-
Data: 2017-01-04 23:54:30
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):
> Witam
>
> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
> terenowy.
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
> samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
> jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.
Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo.
Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na
pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio.
Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę.
Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy
zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu.
C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer
nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem
zakresu siłownika zawieszenia.
Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe.
A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to
trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie
wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie
uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do
końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia.
Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś
pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem
kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.17 11:04 Trybun
- 05.01.17 12:28 J.F.
- 05.01.17 14:15 viktorius
- 05.01.17 14:37 r...@k...pl
- 05.01.17 15:12 J.F.
- 05.01.17 16:03 viktorius
- 05.01.17 19:59 J.F.
- 05.01.17 20:32 Hinek
- 05.01.17 20:39 Hinek
- 06.01.17 12:45 Trybun
- 10.01.17 01:01 adam
- 11.01.17 09:38 Trybun
- 12.01.17 14:47 Kamil 'Model
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS