eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWysokość podniesienia karoserii.Re: Wysokość podniesienia karoserii.
  • Data: 2017-01-04 23:54:30
    Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):

    > Witam
    >
    > Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
    > mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
    > sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
    > terenowy.
    > Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
    > Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
    > samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
    > jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.

    Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo.
    Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na
    pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio.

    Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
    zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę.
    Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy
    zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu.
    C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer
    nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem
    zakresu siłownika zawieszenia.

    Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe.
    A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to
    trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie
    wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie
    uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do
    końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia.

    Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś
    pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem
    kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: