  • Data: 2010-12-31 11:26:50
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-30 16:02, Technolog pisze:
    > Za:
    > http://reklamisko.com/2010/piekna-reklama-spoleczna-
    a-wolnosc-kierowcow/

    > **Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach**
    >
    > Przypuśćmy, że z powodu niezapięcia pasów ktoś doznaje w wypadku
    > samochodowym poważnych obrażeń. Leczony jest on w państwowym szpitalu, więc
    > za pieniądze nas wszystkich (ubezpieczenie samochodowe nie pokrywa kosztów
    > leczenia ofiar wypadków). Wniosek: z mojego osobistego punktu widzenia,
    > jako płatnika podatków, sprawca wypadku poprzez niezapięcie pasów naraził
    > mnie na straty, gdyż z moich podaków pokrywane jest jego leczenie.

    > Czy wam też coś tu nie gra?

    Owszem, nie gra. Bardzo.

    Jeśli leczenie jest państwowe, to koszty leczenia każdego z nas są również sprawą
    państwową, ergo twoje własne zdrowie jest właściwie sprawą państwową. Ergo, państwo
    poczuwa się do PRAWA NAKAZYWANIA ci jak masz dbać o zdrowie, aby nie narażać
    państwa (ładnie to się mówi: "podatników") na straty.
    Dokładnie tak samo jest w każdej innej dziedzinie, w której państwo "daje".
    Daje - ale w zamian uzurpuje sobie prawo do określania co masz robić, jak i kiedy.
    I tego "dawania" oraz tej uzurpacji władzy jest coraz więcej.
    W granicy taki system nazywa się to niewolnictwo. Niewolnik wszystko "dostaje"
    od pana, ale sam nic nie może, bo cały jest pana.

    A wszystko zaczyna się od niewinnego hasła: "leczenie jest państwowe"...