  • 41. Data: 2011-07-18 22:57:53
    Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 22:53:03 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Ale za chwilę te koła zjeżdżają z garba i mam go pod podwoziem. Chyba
    > jednak dalej się nie rozumiemy...

    Zgadza się. Przyjrzyj się rysunkom samochodów, porównując zwłaszcza spód
    między osiami oraz pod każdą z osi i jak to wpływa na prześwit, to może
    zrozumiesz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 42. Data: 2011-07-18 23:06:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 18-07-2011 o 22:57:53 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Zgadza się. Przyjrzyj się rysunkom samochodów, porównując zwłaszcza spód
    > między osiami oraz pod każdą z osi i jak to wpływa na prześwit, to może
    > zrozumiesz.

    W obu samochadach jakie mam spód jest płaski (nic nie ogranicza
    prześwitu). Jak coś zmieści się pod przedni zderzak to o nic nie zahaczy.

    Pzdr
    TG

  • 43. Data: 2011-07-18 23:19:56
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-07-18 21:27:36 niejaki Waldek Godel napisał:

    > Masz już kartę stałego klienta w adacu? ;-)

    od 3 lat

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 44. Data: 2011-07-18 23:24:34
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-07-18 21:29:26 niejaki Massai napisał:

    > Hehe, podobnego widziałem ostatnio na mieście z kartką że do sprzedania.
    > Tylko butelkowa zieleń.

    jak cena w okolicach 27 tysi to chyba znam :)

    > Ależ to jest kobyła!

    wydaje się - jedzie sie jak autem typy transit czy sprinter - tylko
    wygodniej

    > Czekaj, można tym jeździć bez kategorii C? ;-) Viatolla masz
    > zainstalowanego?

    spokojnie - dmc w okolicach 2500-2900kg

    aczkolwiek przyczepka do tego - i już trzeba mieć kat.E + viatoll
    oczywiście - tylko w polsce - w reszcie europy osobówka z przyczepą nie
    płaci

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 45. Data: 2011-07-18 23:29:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 23:24:34 +0200, p0li napisał(a):

    > wydaje się - jedzie sie jak autem typy transit czy sprinter - tylko
    > wygodniej

    Oczywiście, że wygodniej, nawet kimnąć się można jak się na lawecie jedzie
    ;-)

  • 46. Data: 2011-07-18 23:43:53
    Od: "waldek" <g...@e...com.pl>

    > aczkolwiek przyczepka do tego - i już trzeba mieć kat.E + viatoll
    > oczywiście - tylko w polsce - w reszcie europy osobówka z przyczepą nie
    > płaci
    Spokojnie - niedługo powstaną bazy do navigacji zawierające komplet
    bramownic, podobnie do fotoradarów :)
    Przypchają się lokalne drogi, to ktoś wreszcie pomyśli.
    WOJO

  • 47. Data: 2011-07-19 02:17:50
    Temat: Re: Z cyklu
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > - moc ~150KM+ (docelowo gazownica sekwencyjna jak się auto sprawdzi)
    > - tylko benzyna 2.0+ turbo lub coś niedoładowanego V6 2.5+
    > - skrzynia automatyczna z wajchą nie przy kierownicy
    > - rocznik 2001+ (max. 10 lat)
    > - cena ~20kzł (auto, opłaty)
    > - dodatkowe ~10kzł na doprowadzenie do porządku (instalacja gazowa,
    > opony itp) w dalszym okresie czasu
    > - kompletny budżet dla zadbanego wózka ~30kzł
    > - nie dyskutujemy o wyższości skośnookich matchboxów, nad żabojadzkimi
    > wynalazkami czy teutońskimi czterokółkami
    >
    > Na dzień dzisiejszy widzę tylko jedno światełko w tunelu: Vel Satis

    Ja się jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).

    Polecę najpierw minusami:

    Jako następca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj będzie "spełniało standardy"
    bo w Vel Satisie jednak czuć i dziury i koleiny, podejrzewam że w XM
    był tylko fakt przejechania przez dziurę odczuwalny poza tym cisza i równo.

    Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać
    więc jeśli XM był lepszy od safrane (trochę mniejsze, mniejszy
    rozstaw, ale full hydro) to łoooo.. będzie spory minus, i koleiny są
    widoczne bo w poprzedniku to żadnego znaczenia nie miało, a tu trzęsie
    i czuć - za to nie słychać nic.

    To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
    (doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).

    a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
    lepiej jedzie :)

    A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
    (odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

    Ok plusy:

    Naprawdę ciche, choć ten 3.5V6 głośniejsze niż poprzednik, w każdym razie
    przy 200km/h naprawdę cicho. (a podwójne szyby ważne, jest różnica).

    W zakręty wchodzi nie jak van, ale też nie jak poprzednik, w każdym
    razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem się tym nie "lata".
    mam wrażenie że XM wszedł by lepiej (hydro równało na boki ?),
    w każdym razie safrane wchodził.

    Kop dokładnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prędkości 30..190),
    potem wolniej. (chyba lżejsze bo waży 1800kg czy jakoś tak).

    Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochę głupia
    bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
    Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).

    W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna
    na szerokość coś jak safrane czy s class, delikatnie większe od XM
    czy lancii K.

    z tyłu się fajnie siedzi, tam jest lepsze zawieszenie :), ekran jest.

    silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje
    przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.

    w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie:
    -dziura
    -koleina
    -koleina z wodą

    za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".
    a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią).

    pozdrawiam.

  • 48. Data: 2011-07-19 03:34:32
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Waldek Godel

    > Oczywiście, że wygodniej, nawet kimnąć się można jak się na lawecie
    > jedzie ;-)

    Ale można dostać klockiem w głowę, jak akurat komuś obok wypadnie.

  • 49. Data: 2011-07-19 09:06:41
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał(a):

    > pg
    >
    > Mk2 2008+ za 30k?
    >
    > ;)

    Superb jest taki brzydki, ze nawet tyle bym nie dal ;))

  • 50. Data: 2011-07-19 09:12:04
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > A był jeden taki '98 2.9V6, ale czas na inne auto raczej nadszedł - więc
    > mój też za jakiś czas będzie szukał nowego właściciela.

    A gdzie on był? Przyzwoity jakiś?