  • 201. Data: 2010-11-15 15:40:16
    Temat: Re: Zabójczy nakaz jazdy na światłach - nowe fakty
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    " Semir" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:ibgm5m$8i3$1@inews.gazeta.pl...
    > Natknąłem się na takie coś:
    >
    > http://tiny.pl/hwdfs
    >
    > Przyznam, że wcześniej od tej strony o tym nie myślałem.
    > Jak dla mnie bardzo logicznie i porządnie wytłumaczone. Czy rząd tego nie
    > widzi czy też nie chce widzieć?

    A co powiesz o tym?

    http://tinyurl.com/2fwbwff

    Jest swiadek, sa zeznania, wszystko loicznie i porzadnie wytlumaczone. Czy
    rzad tego zagrozenia nie widzi, czy tez nie chce widziec?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 202. Data: 2010-11-15 19:01:30
    Temat: Re: Zab?jczy nakaz jazdy na ?wiat?ach - nowe fakty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2010, Jacek_P wrote:

    > co sądzą o tym przepisie. Zresztą Gotfryd Smolik pisał, chyba nawet tu,
    > że kierowca patrzył na niego i 'nie widział go'

    Uściślam: nie na mnie.
    Dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja, że siedziałem w roli
    pasażera na przednim siedzeniu i nieoczekiwanie kierowca (dwaj
    różni) ruszył na jadącego z pierwszeństwem rowerzystę.
    Nie "na pustej droze", a w jakimś tam ruchu (ruchu z obu stron).
    Oba razy kierowcy zdążyli się "z zapasem" zatrzymać, nie zmuszając
    rowerzystow do jakichś reakcji, ale sam fakt ruszenia zmnie zdumiał
    - rowerzyści byli DOBRZE widoczni.
    I nie, nie było to "lekkie ruszanie" z zamiarem wyjechania tuż
    za tylnym błotnikiem roweru, tylko ostry start (jak to w mieście
    przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej) i depnięcie po hamulcach.

    pzdr, Gotfryd

  • 203. Data: 2010-11-15 19:22:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Artur\(m\)" napisal:
    > Ja przejechałem 300 000kkm i wiem, że się przydają

    To ty astronauta jesteś? 8^)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 204. Data: 2010-11-15 21:35:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek_P,

    > To ty astronauta jesteś? 8^)

    Akurat do Słoneczka i z powrotem ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 205. Data: 2010-11-15 22:26:46
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-15 19:22:08 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > To ty astronauta jesteś? 8^)

    Czepiasz się.
    Pojechał na Słońce i wrócił.
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 206. Data: 2010-11-15 22:35:50
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-15 22:26, Bydlę pisze:

    > Czepiasz się.
    > Pojechał na Słońce i wrócił.
    > ;-)

    Dlatego taki opalony. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 207. Data: 2010-11-16 08:36:34
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > To ty astronauta jesteś? 8^)

    Mogłem napisać również 300kkm
    ale to by nie zrobiło wrażenia...
    a kto mi udowodni (w Internecie)
    że nie jeżdżę 22h/dobę:),
    albo, że nie jestem przystojnym, bogatym, wysportowanym młodzieńcem.???
    ...albo, że nie jestem świetnym kierowcą???

    Artur(m)

  • 208. Data: 2010-11-16 09:51:21
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Użytkownik " Semir" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przyznam, że wcześniej od tej strony o tym nie myślałem.
    > Jak dla mnie bardzo logicznie i porządnie wytłumaczone. Czy rząd tego nie

    Gość nie umie posługiwać się statystyką. Popełnia błąd na samym początku.
    Skoro chce wykazać zależność nakazu włączania świateł w ciągu dnia w porze
    letniej, to dlaczego bierze pod uwagę wszystkie wypadki? Także te, które
    zdarzyły się nocą? No chyba że chce znieść nakaz używania świateł w nocy...
    :-)
    Po raz kolejny napiszę - należy analizować wyłacznie wzrost/spadek liczby
    wypadków w ciągu dnia (bo w nocy i tak trzeba używać świateł) oraz w porze
    między marcem a październikiem (bo też nikt nie kwestionuje potrzeby
    używania świateł przez cały dzień w tych porach roku) - kwestionowany nakaz
    dotyczy dni między marcem a październikiem.
    Statystyki są wyraźne - wprowadzenie obowiązku świateł nie zmniejszyło co
    prawda liczby wypadków, ale po raz pierwszy od lat spowodowało znacznie
    mniejszy ich przyrost. A za globalne zwiększenie liczby wypadków w ostatnich
    latach odpowiada głównie młodzież wracająca z dyskotek na przełomie nocy i
    dnia (godz. 3-6 rano), często zmęczona, pijana i wracająca w 8 osób autem
    osobowym. Tyle w temacie.
    Tomek

  • 209. Data: 2010-11-16 13:36:22
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-16 09:51:21 +0100, "Tomek" <t...@t...pl> said:

> [...]
    > między marcem a październikiem (bo też nikt nie kwestionuje potrzeby
    > używania świateł przez cały dzień w tych porach roku)

    Nienienie.
    Właśnie odpisujesz w wątku, w którym są ludzie kwestionujący potrzebę
    używania świateł przez caly dzień (m.in.) w tych porach roku.
    I kwestionowany jest zakaz w skali całego roku - bo jeśli jest bzdurny,
    to tak samo w kwietniu jak i dzisiaj.

    --
    Bydlę

  • 210. Data: 2010-11-16 16:49:44
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Semir wrote:
    > Natknąłem się na takie coś:
    >
    > http://tiny.pl/hwdfs

    Łatwo dajesz się zmanipulować...

    > Przyznam, że wcześniej od tej strony o tym nie myślałem.
    > Jak dla mnie bardzo logicznie i porządnie wytłumaczone.

    Ale dla kogoś kto zna się na statystyce a nie tylko udaje to to jest
    bełkot i manipulacja.

    Jakbyś obejrzał nieco dokładniejsze statystyki, to wyjdzie z nich, że
    cała nadwyżka w liczbie ofiar mieści się w miesiącach zimowych których
    całoroczny nakaz jazdy na światłach nie dotyczy.

    > Czy rząd tego nie
    > widzi czy też nie chce widzieć?

    Może ktoś w rządzie zna się na statystyce lepiej od Ciebie.

    A może ty jesteś neelix?

    \SK