  • 81. Data: 2012-02-10 23:19:57
    Temat: Re: Wysokość mandatu
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 10.02.2012 jerzu <t...@i...pl> napisał/a:

    > Bzdura.

    Może i bzdura, ale mi dwa tygodnie temu uratowała dwa punkty i sto
    złotych.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 82. Data: 2012-02-10 23:45:27
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > I wołają wszystkich. Wierz mi że sędzia to nie byle przymuł bagienny i uczony
    > wypytywania o szczegóły o których by Ci się nie śniło. Jak trafi świadka na
    > kłamstwie to też ma na taką okoliczność rozwiązanie. Parę takich
    > upublicznionych spraw by się przydało. Od razu tanich oszustów by ubyło.
    > Jechałeś więcej niż było można to płać i nie cwaniakuj. Jak ja kocham takich
    > co jak im lusterko urwą to by ręce obcinali a sami w kościele z tacy by kasę
    > ukradli. Gówno by spod siebie zjedli.

    Ty jesteś zły porucznik Policjant?

  • 83. Data: 2012-02-11 00:10:39
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > Ależ oczywiście że ma.
    > Kasa idzie do gminy, operator radaru dostaje swoją działkę, a strażnicy miejscy
    > mają wykonac plan przychodów, zapisany w budżecie. A jak przekroczą, to premię.
    > Za gdy jak planu nie zrobią, to komórka radarowa może zostać rozwiązana. Co tez
    > bywało.

    Po co mają się bawić w niepewne sprawy typu 52 na 50 jak takich 74 na 50 mają
    do oporu. Problem jest w innym miejscu. Jak jest 50 to rejestrują powyżej 60.
    I wolno było 50, złapali na 62. Barany których jest wszędzie większość uważają
    że przekroczyli o 2 i drą ryją że o dwa. O dwa to by było 52 i nikt czymś
    takim dupy sobie nie zawraca. A w realu przekroczyli o 12. I idą do ukarania
    za 12. I wytłumacz baranowi że o 12 przekroczył. No nie da się.

  • 84. Data: 2012-02-11 00:18:29
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > efekcie czego SM poluje na kierowców nie tam, gdzie jest niebezpiecznie,
    > tylko tam, gdzie szef - burmistrz np. - ustawi znak tak, żeby zgarnąć
    > jak najwięcej kasy, np. obszar zabudowany w szczerym polu, albo za
    > drzewem, znakiem... Jak nie wierzysz, to mogę ci podesłać zdjęcie z
    > wjazdu do Pruszcza Gd., gdzie ów znak schowany jest za wielkim
    > drogowskazem).

    > To na oskarżającym ciąży obowiązek udowodnienia winy, a nie na
    > obwinionym udowadnianie ewentualnej pomyłki. To jest absolutna podstawa
    > naszej cywilizacji i w żadnym przypadku nie zgadzam się na zmianę tego

    To Ciekawe jak to rozwiązali w państwach w których robią zdjęcia z tyłu.
    Jeszcze trochę i u nas też to zrobią i im skoczyć na wałek możesz.

  • 85. Data: 2012-02-11 00:49:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 10 Feb 2012 21:30:45 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > A co takiego niby wymyślono? Zdaje się, że nie mam tam nic nowego.

    Np. usunięto z art. 183 KPK prawo do odmowy zeznań przeciwko sobie i osobie
    najbliższej w sprawach o wykroczenia, co jest moim zdaniem skandaliczne.

    > Ty jak zwykle kombinacji szukasz.

    Przecież to jest oficjalne stanowisko ITD które możesz znaleźć w prasie.
    Nie wysyłają fotek, dlatego że w sytuacji kiedy fotka jest niewiarygodna
    obwioniony nie przyjąłby mandatu i wygrał przed sądem, a tego chcą uniknąć
    kierując się rachunkiem ekonomicznym.

    Czyli co? Robią tak żeby golić z kasy również tych których dowodów winy nie
    mają. Liczą że maksymalnie utrudniając możliwość obrony, uda im się uniknąć
    konieczności dowiedzenia winy.

    Bo nie podejrzewam Cię o naiwność żebyś dał wiarę ich tłumaczeniu że chodzi
    o niewskazywanie kierującego "bo nie widać twarzy", bo jak wiadomo w takim
    wypadku właściciel płąci za niewskazanie jeszcze więcej niż za to
    przekroczenie.
    Zresztą możliwość niewskazania (płacąc mandat) właściciel i tak ma - z
    fotką czy bez. Nawet jeżeli robi to z pełną premedytacją.

    Prawdziwą przyczyną niewysyłania zdjęć jes to, że obwiniony nie przyjąłby
    mandatu w sytuacjach ewidentnych - nie jego samochód na zdjęciu, więcej niż
    jeden pojazd w kadrze, źle odczytane numery itp.
    Widocznie testy systemu wykazały, że skala zjawiska niewiarygodnych zdjęć
    jest na tyle szeroka, że kontrowersyjna polityka niewysyłania zdjęć da
    istotnie więcej pieniędzy.

    > Aha, skąd Ci się wzięły te totalitarne przekonania?

    Obowiązek denuncjacji siebie i osób najbliższych kojarzy mi się wyłącznie z
    najczarniejszym totalitaryzmem.

    > No popatrz - więc w czym problem?

    W sposobie.
    Nie mam nic przeciwko temu żeby funkcjonariusz (może być nawet straży
    gminnej czy innego ITD) stał sobie przy drodze z radarem i karał kierowców
    na gorącym uczynku.
    To jest metoda efektywna, prosta i skuteczna. Dająca pełną możliwość obrony
    swoich racji każdej ze stron.

    A nie podoba mi się to że służby wysługują się właścicielem pojazdu
    zmuszając go do wskazywania obwinionego za nich.
    Do tego nie podoba mi się system finansowania który robi z wykroczeń dobry
    biznes.

    Karanie kierowców za wykroczenia oczywiście tak, ale nie za wszelką cenę i
    nie na siłę.

    > Tak, tak - to w ile zrobiłeś tę trasę Gdynia - Łódź? ;)

    Z tego co pamiętam to raczej przepisowo.

    > Zdaje się, ze jednak nie. Ostatnio wykazywałeś, że mandatu nie
    > zapłacisz, ponieważ złapałeś się o 1 km/h w granicę dokładności
    > pomiaru.

    Tylko to był mandat za wykroczenie którego nie popełniłem.

    Za popełnione wykroczenia zawsze mandaty płaciłem bez żadnej pretensji do
    nikogo - najwyżej do siebie.

  • 86. Data: 2012-02-11 05:42:51
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-02-10 11:11, Q Q pisze:
    > Witam,
    >
    > Proszę o informację ile może wynosić mandat za jazdę z prędkością 81km/
    > h na odcinku, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40km/h, i czy
    > jakiekolwiek znaczenie ma fakt, że było to o godz. 3 w nocy.

    O ile mnie pamięć nie myli 300 zł i 6 pkt karnych. Twój czas przelotu
    nie ma nic do rzeczy.

  • 87. Data: 2012-02-11 09:35:21
    Od: Martin Fox <m...@l...pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 12:50:09 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > I dlatego nie będą przysyłali zdjęć żeby takich szmaciarzy jak ty ujebać.
    > Czesanie gęstym grzebykiem zostało rozpoczęte. Już cie widzę jak dostajesz
    > informacje że mają zdjęcie jak samochód którym jeździsz przekroczył prędkość.
    > I albo płacisz albo kierują sprawę do sądu a zdjęcie jest dowodem. Napiszesz
    > im wtedy że to znajomy Gruzin jechał? A jak tak napiszesz i na zdjęciu twoja
    > twarz to jeszcze za składanie oświadczeń nie zgodnych z prawdą dołożą parę
    > groszy górką.

    Teraz to będą fotki od tyłu strzelać, żeby tylko kasę kosić a nie punkty
    dawać, w końcu dlatego to ITD ma fotopstryczki.

    --
    Martin Fox
    http://lisiatko.pl

  • 88. Data: 2012-02-11 09:58:28
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kogutek

    > To Ciekawe jak to rozwiązali w państwach w których robią zdjęcia z tyłu.

    Być może obywatele mają tam większe zaufanie do państwa. Ja nie mam
    żadnego zaufania do państwa, w którym prędkość mierzona jest urządzeniem,
    które zostało ośmieszone w procesie sądowym i nie tylko. Nie mam też
    zaufania do państwa, w którym mandaty wystawiane są przez instytucję,
    która zarabia na nich w sposób niemal bezpośredni.

  • 89. Data: 2012-02-11 10:18:25
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kogutek

    > Problem jest w innym miejscu. Jak jest 50 to rejestrują
    > powyżej 60. I wolno było 50, złapali na 62. Barany których jest wszędzie
    > większość uważają że przekroczyli o 2 i drą ryją że o dwa.

    I mają w zasadzie rację, bo za przekroczenie do 10 km/h nie ma w praktyce
    kary. Jest więc w praktyce tak, jakby podnieść limit prędkości o 10, a w
    taryfikatorze przesunąć odpowiednio progi. Z tą różnicą, że obecna
    sytuacja dodatkowo przyzwyczaja do łamania prawa (bo za +10 nie wysyłają,
    za +20 też rzadko, policji tez się nie chce zatrzymywać -- to w sumie +30
    czy +40 też nie jest takie złe, bo to raptem trochę szybciej niż
    wszyscy). W efekcie ten co jedzie minimalnie szybciej niż wszyscy dostaje
    podobny mandat co ten, co jedzie szybciej o 100 czy 150 km/h bo górne
    widełki to +50. Absurd.

  • 90. Data: 2012-02-11 10:47:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Zawsze jest część społęczeństwa która będzie przeyklaskiwać takim
    > pomysłom w imię ich chorych totalitarnych przekonań, problemem jest brak
    > sprzeciwu wśród tej normalnej reszty społeczeństwa. Bo za chwilę w
    > ramach "walki z pedofilią" zamontują Ci kamerę w majtach i też będą tacy
    > internetowi krzykacze aż klaskać uszami z radości na ten pomysł.

    Psychologia zna nawet przyczyny takiego zachowania, najczęściej jest to:

    - Ogólne odmóżdżenie związane z oglądaniem telewizji i słuchaniem radia,
    które prowadzi do przekonania, że najgroźniejsi przestępcy to: pirat
    drogowy, student ściągający filmy z netu i pedofil. Ta lista bywa
    oczywiście modyfikowana w sytuacji gdy odmóżdżony sam zalicza się do
    którejś z tych czterech grup.
    - Niezdrowa radość z każdego utrudnienia, które dotyka innych, przy czym
    cieszący się nie ogarnia, że pozwalając na łamanie pewnych zasad
    postępowania przyzwala pośrednio na coś, co w przyszłości może być
    niekorzystne dla niego samego. Tacy ludzie są przekonani, że oni sami
    żadnych wykroczeń nie popełniają i są często sprowadzani na ziemię gdy
    np. wyślą z oburzeniem jakiś filmik, a okazuje się, że większość widzi w
    ich zachowaniu coś dużo gorszego niż w zachowaniu "pirata", którego
    nagrali.
    - Chęć wymazania części własnej winy wynikającej z łamania PoRD poprzez
    prezentowanie wszem i wobec swoich "twardych" poglądów na ten temat, a w
    rzeczywistości sprzecznych z własnym zachowaniem. To zresztą widzimy
    także w innych dziedzinach życia -- ten co chce obcinać ręce złodziejom
    często sam kradnie, ten co chce palić na stosie gejów często sam odczuwa
    skłonności homoseksualne itp.

    Pytanie, który troll należy do której grupy... :-)