  • Data: 2012-02-05 17:53:05
    Temat: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jgm61r$84$...@i...gazeta.pl...
    > No dobra, ale właściwie co z tego?

    Np. to że miałem rację?!?

    > Wszystko jedno.

    Cóż, jeżeli tobie wszystko jedno, to może jednak nie ma sensu... abyś
    upierał się przy swoim zdaniu?!?

    > Copypasta: "Co jest kompromitującego w nieznajomości poezji Jasia Kapeli?
    > A teraz zastąp sobie Jasia Kapelę przez Szekspira."

    A dlaczego uważasz, że ludzie, którzy zmarli zanim urodził się Szekspir,
    byli gorsi od ciebie?!?

    > Wiesz, jeśli ktoś jest programistą, to zakładam, że np. wie, co to jest
    > zmienna lokalna. Jeśli nie wie, to kompromitacja jest jego, a
    > niekoniecznie moja, że nie wiedziałem że on nie wie.

    A co to jest zmienna lokalna?!? Bo musisz wiedzieć, że jest coś ponad 1500
    języków programowania... i "lokalność" jest rozmaicie w nich pojmowana.

    Jednym z podstawowych zagadnień w komunikacji międzyludzkiej (a przez to w
    rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, i tych urojonych też) jest ustalenie
    definicji. Jeżeli ty posługujesz się innymi definicjami, a ktoś inny ma
    odmienny zestaw definicji... to raczej trudno osiągnąć consensus.
    Zakładanie, że ktoś wie - bez sprawdzenia czy wie - jest tak samo (a może
    bardziej) nieprofesjonalne, jak nie widzenie samo w sobie. Tak forma
    egocentryzmu - skoro ja wiem, to inni albo też wiedzą, albo są to matoły i
    ogólnie obciach.