eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWysokość podniesienia karoserii.Re: Wysokość podniesienia karoserii.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highw
    inds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <o4jcu7$r7c$1@adenine.netfront.net>
    Date: Wed, 4 Jan 2017 23:54:30 +0100
    Message-ID: <1858jmjjqhfud.1koh8arf8mfrn$.dlg@40tude.net>
    Lines: 35
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1483570636 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5157 89.77.179.152:12051
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2547341338
    X-Received-Bytes: 2732
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596663
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):

    > Witam
    >
    > Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
    > mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
    > sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
    > terenowy.
    > Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
    > Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
    > samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
    > jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.

    Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo.
    Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na
    pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio.

    Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
    zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę.
    Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy
    zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu.
    C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer
    nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem
    zakresu siłownika zawieszenia.

    Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe.
    A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to
    trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie
    wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie
    uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do
    końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia.

    Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś
    pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem
    kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: