-
51. Data: 2011-07-19 11:43:13
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-18 22:10, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" wrote:
> W dniu 2011-07-18 16:01, Maciej M. pisze:
>
>> A więc szukamy naprawdę wygodnego auta rodzinnego 2+2, z dedykacją na
>> rodzinne wakacyjne podróże.
>
> Mondeo MK3?
Segment niżej niż rozważany...
> Jestem pod sporym wrażeniem przestronności wnętrza w Fordach. Auto o
> dość nowoczesnej linii, z dobrymi silnikami Diesla (tak wiem, że
> bierzesz pod uwagę tylko benzynę, ale że silników benzynowych nie znam,
> to polecę Diesla :).
Na 99% nie chcę diesla. Przy moim jeżdżeniu benzyna jest najlepszym wyborem.
> Rynku nie znam, ale pobieżne przeglądnięcie Allegro daje ceny 22-25kPLN
> za 2003-2005rok.
W automacie ich malutko niestety jest...
--
MM
-
52. Data: 2011-07-19 11:44:59
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-18 22:09, Waldek Godel wrote:
>> Nie planuję obecnie wozić 7 osób + kupy gratów, więc póki co vana nie
>> rozważam w pierwszej kolejności, no i problem płyt chodznikowych nie
>> istnieje. Co nie zmienia faktu że takie Grand Espace 3.5V6 Initiale ma
>> rację bytu w razie konieczności, jak i czworaczki np. Phedra.
>>
>> C5 Mk2 również nie należy do przestrzennych. Dopiero Mk3 wygląda na
>> zauważalnie większe.
>
> Jakby nie twoje dziwne silnikowe preferencje, to bym ci pikusia doradził,
> choć w sumie jest też 2.0 benzyna, choć wolnossąca.
Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
swobodnie, ale tutaj ... budżet.
> Ale gaz w takim aucie kompletnie nie ma sensu.
Na razie nie rozważam.
Jak będzie taka konieczność - pomyśli się.
--
MM
-
53. Data: 2011-07-19 11:46:41
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 09:06, pablo eldiablo wrote:
>>>>> Skoda Superb ? Dyrektorskie auto ..
>>>>
>>>> Sedan...
>>>
>>> http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/
01/SkodaSuperb-twindoor.j
>> pg
>>
>> Mk2 2008+ za 30k?
>>
>> ;)
> Superb jest taki brzydki, ze nawet tyle bym nie dal ;))
Kwestia gustu. Co powiesz o Vel Satis'ie czy XM'ie? ;)
Dla mnie Superb jest do przełknięcia optycznie - ale to sedan. Ciężej
przełknąć "finezyjne" wnętrze, po prostu typowo toporne jak to w VW.
--
MM
-
54. Data: 2011-07-19 11:48:19
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 09:12, CeSaR wrote:
>> A był jeden taki '98 2.9V6, ale czas na inne auto raczej nadszedł - więc
>> mój też za jakiś czas będzie szukał nowego właściciela.
>
> A gdzie on był? Przyzwoity jakiś?
Kraków, Exclusive, ściągany zza granicy, na moje oko warty był
zainteresowania - w sensie oglądnięcia.
Ktoś z KC potem go oglądał i mówił że zadbany.
Wkrótce potem ogłoszenie zniknęło.
--
MM
-
55. Data: 2011-07-19 11:53:27
Temat: Re: Z cyklu
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 02:17, Michał wrote:
> Ja się jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).
>
> Polecę najpierw minusami:
>
> Jako następca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj będzie "spełniało standardy"
> bo w Vel Satisie jednak czuć i dziury i koleiny, podejrzewam że w XM
> był tylko fakt przejechania przez dziurę odczuwalny poza tym cisza i równo.
Testowałem 2.2DCi w automacie - jakichś wielkich zastrzeżeń nie miałem.
Generalnie odczucia pozytywne.
> Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać
> więc jeśli XM był lepszy od safrane (trochę mniejsze, mniejszy
> rozstaw, ale full hydro) to łoooo.. będzie spory minus, i koleiny są
> widoczne bo w poprzedniku to żadnego znaczenia nie miało, a tu trzęsie
> i czuć - za to nie słychać nic.
XM - małe nierówności czuć, dużych nie. Sprężyna - odwrotnie. Specjalnie
nic mnie nie zaskoczyło.
> To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
> (doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).
Im mniej, tym lepiej.
> a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
> lepiej jedzie :)
17tki to chyba standard?
> A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
> (odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)
Legendy ;)
> Ok plusy:
>
> Naprawdę ciche, choć ten 3.5V6 głośniejsze niż poprzednik, w każdym razie
> przy 200km/h naprawdę cicho. (a podwójne szyby ważne, jest różnica).
>
> W zakręty wchodzi nie jak van, ale też nie jak poprzednik, w każdym
> razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem się tym nie "lata".
> mam wrażenie że XM wszedł by lepiej (hydro równało na boki ?),
Włączony sport w HA pomaga w szybkim lataniu w zakrętach.
> w każdym razie safrane wchodził.
>
> Kop dokładnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prędkości 30..190),
> potem wolniej. (chyba lżejsze bo waży 1800kg czy jakoś tak).
>
> Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochę głupia
> bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
> Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).
Mówisz o Cabasse że cienkie??
> W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna
> na szerokość coś jak safrane czy s class, delikatnie większe od XM
> czy lancii K.
A jednak w środku przez te plastiki czułem się ciut mniej przestronniej
niż w XM'ie.
> silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje
> przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.
> a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią).
Mówisz o Aisanie do 3.5 że się sypie??
> w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie:
> -dziura
> -koleina
> -koleina z wodą
>
> za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".
Do czego porównujesz?
--
MM
-
56. Data: 2011-07-19 11:54:52
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 11:57, CeSaR wrote:
>> Kraków, Exclusive, ściągany zza granicy, na moje oko warty był
>> zainteresowania - w sensie oglądnięcia.
>> Ktoś z KC potem go oglądał i mówił że zadbany.
>> Wkrótce potem ogłoszenie zniknęło.
>
> Szkoda. Jakiś fajny by mi może pasował. Mam sentyment do hydro.
Ano jest.
Sam się zastanawiam, czy kolekcjonersko nie zakupię sobie takiego j/w -
tylko kwestia garażu na zimę jest do zorganizowania ;)
--
MM
-
57. Data: 2011-07-19 11:57:54
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "CeSaR" <a...@m...com>
> Kraków, Exclusive, ściągany zza granicy, na moje oko warty był
> zainteresowania - w sensie oglądnięcia.
> Ktoś z KC potem go oglądał i mówił że zadbany.
> Wkrótce potem ogłoszenie zniknęło.
Szkoda. Jakiś fajny by mi może pasował. Mam sentyment do hydro.
C
-
58. Data: 2011-07-19 12:05:29
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 19 Jul 2011 11:44:59 +0200, Maciej M. napisał(a):
> Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
> swobodnie, ale tutaj ... budżet.
Wbrew pozorom nie jest takie małe. Jak kiedyś z Mirkiem P. rozmawialiśmy
tutaj - każdym rozmiarem wnętrze, poza szerokością na tylnych fotelach
przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szerokość jest o 5 mm mniejsza OIDP.
I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
59. Data: 2011-07-19 12:14:06
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>
On 2011-07-19 12:05, Waldek Godel wrote:
>> Picasso jest zdecydowanie za małe. Dopiero w Grand C4 można się poczuć
>> swobodnie, ale tutaj ... budżet.
>
> Wbrew pozorom nie jest takie małe. Jak kiedyś z Mirkiem P. rozmawialiśmy
> tutaj - każdym rozmiarem wnętrze, poza szerokością na tylnych fotelach
> przeewyższa Vectrę C. A ta mniejsza szerokość jest o 5 mm mniejsza OIDP.
> I bagażnik 560 litrów, więcej niż Vectra kombi.
Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii
uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w
limuzynie HB.
Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze
rozsądnie jeżdżące w automacie i benzynie jest praktycznie nie do
dostania. To drugie - już pisałem, budżet.
A że Vectra ciasnawa jest to już wiemy ;)
--
MM
-
60. Data: 2011-07-19 12:31:54
Temat: Re: Z cyklu "jakie auto" - tym razem propozycja wygodnej limuzyny rodzinnej
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 19 Jul 2011 12:14:06 +0200, Maciej M. napisał(a):
> Małe nie jest jak na swoją klasę, ale w kwestii
> uniwersalności/pakowności/trakcji/komforcie nie jest tak dobrze jak w
> limuzynie HB.
Powiem tak - z uniwersalnością i pakownością bym polimeryzował. Owszem, XM
Break to nie jest, ale XM berline już pokonuje. Xantię/BX bije na głowę,
nawet Breaka.
Trakcja.. no cóż, to auto miejskie a nie wyczynowe.
Jeżeli chodzi o komfort, to przynajmniej przednie fotele są najwygodniejsze
w jakich jeździłem, może poza Pugiem 309 i tymi z BX GTi.
Owszem, pierwsze wrażenie jest, że twarde i niewygodne, ale to tylko
wrażenie.
> Jeździłem Picasso I i Grand C4 - więc odczucia mam. To pierwsze
> rozsądnie jeżdżące w automacie i benzynie jest praktycznie nie do
> dostania. To drugie - już pisałem, budżet.
Jest, tyle, że pewnie importowane. W dodatku pasujące do twoich preferencji
- bo automatyczna skrzynia biegów jest tylko z silnikiem 2.0i w dodatku w
dobrze wypasionych wersjach, bardzo często Exclusive.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?i
d=147591295&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price
.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&mak
eModelVariant1.modelId=29&transmissions=AUTOMATIC_GE
AR&negativeFeatures=EXPORT&lang=de&pageNumber=1
ten akurat już sprzedany, ale masz przykład, że owszem, da się, choć raczej
z importu, w Bolandzie głównie golasy 1.6 sprzedawano.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.