  • 51. Data: 2011-07-19 11:43:13
    Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-18 22:10, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:

    > Mondeo MK3?

    Segment niżej niż rozważany...

    > Jestem pod sporym wrażeniem przestronności wnętrza w Fordach. Auto o
    > dość nowoczesnej linii, z dobrymi silnikami Diesla (tak wiem, że
    > bierzesz pod uwagę tylko benzynę, ale że silników benzynowych nie znam,
    > to polecę Diesla :).

    Na 99% nie chcę diesla. Przy moim jeżdżeniu benzyna jest najlepszym wyborem.

    > Rynku nie znam, ale pobieżne przeglądnięcie Allegro daje ceny 22-25kPLN
    > za 2003-2005rok.

    W automacie ich malutko niestety jest...

    --
    MM

  • 52. Data: 2011-07-19 11:44:59
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-18 22:09, Waldek Godel wrote:

    > Jakby nie twoje dziwne silnikowe preferencje, to bym ci pikusia doradził,
    > choć w sumie jest też 2.0 benzyna, choć wolnossąca.

    Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
    swobodnie, ale tutaj ... budżet.

    > Ale gaz w takim aucie kompletnie nie ma sensu.

    Na razie nie rozważam.

    Jak będzie taka konieczność - pomyśli się.

    --
    MM

  • 53. Data: 2011-07-19 11:46:41
    Temat: Re: Z cyklu
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-19 09:06, pablo eldiablo wrote:

    > Superb jest taki brzydki, ze nawet tyle bym nie dal ;))

    Kwestia gustu. Co powiesz o Vel Satis'ie czy XM'ie? ;)

    Dla mnie Superb jest do przełknięcia optycznie - ale to sedan. Ciężej
    przełknąć "finezyjne" wnętrze, po prostu typowo toporne jak to w VW.

    --
    MM

  • 54. Data: 2011-07-19 11:48:19
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-19 09:12, CeSaR wrote:

    > A gdzie on był? Przyzwoity jakiś?

    Kraków, Exclusive, ściągany zza granicy, na moje oko warty był
    zainteresowania - w sensie oglądnięcia.

    Ktoś z KC potem go oglądał i mówił że zadbany.

    Wkrótce potem ogłoszenie zniknęło.

    --
    MM

  • 55. Data: 2011-07-19 11:53:27
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-19 02:17, Michał wrote:

    > Ja się jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).
    >
    > Polecę najpierw minusami:
    >
    > Jako następca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj będzie "spełniało standardy"
    > bo w Vel Satisie jednak czuć i dziury i koleiny, podejrzewam że w XM
    > był tylko fakt przejechania przez dziurę odczuwalny poza tym cisza i równo.

    Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem.

    Generalnie odczucia pozytywne.

    > Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać
    > więc jeśli XM był lepszy od safrane (trochę mniejsze, mniejszy
    > rozstaw, ale full hydro) to łoooo.. będzie spory minus, i koleiny są
    > widoczne bo w poprzedniku to żadnego znaczenia nie miało, a tu trzęsie
    > i czuć - za to nie słychać nic.

    XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie
    nic mnie nie zaskoczyło.

    > To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
    > (doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).

    Im mniej, tym lepiej.

    > a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
    > lepiej jedzie :)

    17tki to chyba standard?

    > A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
    > (odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

    Legendy ;)

    > Ok plusy:
    >
    > Naprawdę ciche, choć ten 3.5V6 głośniejsze niż poprzednik, w każdym razie
    > przy 200km/h naprawdę cicho. (a podwójne szyby ważne, jest różnica).
    >
    > W zakręty wchodzi nie jak van, ale też nie jak poprzednik, w każdym
    > razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem się tym nie "lata".
    > mam wrażenie że XM wszedł by lepiej (hydro równało na boki ?),

    Włączony sport w HA pomaga w szybkim lataniu w zakrętach.

    > w każdym razie safrane wchodził.
    >
    > Kop dokładnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prędkości 30..190),
    > potem wolniej. (chyba lżejsze bo waży 1800kg czy jakoś tak).
    >
    > Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochę głupia
    > bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
    > Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).

    Mówisz o Cabasse że cienkie??

    > W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna
    > na szerokość coś jak safrane czy s class, delikatnie większe od XM
    > czy lancii K.

    A jednak w środku przez te plastiki czułem się ciut mniej przestronniej
    niż w XM'ie.

    > silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje
    > przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.
    > a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią).

    Mówisz o Aisanie do 3.5 że się sypie??

    > w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie:
    > -dziura
    > -koleina
    > -koleina z wodą
    >
    > za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".

    Do czego porównujesz?

    --
    MM

  • 56. Data: 2011-07-19 11:54:52
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-19 11:57, CeSaR wrote:

    > Szkoda. Jakiś fajny by mi może pasował. Mam sentyment do hydro.

    Ano jest.

    Sam się zastanawiam, czy kolekcjonersko nie zakupię sobie takiego j/w -
    tylko kwestia garażu na zimę jest do zorganizowania ;)

    --
    MM

  • 57. Data: 2011-07-19 11:57:54
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

  • 58. Data: 2011-07-19 12:05:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 11:44:59 +0200, Maciej M. napisał(a):

    > Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
    > swobodnie, ale tutaj ... budżet.

    Wbrew pozorom nie jest takie małe. Jak kiedyś z Mirkiem P. rozmawialiśmy
    tutaj - każdym rozmiarem wnętrze, poza szerokością na tylnych fotelach
    przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szerokość jest o 5 mm mniejsza OIDP.
    I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 59. Data: 2011-07-19 12:14:06
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2011-07-19 12:05, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szerokość jest o 5 mm mniejsza OIDP.
    > I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.

    Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii
    uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w
    limuzynie HB.

    Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze
    rozsądnie jeżdżące w automacie i benzynie jest praktycznie nie do
    dostania. To drugie - już pisałem, budżet.

    A że Vectra ciasnawa jest to już wiemy ;)

    --
    MM

  • 60. Data: 2011-07-19 12:31:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 19 Jul 2011 12:14:06 +0200, Maciej M. napisał(a):

    > Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii
    > uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w
    > limuzynie HB.

    Powiem tak - z uniwersalnością i pakownością bym polimeryzował. Owszem, XM
    Break to nie jest, ale XM berline już pokonuje. Xantię/BX bije na głowę,
    nawet Breaka.
    Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe.
    Jeżeli chodzi o komfort, to przynajmniej przednie fotele są najwygodniejsze
    w jakich jeździłem, może poza Pugiem 309 i tymi z BX GTi.
    Owszem, pierwsze wrażenie jest, że twarde i niewygodne, ale to tylko
    wrażenie.

    > Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze
    > rozsądnie jeżdżące w automacie i benzynie jest praktycznie nie do
    > dostania. To drugie - już pisałem, budżet.

    Jest, tyle, że pewnie importowane. W dodatku pasujące do twoich preferencji
    - bo automatyczna skrzynia biegów jest tylko z silnikiem 2.0i w dodatku w
    dobrze wypasionych wersjach, bardzo często Exclusive.

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?i
    d=147591295&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price
    .consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&mak
    eModelVariant1.modelId=29&transmissions=AUTOMATIC_GE
    AR&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1
    ten akurat już sprzedany, ale masz przykład, że owszem, da się, choć raczej
    z importu, w Bolandzie głównie golasy 1.6 sprzedawano.