  • 31. Data: 2024-08-07 22:43:35
    Temat: Re: Yanosik Wymagane uprawnienie do wykonywania połączeń telefonicznych
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2024 11:04:33 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Widzę że wchodzimy na skraj audiofilstwa ;-)
    >
    > Złote kable i kto bogatemu zabroni.
    >
    > Może 20 lat temu to miało jakiś sens aby ta komunikacja była zrozumiała
    > i nie była problematyczne
    >
    > Ale dziś Samochody są cichsze a mikrofony lepsze.
    >
    > Może to kwestia wieku ;-) Ja się tylko komunikuję w aucie (nie plotkuję)
    > bo wiem że jestem tylko człowiekiem i mam się przede wszystkim skupić na
    > kierowaniu.
    >
    > Jeśli miałbym wybierać to fotel kierowcy, precyzję układu kierowniczego
    > albo bezproblemowość dźwigni zmiany biegów.
    >
    > Ale mikrofon którego użyję raz na miesiąc?

> [...]

    Jeśli mikrofon używasz raz na miesiąc, to ktoś może przeboleć i Cię słuchać
    razem z dobrodziejstwem inwentarza - znaczy hałasem otoczenia.

    Do mnie ludzie dzwonią co chwilę, czasem im podaję z pamięci np.
    konfiguracje czegoś, hasła dostępu itp albo mówię, co zrobić w jakimś
    programie, aby uzyskać zamierzony efekt.
    Zależy mi na tym, aby zaróano dobrze słyszeć kogoś, jak i na tym, aby ktoś
    mnie czytelnie słyszał.

    A główne moje auto jest na tyle ciche, że nawet przy 160 km/h mogę
    spokojnie rozmawiać z osobami w kabinie nie podnosząc zbytnio głosu.
    Nie jest to co prawda Lexus LS600h (najcichszy, jakim jeździłem), ale jest
    niewiele głośniejszy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2024-08-07 22:50:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Aug 2024 10:46:52 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Yanosik to aplikacja. System Android to system wielozadaniowy
    >
    > Odnoszę wrażenie że rozmawiam z przedszkolakiem.
    >
    > Odpaliłem yanosika i na ekranie nie mam radia ;-)

    Yanosik (aplikacja) ma swoje "radio".
    Bo jest jeszcze Yanosik jako sprzęt.

    > Jeśli mówisz o tym jak ci RADIO wyświetla yanosika i tam faktycznie jest
    > to JEDNOZADANIOWE to ZWRACAM HONOR bo nigdy takiego radia nie używałem ;-)

    System AndroidAuto już od dłuższego czasu umie podzielić ekran na dwie lub
    trzy aplikacje. Komunikaty głosowe pochodzące z nawigacji smartfonowej (nie
    tylko Yanosika) wyciszają radio lub inne aplikacje głosowe (radio
    internetowe, Spotify, Tidal, itp. Procent wyciszenia ustawia się na
    centrali multimedialnej (zwanej radiem) w samochodzie.

    W systemie Apple CarPlay powinno być podobnie, aczkolwiek osobiście nie
    testowałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2024-08-09 14:24:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 22:50, Adam pisze:
    > Yanosik (aplikacja) ma swoje "radio".
    > Bo jest jeszcze Yanosik jako sprzęt.

    On żąda uprawnień do dzwonienia?

  • 34. Data: 2024-08-09 14:25:37
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 22:50, Adam pisze:
    > Procent wyciszenia ustawia się na
    > centrali multimedialnej (zwanej radiem) w samochodzie.

    Mój stary telefon robi to samo.
    Wystarcza mi radio samochodowe jako wzmacniacz.

  • 35. Data: 2024-08-09 14:28:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 22:43, Adam pisze:
> [...]
    > programie, aby uzyskać zamierzony efekt.
    > Zależy mi na tym, aby zaróano dobrze słyszeć kogoś, jak i na tym, aby ktoś

    UE powinna wydać dyrektywę i Ci zakazać takiego niebezpiecznego
    postępowania. ;-)

    Tak wiem jeszcze jesteś młody ;-)

  • 36. Data: 2024-08-09 14:34:36
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 07.08.2024 o 22:43, Adam pisze:
    > A główne moje auto jest na tyle ciche, że nawet przy 160 km/h mogę
    > spokojnie rozmawiać z osobami w kabinie nie podnosząc zbytnio głosu.

    Czyli ilość zajebistych mikrofonów w tym aucie to przerost formy nad
    treścią. Takie "audiofilstwo"

  • 37. Data: 2024-08-09 22:01:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Aug 2024 14:34:36 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Czyli ilość zajebistych mikrofonów w tym aucie to przerost formy nad
    > treścią. Takie "audiofilstwo"

    Nie, nie korzystam z systemu samochodowego.
    Używam słuchawki - od kilkunastu już chyba lat Voyager Legend. Drugą już,
    bo pierwsza po kilku latach zaczęła się rozpadać na kawałki - zdegradowało
    się tworzywo.
    A ze słuchawki korzystam, bo czasem rozmawiam o rzeczach wrażliwych:
    ustawienia routerów, wejścia do serwerów, ustawienia systemów płacowych czy
    księgowych. A jak stoi się w korku i gadałbym przez zestaw samochodowy, to
    potencjalnie ktoś obcy mógłby to słyszeć. A że siedzę w informatyce, to
    jestem nieco przeczulony w temacie bezpieczeństwa.
    Jak gadam z kumplami czy bratem jadąc trasą, to wtedy mogę się przełączyć
    na system audio auta.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2024-08-09 22:06:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Aug 2024 14:25:37 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Mój stary telefon robi to samo.
    > Wystarcza mi radio samochodowe jako wzmacniacz.

    Tak, ale wtedy nie możesz słuchać równocześnie audycji radiowej z radia
    samochodowego oraz komunikatów nawigacji z telefonu.
    No, chyba że zrobiłeś mikser i wszedłeś sygnałem gdzieś przed
    przedwzmaczniaczem. Ja się tak bawiłem, ale w latach 80-tych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2024-08-10 06:30:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2024 o 22:06, Adam pisze:

    > Tak, ale wtedy nie możesz słuchać równocześnie audycji radiowej z radia
    > samochodowego oraz komunikatów nawigacji z telefonu.

    Ja się zastanawiam, dlaczego w usenecie najczęściej tego typu problemy
    mają dzbany, które tego nie wiedzą.....

    Takie dinozaury tylko tu się ostały, które zostały w sprzęcie i z wiedzą
    z lat 80-tych?

    Tylko po co się tym chwalić i wydziwiać na nowsze programy, nie wiedząc
    nawet jak działają?

  • 40. Data: 2024-08-10 11:28:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2024 06:30:10 +0200, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > z lat 80-tych?
    >
    > Tylko po co się tym chwalić i wydziwiać na nowsze programy, nie wiedząc

    Z racji tego, że spotykam się z wieloma ludźmi z różnych rejonów Polski, to
    co jakiś czas zdarza mi się spotkać człowieka, który nie zdaje spobie
    sprawy z możliwości nowego sprzętu.
    Ba, kilka dni temu służbowym samochodoem podwoził mnie człowiek z pewnej
    instytucji. Auto stosunkowo młode, DSG, tempomat, radio multimedialne.
    Kierowca dostał go końcem zeszłego roku. Kierowca nie wie, czy ma tempomat
    (sic!), ledwie umie zmienić stację radiową.
    To poniekąd można zrozumieć: nie interesują go pewne rzeczy.
    Ale polemizować czy kłócić się będąc "zabetonowanym" w latach FSO 125p to
    już problem umysłowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam