-
1. Data: 2017-01-04 18:55:15
Temat: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: WW <w...@v...pl>
Witam
Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
terenowy.
Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.
Pozdrawiam
WW
-
2. Data: 2017-01-04 19:24:53
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o4jcu7$r7c$...@a...netfront.net...
>Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
>mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
>sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
>terenowy.
Prawie :-)
>Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
Oj ... jak jest droga, albo np kraweznik, to koleiny ma raczej takie,
ze przecietna osobowka przejezdza.
A jak sie zrobia te 2 cm glebsze, to 90% osobowek nie przejedzie, i
wtedy docenisz, za co zaplaciles :-)
>Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm?
Zaznacz sobie polozenie kola na blotniku i podnies na lewarku.
20cm sie zachcialo :-)
>Wtedy np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę
>samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne
>obecnie Crossovery.
Ale one maja byc modne, a nie terenowe :-)
J.
-
3. Data: 2017-01-04 20:06:58
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>
W dniu 04.01.2017 o 18:55, WW pisze:
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
Chłyt markietingowy ;)
--
e-Shrek
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
https://www.avast.com/antivirus
-
4. Data: 2017-01-04 21:50:43
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
> Witam
>
> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
> terenowy.
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
Range Rovera wymyśliłeś ;)
Nawet mój były dziadek Subaru Legacy podnosił kilkanaście cm.
Citroen chyba MX czy XM też sporo podnosił.
> (...)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2017-01-04 23:54:30
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 4 Jan 2017 18:55:15 +0100, WW napisał(a):
> Witam
>
> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
> terenowy.
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy np.
> samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem zdolnym do
> jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.
Te 2-3cm to wbrew pozorom całkiem sporo.
Do tego zrobienie tego w ten sposób pozwala zrobić to dość prosto na
pneumatycznej lub hydraulicznej poduszce pod sprężyną, a dzięki temu tanio.
Typowy samochód osobowy ma od pozycji spoczynkowej zakres ruchu zawieszenia
zazwyczaj po jakieś 8cm w każdą stronę.
Za duży zakres regulacji zmniejszy w skrajnych pozycjach możliwość pracy
zawieszenia, bo będzie blisko końca zakresu.
C5 z hydractive pozwalał wyciągnąć je go końca zakresu, ale wtedy komputer
nie pozwalał jechać szybciej niż 10km/h, żeby nie tłuc ogranicznikiem
zakresu siłownika zawieszenia.
Ale C5 miał łatwiej, bo sprężyny są tam gazowe.
A w normalnym samochodzie masz stalowe, śrubowe, gdzie nie jest to
trywialne znaleźć miejsce na sprężynę którą będzie pracować w zakresie
wytrzymałości materiału i nie zamknie się przy dobiciu w maksymalnie
uniesionej pozycji, a jednocześnie będzie na tyle długa żeby wyciągnąć do
końca amortyzator przy odciążeniu koła w dolnej pozycji zawieszenia.
Zawieszenie które pozwalałoby się podnieść o 20cm to musiałyby być jakieś
pantografy, jakieś dodatkowe zawieszenie zawieszenia. Czyli jednym słowem
kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych, ważyło 250kg i miało masę wad.
-
6. Data: 2017-01-05 11:04:31
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
> Witam
>
> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako wielki
> sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód w prawie
> terenowy.
> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm? Wtedy
> np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę samochodem
> zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne obecnie Crossovery.
>
> Pozdrawiam
> WW
Środek ciężkości.
-
7. Data: 2017-01-05 12:28:48
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:586e1a1f$0$15205$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2017-01-04 o 18:55, WW pisze:
>> Może ktoś mi wytłumaczyć, o co w tym chodzi. Oferuje się samochody
>> mogące podnieść karoserie o 20 do 30 mm i ogłasza się to jako
>> wielki sukces. Producenci zapewniają, że to zmienia zwykły samochód
>> w prawie terenowy.
>> Moim zdaniem te 2 czy nawet 3 centymetry nic nie zmieniają!
>> Dlaczego nie stosuje się podniesienia np.o 20 czy nawet 30 cm?
>> Wtedy np. samochód combi z napędem 4x4 stał by się naprawdę
>> samochodem zdolnym do jazdy w terenie, czym przebił by tak modne
>> obecnie Crossovery.
>Środek ciężkości.
W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez
problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.
20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
J.
-
8. Data: 2017-01-05 14:15:58
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
>
> W terenie nikt zap* nie bedzie, a aucie tych komputerow tyle, ze bez
> problemu ogranicza predkosc na asfalcie przy podniesieniu.
>
> 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
> czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
>
A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli zmiana
zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach.
Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty.
Ograniczają wtedy tylko wały napędowe, żeby nie wyskoczyły w wieloklinu
przy pełnym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba dłuższe...
--
viktorius
-
9. Data: 2017-01-05 14:37:37
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 5 Jan 2017 14:15:58 +0100, w <o4lgue$o2f$1@news.chmurka.net>, viktorius
<v...@i...pl> napisał(-a):
> > 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz jest
> > czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
>
> A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli zmiana
> zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach.
> Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty.
> Ograniczają wtedy tylko wały napędowe, żeby nie wyskoczyły w wieloklinu
> przy pełnym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba dłuższe...
Citroen ogranicza prędkość przy maks. podniesieniu bodajże do 40km/h.
Później automatycznie zawieszenie opuszcza się.
-
10. Data: 2017-01-05 15:12:22
Temat: Re: Wysokość podniesienia karoserii.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o4lgue$o2f$...@n...chmurka.net...
W dniu 2017-01-05 o 12:28, J.F. pisze:
>> 20-30cm na przecietne auto to jest po prostu bardzo duzo. Wahacz
>> jest
>> czesto krotszy - czyli musialby pionowo juz byc.
>A przy okazji sporo by się zmieniła geometria zawieszenia, czyli
>zmiana zachowania tego samego pojazdu przy różnych wysokościach.
>Bezboleśnie dla geometrii za to można podnosić sztywne mosty.
>Ograniczają wtedy tylko wały napędowe, żeby nie wyskoczyły w
>wieloklinu przy pełnym zakresie pracy zawieszenia. No i amorki trzeba
>dłuższe...
Tylko ... czy jest sens podnosic nadwozie o 20cm, a miedzy kolami miec
nadal kawal belki z przeswitem po staremu ?
Terenowka to ma byc czy podskakiwacz do miasta ?
J.