  • Data: 2014-06-27 11:18:00
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-27 10:11, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Były (są?) stosowane przy kopiowaniu delikatnych i wartościowych płyt.

    Miałem na myśli rynek konsumencki.

    > Paradoksalnie poważnym problemem była zbyt duża dokładność odczytu laserowego
    > ,,zbierającego'' każdy brud z rowków. Gramofony takie nie czytały też
    > płyt przeźroczystych oraz kolorowych.

    Zgadza się. "Wieki temu" widziałem schemat jakiegoś układu całkującego,
    próbującego eliminować wpływ kurzu i wielokrotnego załamania światła w
    rowku. Dodatkowo jeszcze filtry górno-zaporowe i equalizer tercjowy - w
    efekcie z prostego gramofonu robił się prawie Moog ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam