-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
ews2.glorb.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 31 Dec 2010 01:44:16 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
References: <dk8hz2prge1f$.fm2xlwwq2ni3.dlg@40tude.net>
<ifj3lt$82g$1@usenet.news.interia.pl>
In-Reply-To: <ifj3lt$82g$1@usenet.news.interia.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 62
Message-ID: <4d1d275f$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.139.207
X-Trace: 1293756255 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2450 83.11.139.207:26684
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2338858
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-31 00:13, megrims pisze:
> (ciach)
> Co do wypadków:
>
> W Niemczech mówią "Freie Wege fur freie Leute".
> Wolne (nieograniczone) drogi dla wolnych ludzi.
>
> U nas na 100 wypadków ginie coś ponad 11 osób,
> a w Niemczech kilka razy mniej.
>
> IMO dlaczego:
> - zarządzanie ruchem
> - dyscyplina, zdrowy rozsądek, odpowiedzialność i system
> szkolenia kierowców
> - jakość nawierzchni
> - poziom techniczny pojazdów
Niemcy mają mniejszy stosunek ofiar wypadków do ilości wypadków, bo u
nas żeby zdarzenie było wypadkiem musi być minimum osoba ranna, u nich
AFAIK wystarczą znaczne straty materialne.
I te statystyki są nieporównywalne, bo u nich wychodzi że jest bardzo
dużo wypadków, ale mało ofiar.
> U nas jak jest dzwon, to ZAWSZE policja podaje jedną
> przyczynę: nadmierna prędkość.
Raczej "niedostosowanie prędkości do warunków jazdy", a to trochę
szersze pojęcie - mieści się tam to wszystko co napisałeś u góry.
Ale trudno też mówić że jak jakiś młody gniewny nie opanuje bolidu przy
100km/h w mieście, że przyczyną był niedostateczny system szkolenia czy
poziom techniczny pojazdu.
Chociaż oczywiście być może gdyby system szkolenia był lepszy, to młody
gniewny może by nie szalał.
Może gdyby zamiast pełnoletniego szrota miał nowoczesne auto, to też by
do wypadku nie doszło.
Ale mimo wszystko większość wypadków wynika z tego że pomimo że drogi są
kiepskie, system szkolenia słaby, samochody niesprawne, to ludzie pędzą
jak po niemieckich autobahnie.
> W Niemczech potrafią powiedzieć "oblodzona nawierzchnia" lub
> "intensywne opady śniegu".
U nas też się zdarza.
Ale IMO takie powody to prawda tylko w sytuacji kiedy są dodatkowe
argumenty za tym że kierowca naprawdę mógł się tego zjawiska nie
spodziewać w danym miejscu.
Bo jak ktoś jedzie w padającym śniegu i wypada z zakrętu no to jednak
wina jest kierowcy który przecenił swoje możliwości a nie śniegu jako
takiego.
> Za dużo w europie jest pieniactwa a za mało zdrowego rozsądku.
Kwestie dróg w Europie w zasadzie rozwiązano budując autostrady i tam
kierując ruch. Autostrady są szybkie, bezpieczne i nie przebiegają co
chwilę przez teren zabudowany.
A na ruch typowo miejski nie ma innej metody niż przestrzeganie
ograniczeń prędkości, bo tam gdzie przenika się gęsty ruch samochodów,
komunikacji miejskiej, pieszych, rowerów i różnych takich, tam kolizje
zawsze będą się zdarzały.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 09:28 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 09:52 WW
- 31.12.10 11:26 Jakub Witkowski
- 31.12.10 11:42 Jakub Witkowski
- 31.12.10 11:59 Technolog
- 31.12.10 12:01 Technolog
- 31.12.10 12:02 Technolog
- 31.12.10 12:05 Cavallino
- 31.12.10 12:10 Technolog
- 31.12.10 12:10 Maciek
- 31.12.10 12:14 Technolog
- 31.12.10 12:16 Maciek
- 31.12.10 12:17 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 12:21 Maciek
- 31.12.10 12:23 Technolog
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=