-
Data: 2010-12-31 01:44:16
Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-31 00:13, megrims pisze:
> (ciach)
> Co do wypadków:
>
> W Niemczech mówią "Freie Wege fur freie Leute".
> Wolne (nieograniczone) drogi dla wolnych ludzi.
>
> U nas na 100 wypadków ginie coś ponad 11 osób,
> a w Niemczech kilka razy mniej.
>
> IMO dlaczego:
> - zarządzanie ruchem
> - dyscyplina, zdrowy rozsądek, odpowiedzialność i system
> szkolenia kierowców
> - jakość nawierzchni
> - poziom techniczny pojazdów
Niemcy mają mniejszy stosunek ofiar wypadków do ilości wypadków, bo u
nas żeby zdarzenie było wypadkiem musi być minimum osoba ranna, u nich
AFAIK wystarczą znaczne straty materialne.
I te statystyki są nieporównywalne, bo u nich wychodzi że jest bardzo
dużo wypadków, ale mało ofiar.
> U nas jak jest dzwon, to ZAWSZE policja podaje jedną
> przyczynę: nadmierna prędkość.
Raczej "niedostosowanie prędkości do warunków jazdy", a to trochę
szersze pojęcie - mieści się tam to wszystko co napisałeś u góry.
Ale trudno też mówić że jak jakiś młody gniewny nie opanuje bolidu przy
100km/h w mieście, że przyczyną był niedostateczny system szkolenia czy
poziom techniczny pojazdu.
Chociaż oczywiście być może gdyby system szkolenia był lepszy, to młody
gniewny może by nie szalał.
Może gdyby zamiast pełnoletniego szrota miał nowoczesne auto, to też by
do wypadku nie doszło.
Ale mimo wszystko większość wypadków wynika z tego że pomimo że drogi są
kiepskie, system szkolenia słaby, samochody niesprawne, to ludzie pędzą
jak po niemieckich autobahnie.
> W Niemczech potrafią powiedzieć "oblodzona nawierzchnia" lub
> "intensywne opady śniegu".
U nas też się zdarza.
Ale IMO takie powody to prawda tylko w sytuacji kiedy są dodatkowe
argumenty za tym że kierowca naprawdę mógł się tego zjawiska nie
spodziewać w danym miejscu.
Bo jak ktoś jedzie w padającym śniegu i wypada z zakrętu no to jednak
wina jest kierowcy który przecenił swoje możliwości a nie śniegu jako
takiego.
> Za dużo w europie jest pieniactwa a za mało zdrowego rozsądku.
Kwestie dróg w Europie w zasadzie rozwiązano budując autostrady i tam
kierując ruch. Autostrady są szybkie, bezpieczne i nie przebiegają co
chwilę przez teren zabudowany.
A na ruch typowo miejski nie ma innej metody niż przestrzeganie
ograniczeń prędkości, bo tam gdzie przenika się gęsty ruch samochodów,
komunikacji miejskiej, pieszych, rowerów i różnych takich, tam kolizje
zawsze będą się zdarzały.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.10 09:28 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 09:52 WW
- 31.12.10 11:26 Jakub Witkowski
- 31.12.10 11:42 Jakub Witkowski
- 31.12.10 11:59 Technolog
- 31.12.10 12:01 Technolog
- 31.12.10 12:02 Technolog
- 31.12.10 12:05 Cavallino
- 31.12.10 12:10 Technolog
- 31.12.10 12:10 Maciek
- 31.12.10 12:14 Technolog
- 31.12.10 12:16 Maciek
- 31.12.10 12:17 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.10 12:21 Maciek
- 31.12.10 12:23 Technolog
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS