżam do przechodnia, którego chce
    wyprzedzić, to sygnalizuję się dzwonkiem.
    Niestety, jestem wyjątkiem, bardzo często po tym chodniku pędza
    rowerzyści co najmniej 10m/sek i wyprzedzają bezgłośnie (w tym hałasie z
    jezdni) przechodniów w odległości 15-20 cm (chodnik ma 1 m szerokości).
    Kilka lat temu wpadł taki na mnie z tyłu, mocno mnie poturbował, podarł
    manetkami ubranie i..uciekł zanim się pozbierałem. Na szczęście byłem
    tylko potłuczony, ale po podobnym zdarzeniu 2 moje sąsiadki trafiły do
    szpitala, jedna ze złamana nogą w kostce, druga z przebitą
    (prawdopodobnie manetką hamulca) opłucną. Anonimowi sprawcy także uciekli!
    Rowerzyści mogą być i stanowią zagrożenie dla innych użytkowników ulic,
    także dla siebie samych. Zapewne zagrożenie, jakie sprawia 1 rowerzysta
    jest nieduże (ale całkowicie porównywalne z zagrożeniem motorowerzysty,
    czy tez posiadacza roweru z silnikiem spalinowym, którzy mają obowiązek
    OC), ale biorąc pod uwagę ich liczbę w skali społeczeństwa szkody przez
    nich powodowane sa znaczne.
    Dlaczego zatem mieliby być dalej zwolnieni z obowiązku zapłacenia tych
    niewielkich pieniędzy za OC, dlaczego ofiary spowodowanych przez nich
    wypadków są pozbawiane ochrony OC? -ich tak samo boli..
    A przecież rowerzyści za OC dostaliby przecież odblaskową kamizelkę
    zwiększająca także i ich bezpieczeństwo? Co złego w tym pomyśle?
    Ze likwiduje anonimowość nieznanych sprawców wypadków rowerowych?

  • 92. Data: 2013-06-02 10:48:32
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-02 10:19, Liwiusz pisze:

    > Normalnie jak ktoś ma jakieś dobro, które chce chronić, to sam je
    > ubezpiecza. Nie oczekuj, że teraz wszyscy będą kupować ubezpieczenia, bo
    > Ty masz jakieś fobie.

    Masz prymitywne wyobrazenie o społeczeństwie.
    gdyby ciebie posluchac to także trzebaby zlikwidować nie tylko OC
    samochodów, motocykli itp, ale także i policję , sądy itp,- bo niby
    dlaczego każdy ma płacic na te instytucje podatki, skoro wg ciebie
    kazdy powinien sam strzec swojego dobra...
    ;-))

  • 93. Data: 2013-06-02 10:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 10:19:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Normalnie jak ktoś ma jakieś dobro, które chce chronić, to sam je
    > ubezpiecza. Nie oczekuj, że teraz wszyscy będą kupować ubezpieczenia, bo
    > Ty masz jakieś fobie.

    W Polsce nie ma tej swiadomosci, ale dobro ma dwie strony.
    Jak masz 18 lat i jedyny majatek to rower i komorka, to mozesz mowic
    "mogl sie ubezpieczyc".

    Bedziesz mial 40 lat, to glupio tak zostac z rodzina bez grosza i
    prawie juz splaconego dachu nad glowa, bo twoje dziecko, czy ty sam
    wybiegniesz megrimsowi przed kamere i rozbijesz mercedesa wartego 200
    tys zl.
    I nawet jak megrims ubezpieczy, to ubezpieczyciel ma prawo do regresu.
    Choc w przypadku dziecka nie jestem taki pewien.

    J.

  • 94. Data: 2013-06-02 10:53:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-02 10:48, p47 pisze:

> [...]
    > dlaczego każdy ma płacic na te instytucje podatki, skoro wg ciebie
    > kazdy powinien sam strzec swojego dobra...

    Policja i sądy są po to, aby pilnowały przestrzegania uchwalanego przez
    państwo prawa. Skoro państwo chce stanowić prawo, musi mieć możliwość
    jego egzekucji. Oczywiście nie wymaga to istnienia państwowej policji, a
    zwłaszcza państwowych sądów (przykład prywatnych sądów to sądy arbitrażowe).

    Natomiast nie ma powodu, abym ja, chcąc wykonywać czynności życia
    codziennego, musiał się obowiązkowo ubezpieczać.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2013-06-02 10:55:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-02 10:51, J.F. pisze:

> [...]
    > I nawet jak megrims ubezpieczy, to ubezpieczyciel ma prawo do regresu.
    > Choc w przypadku dziecka nie jestem taki pewien.

    Ale to będzie już raczej mój problem. Poza tym większość tych, co
    gardłują za obowiązkowym ubezpieczeniem jakoby kosztującym "50zł
    rocznie" nie ma świadomości, że nawet mając takie ubezpieczenie nie
    odkupię megrimsowi merola za 200kzł.

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2013-06-02 11:06:08
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-06-01 14:01, PlaMa pisze:

    > hmmm... trochę racji ma.
    >
    > Rowerzyści jako uczestnicy ruchu mogą powodować zagrożenie i powinni być
    > łatwo identyfikowalni. Oczywiście tylko wtedy gdy poruszają się na ulicy.

    Cześć

    Nie czepiam się, grzecznie pytam oczekując na sensowną i niedługą
    dysputę :-)

    Masz świadomość, że piesi powodują w Polsce znacznie więcej wypadków niż
    rowerzyści? I to zapewne na ulicy, nie na chodniku.

    Trzeba oczywiście pamiętać, że niestety rowerzyści jeżdżą bardziej
    niebezpiecznie niż piesi.

    Idąc tym tropem, może wypada zamontować tablice rej. na pieszych.
    Oczywiście wtedy, gdy poruszają się po ulicach (czyli zazwyczaj poza
    miastem, na pasach itd).

    Ale to wydaje się być bezsensowne. Sam przyznasz.

    Najpierw wypadało by sprawdzić, ile w Polsce było wypadków spowodowanych
    przez rowerzystów kiedy to rowerzyści zbiegli z miejsca wypadku.
    Czy masz jakieś dane ilu było takich rowerowych zbiegów? Bo to jest
    kluczowe w tym wypadku.

    Pozdrawiam

    Seco

  • 97. Data: 2013-06-02 11:08:48
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-02 10:53, Liwiusz pisze:

    > Policja i sądy są po to, aby pilnowały przestrzegania uchwalanego przez
    > państwo prawa. Skoro państwo chce stanowić prawo, musi mieć możliwość
    > jego egzekucji.

    Ale, stosując podobne do twoich idiotyczne argumenty, to po co ma byc
    prawo, które wszystkich kosztuje. Przecież, cyt. "Normalnie jak ktoś ma
    jakieś dobro, które chce chronić, to sam je
    ubezpiecza (np. robi sobie pałę). Nie oczekuj, że teraz wszyscy będą
    kupować prawo, bo Ty masz jakieś fobie."
    ;-))
> [...]
    >
    > Natomiast nie ma powodu, abym ja, chcąc wykonywać czynności życia
    > codziennego, musiał się obowiązkowo ubezpieczać.

    Ty nie jesteś sam na świecie,- ubezpieczenie OC ma nie chronić twoje
    interesy, ale dobro twojej ewentualnej ofiary! No i nie w przypadku
    czynności dnia codziennego, ale omawianej tu jazdy na rowerze, która
    bezspornie MOŻE skutkować wypadkiem, w której ktoś poniesie z twojej
    winy szkodę, ktorej byc może sam nie będziesz w stanie zadośćuczynić!

  • 98. Data: 2013-06-02 11:11:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 10:07:05 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    ent&view=article&id=116&Itemid=115

    > Czyli jednak ktoś spróbował i się nie sprawdziło.

    Odwrotnie - wielu sprobowalo i widac sie sprawdzalo. Przed wojna.
    Po wojnie jakos juz nie slyszalem. Czyzby byly wazniejsze rzeczy do
    zrobienia ? Choc jak mozna wyczytac - do 1953 rejestrowano.

    Byc moze mialo to cos wspolnego z importem rowerow, ktore zaczely
    zagrazac krajowemu przemyslowi. A wiec nalozono na nie clo ... a potem
    trzeba walczyc z przemytem :-)

    J.

  • 99. Data: 2013-06-02 11:13:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-02 11:08, p47 pisze:
    > Ale, stosując podobne do twoich idiotyczne argumenty

    Myślę, że nie ma sensu dłużej z tobą dyskutować. Przynajmniej dopóki nie
    kupisz ubezpieczenia OC od szkód spowodowanych twoją publiczną
    aktywnością w internecie.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2013-06-02 11:19:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Jun 2013 09:51:11 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Maksymalna suma ubezpieczenia w Warcie to milion złotych. To 2000zł
    > renty przez 40 lat. Raczej starczy :)

    Zapominasz o odsetkach. 3% obligacji skarbowych od miliona to 30 tys
    rocznie, 2.5tys miesiecznie ..

    J.