  • Data: 2012-02-05 14:10:53
    Temat: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-04 21:32, Szyk pisze:

    > Wydawanie książek czy artykułów jedynie po angielsku jest faktycznie
    > niepatriotyczne i powinno być ścigane na uczelniach (sam znam przypadek
    > takiego "kosmopolity" co pytał nas: "Po co mam pisać [artykuły] po
    > polsku gdy po angielsku więcej ludzi przeczyta?" link do stronki tego
    > pana: http://www.eti.pg.gda.pl/katedry/kiw/pracownicy/Jan.
    Daciuk/).

    > Jednak książki i artykuły nie tylko ze względów patriotycznych powinny
    > być pisane po polsku. Bo gdy ktoś ma kilkanaście lat i ledwo co zdobył
    > swobodę w posługiwaniu się językiem polskim i chciałby się nauczyć
    > programowania, to anglojęzyczna terminologia mogłaby się okazać
    > decydującym czynnikiem "porażkowym". Dlatego by redukować bariery w
    > dostępie do wiedzy uważam, że dobrze gdy nawet kod źródłowy jest
    > tłumaczony.

    Książki - tak. I bariera językowa dla początkujących,
    i ustalanie się polskiej terminologii. Ale artykuły?
    Artykułów się po polsku nie pisze (przynajmniej u mnie),
    choćby z tego względu, że gdzie masz ten artykuł opublikować.
    Danym zagadnieniem zajmuje się np trzy ośrodki w Polsce;)
    Kiedyś fizyka była po niemiecku a matematyka po francusku,
    teraz obie są po angielsku;)
    Chyba, że masz na myśli artykuliki popularyzatorskie czy jakieś
    przeglądówki dla studentów. Ale to margines 'pisarstwa'.

    pzdr
    bartekltg