  • Data: 2014-06-25 20:23:45
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:lof1hg$g1$1@dont-email.me...
    > Mam dla Ciebie zadanie:
    > weź jakiegokolwiek kaseciaka, obejrzyj drogę prowadzenia taśmy, sprawdź
    > głowicę w jaki sposób jest zamocowana, zmierz rezystancję między jej
    > wyprowadzeniami a obudową (najlepiej na odłączonej), przyjrzyj się gumowej
    > rolce dociskającej taśmę to wałka stabilizatora przesuwu i zastanów się
    > czy jakikolwiek ładunek przejdzie przez ten tor przeszkód.

    Wystarczy, że rozładuje się do pierwszego napotkanego przewodnika.
    Przeważnie się nie usłyszy. Ale jeśli będzie to blisko głowicy (prąd płynący
    przez ten przewodnik i wzbudzone niewielkie pole magnetyczne - choćby
    blaszka podtrzymująca filc dociskający taśmę... daleko od głowicy nie jest),
    to zdarzy się, że w głośnikach/słuchawkach zmieni się to w cichy trzask.
    Zginie w forte - zostanie zamaskowane. Przy piano/pianissimo, każda skaza
    wyjdzie w odsłuchu. W magnetach babra(łe)m się, zanim nastał stan wojenny. A
    jako, że inaczej, niż inni faceci jestem słuchowcem... Szczęśliwie, problem
    to marginalny (1), gdyż rzeczywiście, ładunek przeważnie zejdzie, zanim
    dotrze w miejsce "wrażliwe". Ale z rzadka dociera.
    WIesz... nieraz już słyszałem snop iskier (jak zdejmowany sweterek) w
    przewijanej taśmie. Jeśli mechanizm magneta nie hałasuje, jeśli kaseta także
    nie, to osoby o bardzo wyczulonym słuchu (2) usłyszą. A nie zawsze, między
    rolką odwijającą taśmę, a głowicą, znajdzie się jakikolwiek element
    metalowy.
    Jak mi cyknie na piosence Boney M, to oleję. Ale, jak mi na wejściu do
    Bolera coś stuknie, to nie należy się w tym miejscu spodziewać mojego
    uśmiechu.

    (1) W gramofonach, przy winylach, znacznie częściej.
    (2) Ja na ten przykład, usłyszę różnicę między MP3-320, a WAV.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.