    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z cyklu
    Date: Tue, 19 Jul 2011 00:17:50 +0000 (UTC)

    Maciej M. <xenes@[no-spam]interia.pl> napisał(a):

    > Hej,
    >
    > Co prawda temat już samodzielnie wałkowałem, ale sam jestem ciekaw co o
    > tym myślicie.
    >
    > A więc szukamy naprawdę wygodnego auta rodzinnego 2+2, z dedykacją na
    > rodzinne wakacyjne podróşe.
    >
    > Założenia konieczne:
    >
    > - _DUĹťY_, wygodny, komfortowy hatchback/liftback (kombi i sedan odpada)
    > - godny następca <http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM>
    > - moc ~150KM+ (docelowo gazownica sekwencyjna jak się auto sprawdzi)
    > - tylko benzyna 2.0+ turbo lub coś niedoładowanego V6 2.5+
> [...]

    Ja się jeszcze wypowiem w temacie Vel Satisa (3.5 Initiale).

    Polecę najpierw minusami:

    Jako następca XM, nie wiem czy zawieszenie tutaj będzie "spełniało standardy"
    bo w Vel Satisie jednak czuć i dziury i koleiny, podejrzewam że w XM
    był tylko fakt przejechania przez dziurę odczuwalny poza tym cisza i równo.

    Kiepski jest zwłaszcza przód, i człowiek zaczyna dziury omijać
    więc jeśli XM był lepszy od safrane (trochę mniejsze, mniejszy
    rozstaw, ale full hydro) to łoooo.. będzie spory minus, i koleiny są
    widoczne bo w poprzedniku to żadnego znaczenia nie miało, a tu trzęsie
    i czuć - za to nie słychać nic.

    To chyba koniec minusów :) pomijając prawie brak rozwoju w elektronice.
    (doszedł radar, czujnik światła i szyby mokrej - i to wszystko).

    a i opony trzeba zmienić z fabrycznych 18' na 17' - mniej trzęsie,
    lepiej jedzie :)

    A i wjeżdżanie na krawężniki, trzeba zwolnić, bo czuć i przechyli
    (odrazu), bo pewnie XM to każda prędkość ;)

    Ok plusy:

    Naprawdę ciche, choć ten 3.5V6 głośniejsze niż poprzednik, w każdym razie
    przy 200km/h naprawdę cicho. (a podwójne szyby ważne, jest różnica).

    W zakręty wchodzi nie jak van, ale też nie jak poprzednik, w każdym
    razie pozytywnie, ale nie sportowo, bokiem się tym nie "lata".
    mam wrażenie że XM wszedł by lepiej (hydro równało na boki ?),
    w każdym razie safrane wchodził.

    Kop dokładnie jak BMW745i E65fl (w zakresie prędkości 30..190),
    potem wolniej. (chyba lżejsze bo waży 1800kg czy jakoś tak).

    Nawigacja i reszta poprawnie, komp gada, aaa elektronika trochę głupia
    bo errory czasami się powiesi coś innego a zgłasza coś innego.
    Audio niestety bardzo przeciętne (to niby za 18k pln).

    W środku z miejscem, ok, nad głową więcej, karta jest fajna
    na szerokość coś jak safrane czy s class, delikatnie większe od XM
    czy lancii K.

    z tyłu się fajnie siedzi, tam jest lepsze zawieszenie :), ekran jest.

    silnik 3.5 ponoć mocny nie do zajechania, na gaz się to daje
    przerobić a potem sypie errorami ;) skrzynie słabe - niszczą się.

    w skrócie miłe auto, ale wróci nieznane pojęcie:
    -dziura
    -koleina
    -koleina z wodą

    za to pewnie zniknie pojęcie: "znowu zniszczona opona na dziurze".
    a i nie nie psuje się, po prostu jeździ (poza skrzynią).

    pozdrawiam.