  • 421. Data: 2010-12-21 13:58:37
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-20 22:49, Adam Płaszczyca wrote:

    > Również nie ustala.

    LOL! :-) Proponuję, jednak czytanie ze zrozumieniem :-> "Sprytnie"
    wyciąłeś to do czego się odnosiłem

    > No tak od parudziesięciu tysięcy zaczynają się nietanie ;)

    No to jedziemy :-) Pokaż mi ten obiektyw z polem obrazowania klatki
    filmu 35mm, który przy ogniskowej conajmniej 400mm ma otwór względny
    np. F1.4. Chciałbym taki kupić, oczywiście nowy :-)

    > Dla wielu to niemożliwe ;)

    A co powiesz np. o polu obrazowania 220 stopni :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 422. Data: 2010-12-23 19:49:51
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    J.F. wrote:

    > widze tira i przeskakuje przez row :-)

    Nie ma czegoś takiego jak kontrolowany poślizg, nawet zawody w driftingu
    są odwoływane z powodu deszczu.

    > A co - jest zakaz uzywania recznego ? :-)

    No jest - popatrz na wątek o zakręcie na ręcznym w UK.
    Musisz wiedzieć, że nie ma tutaj społecznego przyzwolenia na takie
    wygłupy. Jeżeli jakieś licho skłoniło Cię do tak ryzykanckiego,
    brawurowego, głupiego i nieodpowiedzialnego czynu, to powinienneś dostać
    czarną skrzynkę do auta, bo jeździsz niebezpiecznie, jesteś "miszczem
    kierownicy" i zaraz zostaniesz napiętnowany tutaj przez jeżdżących
    podręcznikowo kolegów z grupy. W ogóle obaj zostaniecie, bo z tonu
    rozmowy jasno wynika, że nie obce jest wam ryzykowanie zdrowia i życia
    innych.

    --
    z serdecznymi pozdrowieniami spod ronda kapelusza
    Monsieur Nalesnik

  • 423. Data: 2010-12-23 21:56:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010 19:49:51 +0100, nalesnik wrote:

    >No jest - popatrz na wątek o zakręcie na ręcznym w UK.
    >Musisz wiedzieć, że nie ma tutaj społecznego przyzwolenia na takie
    >wygłupy.

    Zapewne tam nie toleruja rowniez malego driftu na tylnym napedzie :-)

> [...]
    >podręcznikowo kolegów z grupy. W ogóle obaj zostaniecie, bo z tonu
    >rozmowy jasno wynika, że nie obce jest wam ryzykowanie zdrowia i życia

    No gdzie, przeciez my dyskutujemy co bezpieczniejsze dla przecietnego
    kierowcy :-)

    J.

  • 424. Data: 2010-12-24 23:03:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2010 19:49:51 +0100, nalesnik napisał(a):

    > Nie ma czegoś takiego jak kontrolowany poślizg, nawet zawody w driftingu
    > są odwoływane z powodu deszczu.

    LOL. W takim razie nie ma treż rajdów :D

    --
    ___________ (R)

  • 425. Data: 2010-12-24 23:04:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2010 13:58:37 +0100, Yans van Horn napisał(a):

    > No to jedziemy :-) Pokaż mi ten obiektyw z polem obrazowania klatki
    > filmu 35mm, który przy ogniskowej conajmniej 400mm ma otwór względny
    > np. F1.4. Chciałbym taki kupić, oczywiście nowy :-)

    Nie stać Cię. Ale wiesz, refraktor w obserwtorium Śląskim ma coś koło
    1,1....

    > A co powiesz np. o polu obrazowania 220 stopni :-)

    Nic. Tylko cięzkie to...

    --
    ___________ (R)

  • 426. Data: 2010-12-25 15:30:37
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > LOL. W takim razie nie ma treż rajdów :D

    Tak. Na to wyszło.

  • 427. Data: 2010-12-26 14:19:20
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 16:18, Wojtek Borczyk pisze:

    > Człowieku, pomyśl sam przez chwilę! Dwukrotnie większa średnica czynna
    > obiektywu powoduje czterokrotne zwiększenie ilości wpadającego światła.
    > Dwukrotnie większa ogniskowa powoduje dwukrotne zwiększenie liniowych
    > rozmiarów obrazu obiektu na matrycy, czyli czterokrotne zwiększenie jego
    > powierzchni. Otwór względny pozostaje ten sam, cztery razy większą ilość
    > światła "rozsmarowujesz" na cztery razy większej powierzchni i koniec
    > końców bilans wychodzi Ci "na zero". Czy teraz już rozumiesz?

    A teraz podaj przykład konkretny pod:
    Jeden obiektyw ma 5 szkiełek, drugi 9.

    Czy teraz już rozumiesz?

  • 428. Data: 2010-12-28 01:21:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 14:19:20 +0100, Filip KK napisał(a):

    > A teraz podaj przykład konkretny pod:
    > Jeden obiektyw ma 5 szkiełek, drugi 9.
    >
    > Czy teraz już rozumiesz?

    Tak, rozumiem, że nei masz pojecia o tym, że obietkyw z większą liczbą
    soczewek może miec lepszą jasność od tego, który ma ich mniej.

    --