-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highw
inds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o4jcu7$r7c$1@adenine.netfront.net>
Date: Wed, 4 Jan 2017 23:54:30 +0100
Message-ID: <1858jmjjqhfud.1koh8arf8mfrn$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1483570636 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5157 89.77.179.152:12051
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2547341338
X-Received-Bytes: 2732
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2596663
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):
> Witam
>
> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
> terenowy.
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
> samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
> jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.
Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo.
Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na
pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio.
Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę.
Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy
zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu.
C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer
nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem
zakresu siłownika zawieszenia.
Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe.
A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to
trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie
wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie
uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do
końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia.
Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś
pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem
kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.17 11:04 Trybun
- 05.01.17 12:28 J.F.
- 05.01.17 14:15 viktorius
- 05.01.17 14:37 r...@k...pl
- 05.01.17 15:12 J.F.
- 05.01.17 16:03 viktorius
- 05.01.17 19:59 J.F.
- 05.01.17 20:32 Hinek
- 05.01.17 20:39 Hinek
- 06.01.17 12:45 Trybun
- 10.01.17 01:01 adam
- 11.01.17 09:38 Trybun
- 12.01.17 14:47 Kamil 'Model
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy