    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 1 Jun 2013 13:45:24 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!

    On Wed, 29 May 2013, ToMasz wrote:

    > ubezpieczenie OC całej rodziny, wtym zdarzeń na drodze - 50zł/rok
    > Czy to tak dużo?

    Już Ci wyjaśnili co sobie tym ubezpieczeniem możesz (też mam, jakby co).

    Możesz posprawdzać w archiwach - od lat szukam "normalnego" ubezpieczenia
    na jazdę rowerem, na *takich zasadach* jak dla samochodu.
    NIE MA.
    Raz jeden było w ofercie, wyłącznie dla studentów, w ramach jakiejś
    akcji 'ubezpieczenia na całą Europę' (dedukuję, że w .eu są kraje
    w których bywa "normalniej" i zasady były narzucone odgórnie przez
    organizację m-narodową).

    Idzie oczywiście o kwotę ubezpieczenia od szkód osobowych - realnie
    bardzo mało prawdopodobnych (przy rowerze głównie pośrednio),
    ale za to *OD NICH* trzeba się ubezpieczyć.
    Nie da się.
    Można tylko "majątkowo", a w tym momencie kwota na milion czy dwa
    (renta przez wiele lat!) jest zabijająca.

    Jasne, że szkody kategorii majątkowej oraz niewielkie osobowe
    (złamanie albo cóś) są znacznie bardziej prawdopodobne i OC
    majątkowe istotną z p. widzenia prawdopodobieństwa część
    "załatwia".
    Ale nie załatwia tych NAJBARDZIEJ ISTOTNYCH.
    Bardzo mało prawdopodobnych, ale za to "groźnych" również dla kieszeni.

    > To cena przeciętnej opony rowerowej

    I pozwala w najlepszym razie pokryć szkody materialne w wymiarze
    starego auta. Nie zapomnij odliczyć "kosztów prawnych", zawartych
    również w kwocie ubezpieczenia, żebyś mi całymi 100kzł nie rzucił
    na stół ;) - tyle poszkodowany nigdy nie dostanie

    > Nie wiem jak Wy, ale ja znam jeden przypadek, w którym rowerzysta
    > bez OC musiał pokrywać szkody.

    Też znam, choć szkody niewielkie (reflektor), zaraz potem
    kupował całej rodzinie :)

    pzdr, Gotfryd